Bobus (a.k.a Nemo). Nyfiken på mycket och oftas villig att testa det mesta. Sol, bad, dykning, upplevelser, storstad, annorlunda ställen, kända ställen... "Bara va..." och "Det funkar...:)" är uttryck som ofta hörs under en resa.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Blå Blå vindar (T. Ledin)
fredag 8 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så är det då sista dagen på denna resa. Knepigt, just när jag kommit ner i varv och värmen inte tar så illa så är det dags att ge sig hemåt. Börjar misstänka då det varit i stort sett samma känsla de senaste årens resor att efter ca 10-12 dagar så börjar jag komma ner i varv och

Morning har broken (Cat Stevens)
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fasen, nu gick det fler dagar än jag tänkte innan uppdatering här. Men men, är man på semester så är man. :) Här kommer ett scoop. Bobus är uppe före solen! Efter att ha tagit en massa bilder (och även avnjutit) en gång solnedgångar på en massa platser så tänkte jag att det var

I’m gonna do my thing (Royal Delux)
onsdag 27 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det gick i ett fram till avresa och även resan gick i ett huj. Blev en flygstol med TUI (igen) direkt från Landvetter till Krabi. Trevliga stolsgrannar på planet från Bååårrråååååsss som verkligen kunde det här med att åka charter. Väl framme i Krabi så blev det express till Koh

Jämtgubben (Thore Skogman)
tisdag 27 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så nu kanske det är några av er som undrar vart jag tagit vägen? Jag är kvar i Thailand men har haft lite för mig så resedagbokandet har fått avvakta lite de senaste dagarna.Först kan jag stolt berätta att efter missödet med min mobil så lyckades jag hitta en mobilhandlare på Koh Mook

Sound of silence (Simon and Garfukel men det går även bra med Disturbed)
måndag 19 mars 2018 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Ville bara lägga upp en snabb uppdatering. Har nu tagit mig från Koh Lipe till Koh Mook (uppmärksamma läsare har säkert numera räknat ut att ”Koh” på thailändska betyder ”ö”) med lite kul upplevelser på vägen och ett större missöde. Kul upplevelser är att man inte blir klok

Don't worry, be happy (Bobby McFerrin)
söndag 18 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Passande rubrik då det trådlösa nätverket heter just ”Dont worry” och lösenordet är ”BeHappie” (ja, med ”ie” istället för ”y” för säkerhetens skull :)Då har jag varit här på Koh Lipe ett gäng dagar. Några fler än jag trodde från början då jag endast hade bokat tre

Utan att fråga (Kenta)
tisdag 13 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Utan att fråga finns inge chans att få ett svar sjöng Kenta i melodifestivalen. Sant, och första dagarna på resan består av att just fråga sig fram. Vill varna lite för att detta inlägg är ganska långt men så har det ju gått en hel del dagar på resan redan, så hoppas ni inte

Vad njöd med allt vad livet som vi lever här (Djunglboken)
onsdag 7 mars 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Häpp! :) Då är man påväg igen. Även denna gång med absolut ingen idé om vart eller vad att göra. Så, denna gång får prio bli på att "bo". Att prioritera just "Bo" kan väl aldrig vara fel? :) Hur som helst så hade jag lite tid över på min anslutningsflygplats (Helsingfors) när jag

Born to be wild (Stepepnwolf)
lördag 1 april 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Sista kväll på för denna resa. Men, det vore väl tusan om jag inte skulle klara av att få till någon mer i en inte allt för lång framtid?Just det här med två veckor på resa är inte riktigt min melodi måste jag erkänna för precis när jag börjar njuta och koppla av så är det dags

Viva La Vida (Coldplay)
lördag 25 mars 2017 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Det var attans! :) Tiden bara rinner iväg likt svetten i min panna (och övriga kroppen). Tänkte det kanske var dagsför ett inlägg och kom just på att det redan är lördag och ganske exakt en vecka sedan jag satte mig på flygbussen som tog mig till Landvetter flygplats.Hänt nåt undrar du

Bara vara :)

Bara vara :)

22 februari 2019 - 9 mars 2019

Denna gång blir det bara att vara. Fick ju förra gången lite oturligt ett udda avslut så jag tänkte att jag börjar med att göra om det till det bättre :)

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

7 mars 2018 - 29 mars 2018

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Bättre än inte?

Bättre än inte?

18 mars 2017 - 2 april 2017

Skall det vara så förbenat svårt att hitta något man vill göra på semester? Skall det vara så svårt att bestämma sig vart man skall åka på semestern? Skall det vara så svårt att veta hur man vill bo under sin semester? Tydligen... :) I alla fall för mig. Så...men devisen "bättre än inte" beger jag mig nu iväg på en kort semestertur. Denna gång till Thailand (har dock inte varit just där innan) med väldigt lite bokat. Fast, dykdator och Kolle är ju med så det lär bli bra. :)

Vad bidde det då då?

Vad bidde det då då?

7 mars 2016 - 22 mars 2016

Min (numera?) vana trogen så var det "lite" svårt för mig att bestämma vart/när/hur/vad jag skulle göra denna gång. Så efter att ha kollat möjligheter, haft "utvecklingssamtal" med bl a Finnair/Fritidsresor/Ving/div hotell med flera så stod det emellan t ex Mexico, Jamaica, Mauritius, Thailand, USA, Japan osv... Så, lång historia kort, det blev Vietnam(?) och mer i detalj till ön Phu Qouc. Aldrig varit där och med resa beställd/bokad med mindre än 72 timmar innan så blir detta spännande. :)

Inte så planerat?

Inte så planerat?

2 mars 2015 - 24 mars 2015

Då var det dags igen...fast denna gång med, även för Bobus, lite kort varsel. Tänk, för 5 timmar sedan visste jag inte att jag skulle åka och nu skall jag åka om ca 60 timmar. :) Vart? (undrar du kanske, det gör jag med). Tja, efter att ha singlat slant om "Väster eller Öster" så vann "Öster". Därefter slantsingling om "hub" mellan "Singapore eller Bangkok" och Bangkok vann. Så, bokat biljett till just Bangkok, ville inte stanna där så vidare mot Koh Chang och bokat även hotell första dagarna. Sedan tog idéerna slut. Så, resten ordnar jag på resande fot, får helt enkelt se vart det blir :) //Bobus

Åt andra hållet

Åt andra hållet

20 februari 2014 - 7 mars 2014

Efter nästan 10 års resande/dykande/upptäckande syd-ost om Göteborg så tänkte jag "Vaför inte åt andra hållet?". Och så blev det... :) Salsa, Rom, cigarrer och nya upplevelser. Helst övertygad om att "Här kan man va och bara vara" funkar där med. :)

I en annan del av världen

I en annan del av världen

5 februari 2013 - 14 mars 2013

"Jag tog mina minnen och gav mig av Jag reste mot min längtan och jag reser än idag Ja vi träffades på caféer och barer Människor av alla de slag Vi kom från olika delar av världen Alla med någonting att ge..." Så börjar texten till låten med samma namn som resan (Gruppen Freda). Tyckte det stämde bra med årets resa. Inga planer, kommer att ta dag för dag som det kommer. Inget planerat gällande platser... Vem vet vad som kan hända? :)

Surprised!

Surprised!

7 februari 2012 - 15 mars 2012

Då var det dags igen. :) Nemo goes "blubb-blubb". Denna gång med temat "Surprised!" i tre delar...minst...;) Första delen går ut på att bara vaaaa...sol, bad, bättra på dykteknik, slappa och bara gå ner i varv... Andra delen är delad i storstadsvandring och (förhoppningsvis) drömdyk runt paradis ön Sipadan syd-öst om Borneo. Boende i stylthus och bara njuta av livet under vattnet. Tredje delen är tänkt (man vet aldrig) att vara en "surprise" även för mig då inget är direkt planerat utan kommer att ta dagen som den kommer och dit den tar mig. En större portion Filippinerna blir det i alla fall på denna del... //Nemo :)

Om man älskar hav och vindar...

Om man älskar hav och vindar...

4 februari 2011 - 14 mars 2011

...och är trött på neon och betong. Är det konstigt att man längtar bort nån gång...:) Då var det dags igen! Nemo goes "blubb-blubb" :) Denna gång med lite olika uppdelning av resan. Börjar med att "andas in. andas ut" på underbara Koh Tao med dyk, slappa, vandra, sova för att sedan "bara njuta" på vackra Samui och därefter "ungkarls-liv" (alltså, biljardspel, dykning, barhäng med mera) med eventuell road-trip i Philippinerna. Biljetter i stora drag klara så nu jäklar...:)

På spåret

På spåret

19 januari 2010 - 25 februari 2010

Då var det dags igen. :) Denna gång så vet jag inte helt på förväg vart det bär eller hur längr så lite "på spåret" blir det nog. "- På 10 poäng...." Annars är temat samma som alltid. Bara va... :) Tanken är att utforska Filippinerna denna gång och även ett par stopp i Thailand.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bo uppdaterar sin resa