Expedition Namibia
torsdag 13 oktober 2016 - Sossusvlei, Hardap Region, Namibia

Foton kommer i tidsordning: Klicka på Tidigare för nästa bild.Resrutt:  Stockholm  -  Windhoek (Namibia)  - Sossusvlei  - Swakopmund - Khorixas - Etosha National Park - Caprivi - Chobe National Park (Botswana) - Victoria Falls (Zimbabwe) - StockholmVi minns mest de fantastiska sanddynerna

South Australia to Outback and "back"
fredag 10 augusti 2007 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Hej igen!Vi hälsade på Liisas kompis Annika och Arnold i Adelaide. Tog där en bilrundtur till det tjusiga Mount Lofty med utsikt över hela Adelaide. Vi åt sedan en god seafoodtallrik på restaurang i stan. Vidare till Ayers Rock mitt i Australien. Fantastiskt att bestiga den 350 m höga

Laid Back
lördag 18 augusti 2007 - Lalomanu, Atua, Samoa

Talofa!Efter mellanlandning i Auckland och Tonga (ca 11 timmars resa) anlände vi i mörkret i Samoa. På flygplatsen väntade chauffören med namnskylten och vi gick in i minibussen. Efter en halvtimme sa han att bara vi (Tommy och Liisa) hade kommit och att Blomberg var försvunnen! Deras

Back from nature
måndag 20 augusti 2007 - Apia, Samoa

Malo!Tog ett halvt steg till civilisationen genom att lämna Taufua Beach för huvudstaden Apia och varm dusch och AC. Efter en vecka barfota protesterar fötterna något trots bekväma sandaler.På slingrande vägar råkade en omkörande bil skrapa vår vänsterflank så i Apia fick vi lämna

Back in the USA
lördag 25 augusti 2007 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi mår fint här i biltäta San Francisco och hade en fantastisk middag på Franciskan crab restaurant med utsikt över Alacatraz. I Los Angeles gick det liksom här utmärkt att ta sig fram med tunnelbana, snabbspårvagn och apostlahästarna, men inte med taxi. Efter 10 timmars flyg från Apia

Back home
lördag 1 september 2007 - Las Vegas, Nevada, USA

Via Chicago har vi nu kommit hem från Las Vegas. En obeskrivlig stad, måste ses åtminstone en gång i livet. Neonljus, plingande automater och spelgalna människor. De mest fascinerande var kanske hotellbyggnaderna med fantasifulla fasader med pyramider, NY skyline med frihetsgudinnan, sfinxen,

Vi hade i alla fall tur med vädret
fredag 18 september 2009 - Zhu Feng Lu, Shigatse, Tibet, Kina

Äntligen! Efter 13 timmar i Landcruiser stod vi framför Mount Everest vid Everest Base Camp i sista sekunden innan solen gick ner, men vi hann se toppen. Fantastiskt. Efter en nollgradig natt i tält klev vi upp i gryningen och fick se toppen igen helt utan moln, så det var värt all huvudvärk

Guppiga luftfärder till Edens lustgard
tisdag 16 november 2010 - Moremi, Nordvästprovinsen, Botswana

Tommy fick chansen att flyga med i en fyrsitsig Cessna, hur guppigt och bullrigt som helst till Camp Moremi. Vi akte bat i Okavangodeltats labyrintfloder bland badande elefanter. Forsta lejonen siktades direkt vid gaten till nationalparken, kalasande pa en giraff. En gang var vi helt omringade av

Allt är inte alltid tipp-topp
måndag 10 december 2012 - Cuzco, Peru

Napaykullayki!Det blev smuggelbuss från Puno till Cuzco istället för lyxtåget pga strejk. Vid poliskontroll skruvade ett tiotal kralliga poliser upp innerfrontpanelen på bussen och drog fram ett femtital bolivianska sportskor! Tur att chauffören inte finkades direkt.Apropå vädret var den

Nästan toppen i foten
onsdag 19 december 2012 - Hanga Roa, Región de Valparaíso, Chile

Iorana!Tack för alla krya-på hälsningar, men Liisa har inte klipp i steget än. För info: vi har ingen telefontäckning (ej sms heller) här, wifi-internet är dåligt.Ahu och moaier kom fram överallt på Påskon och är magnifika i sin stumhet. Det senaste är att de vickades stående

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tommy uppdaterar sin resa