Sol och bad istället för gråväder
torsdag 16 januari 2020 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Trots att vi kom hem från Rio de Janeiro en dryg månad sen blev vi lite wild and crazy när vi såg hotellet Marina Suites med infinity pool. Vi flög hux flux från gråväder hit till soliga Gran Canaria, denna gång Puerto Rico på två veckor. Långpromenader, fantastisk mat, sol och bad, man

Nästan en månad i Rio
måndag 25 november 2019 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Det har blivit mycket sol och bad på Copacabana trots höga vågor och röda flaggor. Men det har också regnat en del och varit mulet men lagom varmt och mycket ljust. Vi har snurrat runt i det historiska Rio runt Praca XV med imponerande kyrkor och pampiga byggnader som Museu Nacional de Belas

2019-01 Arguineguin igen
måndag 28 januari 2019 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Favorit i repris, vi var här för två år sedan, samma hotell fast ett rum högre upp. Fantastiskt klimat med många promenader och poolbad. Ätit och druckit gott och billigt. Läst mycket och slappat också. Tog en vända till Las Palmas och den fina Las Canteras-stranden.

Husaröstugan

Röda stugan är tingad! Nu blir vi stugsittare i Stockholms yttre skärgård och hyr året runt från 1 juni. Vi kommer att åka båt fram och tillbaka mellan Finnboda och Husarö (se www.husaro.se) hela sommaren när det är fint väder och jämföra utsikterna.

Palmer, kritvita stränder, kristallklart vatten och sol
torsdag 1 mars 2018 - Lalomanu, Atua, Samoa

Sista tiden på resan spenderades i Auckland och Samoa. Vi hade totalt glömt bort hur långt från flygplatsen i Apia Taufua Beach Fales låg, bilresan tog nästan 3 timmar mitt på natten i hällregn och dimma i bergen. Vädret blev dock jättefint, bara enstaka tropiska skurar. Vi promenerade

Salt, berg, hav och sol
onsdag 21 februari 2018 - Cooköarna

Vi måste bara dela med oss den magiska upplevelsen på ett av världens största naturunderverk, Salar de Uyuni! Världens största saltöken som tack vare mycket regn var täckt av vatten som åstadkom helt surrealistiska speglingar och hägringar. Vi hade otrolig tur med sol hela tiden på 3650

Sol och pool
torsdag 25 januari 2018 - Santa Cruz de la Sierra, Puerto Suárez, Bolivia

Salvador da Bahia kallas Brasiliens juvel, och visst är färgen på många hus iögonfallande och damernas traditionella kjolar omfångsrika! Palmerna vajar framför hotellfönstret och poolen har fått många besök. Här känns de afrikanska rötternas påverkan. Mycket musik både på gator och

Kryssning med Antarktiska stormar, dimbankar och soldränkta isberg och djungel!
torsdag 11 januari 2018 - Manaus, Amazonas, Brasilien

Vi har utforskat det lite ruffiga men charmiga Valparaiso och det chica Viña del Mar. Från hotellfönstret ser vi de båda städerna, hamnen och sälarna som vinkar till oss från bojen. Pablo Nerudas hem, som nu är ett museum, liksom vår favoritfiskrestaurang ”Livräddningsbåten” (Bote

Sydvindar, sol och regn

Grattis Finland 100 år! Societetslivet här i Rio börjar arta sig: först träffade vi Magnus Aspeby för lunch, sedan Micke som vi åkte till Tibet med, och som kronan på verket firade vi Finlands 100-årsjubileum med Finlands ambassadör tillsammans med den finska kolonin och drack skumpa och

Sol, bad och promenader
lördag 28 januari 2017 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Härligt klimat och många poolbad i januari. Maten var förvånansvärt bra och billig, speciellt på balkongen! Till Kanarieöarna kommer vi nog återvända snart för en längre tid. Vi har också utforskat alla turistorterna från Puerto de Mogan till San Augustin och besökt Las Palmas.

2020-01 Puerto Rico, Gran Canaria, Spanien

9 januari 2019 - 23 januari 2019

2018-06 Nya sommarstugan på Husarö

2018-06 Nya sommarstugan på Husarö

7 juni 2018 - 7 juni 2018

Röda stugan är tingad! Nu blir vi stugsittare i Stockholms yttre skärgård och hyr året runt från 1 juni. Vi kommer att åka båt fram och tillbaka mellan Finnboda och Husarö (se www.husaro.se) hela sommaren när det är fint väder och jämföra utsikterna.

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

6 januari 2017 - 20 januari 2017

Sol, bad och promenader.

2016-09 Namibia Botswana Zimbabwe

2016-09 Namibia Botswana Zimbabwe

22 september 2016 - 7 oktober 2016

Rundresa med Temaresor: http://www.temaresor.se/Resor/Afrika/Namibia/Expedition-Namibia/

2015-10 Kreta, Grekland

2015-10 Kreta, Grekland

16 oktober 2015 - 24 oktober 2015

En veckas solresa till [link url=http://www.apollo.se/resor/europa/grekland/kreta/rethymnon-kust/hotell/akti-chara]Rethymnonkusten [/link]

2015-12 Oman andra gången

2015-12 Oman andra gången

13 december 2015 - 24 december 2015

11-dagars charterresa med Solresor, se länk: http://www.solresor.se/resa-till/oman/salalah/crowne-plaza-resort/

2015-02 Malaysia med Borneo

2015-02 Malaysia med Borneo

22 februari 2015 - 7 mars 2015

Rundresa med [link url=http://www.temaresor.se/Resor/Asien/Malaysia/Malaysia-med-Borneo]Temaresor[/link]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tommy uppdaterar sin resa