Van resenär som nu är ledig ett år för att pröva ledighet och resor utan jäkt.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Tack och goodbye

Hej alla reskamrater! Jag har gett upp om Resdagboken. Du hittar mina berättelser på ekuddenzoo.wordpress.com Där kan du också "prenumerera" så att du får ett mail varje gång jag skriver. Hoppas vi får kontakt! B

En sista hälsning
fredag 19 december 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Minns den ljuva september.... Då la jag upp dagboken Höstresor 2014 och drog till med sista datum 20/12, utan att veta riktigt. Därför blir det här en sista hälsning, eftersom vi idag har den nittonde december, en av årets allra kortaste dagar. Ni som har följt med på Höstresors

Hemma igen!
tisdag 2 december 2014 - Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige

Jag sitter på min vanliga plats och ser ut över havet. Det är stålgrått med vita gäss ute på fjärden. Inga sjölejon. Det är tisdag middag säger klockan, men kroppen är inte helt överens. De närmaste dagarna gäller det att få kroppen att begripa att klockan är den som

Bilutflykt
lördag 29 november 2014 - Cuenca, Azuay, Ecuador

Vi skrinlade utflykten till bergspasset, som jag skrev tidigare, men vi ville ju ändå se lite mer av landsbygden. På turistinformationen hittade vi reklam för tre småorter, alla öster om Cuenca, så vi hyrde en bil med chaufför för hela dagen och for iväg. Det blev en vacker biltur, dryga

Förutfattade meningar
fredag 28 november 2014 - Cuenca, Azuay, Ecuador

Fredag morgon. Sittande i sängen. Hotellrummet är lite alternativt utrustat, bestående av tre små rum, varav badrummet är störst. Jag vet inte vad ni har för förutfattade meningar om städer i Andernas berg, men jag kan ju redovisa några av mina. Som inte stämde. Kollektivtrafiken

Span på stan
torsdag 27 november 2014 - Cuenca, Azuay, Ecuador

Idag är det Emmas födelsedag, så vi har tänkt mycket på henne, men nu är vi verkligen på varsin sida jorden, tolv timmar ifrån varandra. Vi skickade hälsningar redan den tjugosjätte. I den rätt magra guidebok vi har om fastlandet i Ecuador står i alla fall att man bör vara i Cuenca

Resdag
onsdag 26 november 2014 - Guayaquil, Guayas, Ecuador

Jag skrev ju i går morse. Lugnt, innan alla andra vaknade. Sen blev det uppbrottsstämning, alla packade och lämnade check-in väskorna före frukost. På den här lyxresan sätter man bara väskan utanför hytten och ser den sedan inte förrän man är framme på fastlandet. Starka armar

Till Cuenca
onsdag 26 november 2014 - Cuenca, Azuay, Ecuador

Onsdag. Vi kollade vad guideboken säger att man ska göra i Guayaquil och kunde pricka av hälften. Sen tog vi taxi till busstationen och Stockholms motsvarighet kan slänga sig i väggen. Här var det tre våningar, minst hundra biljettkassor och bussar som fiskben runt terminalen. I

Vi mönstrar av
tisdag 25 november 2014 - Galápagosöarna, Ecuador

Dagen gryr. Fregattfåglar svävar i vinden utmed relingen. Ett ensamt sjölejon cirklar runt gummibåten, som förtöjts vid aktern. Sent i går kväll kom vi till staden på Cristobal. Vi ligger på redden utanför och härifrån går flyget till Ecuadors fastland vid middagstid. Oh. Nu går

Sista ön
måndag 24 november 2014 - Galápagosöarna, Ecuador

Resans slut närmar sig, åtminstone sjöresan. Näst sista morgonen på akterdäck. Idag sitter jag lite vid sidan, för en stackare skrubbar golvet med nåt löddrande, och alla stolar är uppställda. Jag knyckte en och har satt mig invid relingen, invid Ecuadors flagga, längst akterut. Än

Vårresor 2015

Vårresor 2015

27 mars 2015 - 28 juni 2015

Höstresor 2014

Höstresor 2014

1 september 2014 - 20 december 2014

Nu skriver vi in olika utflykter i våra almanackor, med andningspauser hemma emellanåt. Häng med!

Kul kulturtur i Dalarna

Kul kulturtur i Dalarna

22 april 2014 - 25 april 2014

Vårutflykt med kulturtanter

Indien 2014

Indien 2014

20 januari 2014 - 16 februari 2014

Vi vilar alternativt föryngrar oss med Ayurvedabehandlingar i Kerala, träffar Joakim med familj och återser vänner i Pune och Mumbai.

Höst 2013

Höst 2013

1 september 2013 - 10 december 2013

Efter en underbar sensommar i augusti vaknar vi den första september av att utemöblerna blåser omkull på altanen. Vinden virvlar runt gula löv och det går vita gäss på havet. Dags att påbörja hösten!

Fransk kanaltur 2013

Fransk kanaltur 2013

26 april 2013 - 10 maj 2013

Vi hyr en "Le Boat"- båt och glider fram på en mindre kanal genom Chablis.

Vinter i Asien2013

Vinter i Asien2013

28 januari 2013 - 9 mars 2013

Besök hos Ann-Christine och sedan ännu längre österut. Blev Sri Lanka, Maldiverna, Hongkong, Shanghai med omnejd.

Höst 2012

Höst 2012

14 augusti 2012 - 13 december 2012

Från Haparanda via Edinburgh och Arguineguin till inkarikets hjärta. Hösten hastar, och jag har inte hunnit med... Jag försöker skärpa mig,men känner beroende av fungerande wi-fi. Jag hoppas kunna meddela ett och annat i alla fall!

Sri Lanka med Ann-Christine

Sri Lanka med Ann-Christine

8 januari 2012 - 10 februari 2012

L och jag besöker Ann-Christine i Colombo

Höst 2011

Höst 2011

1 september 2011 - 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Birgitta uppdaterar sin resa