Glad motionär på villovägar.
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Stockholm-Arlanda
fredag 18 december 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Häckar på Idas jobb o stör henne och hennes kollegor med ett ihållande tjattrande om än det ena o det andra. Man skulle kunna tro att jag bor i glesbygden o inte haft någon att prata med på länge. Äter en god BimBimBap, dvs koreansk pyttipanna med ägg med Ida. Hon e för god o gör mig

Avresa Hd-Lu-Cst
torsdag 17 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Dagen börjar med besök hos tandhygienist Åsa redan 07.30. Fick en avbokad tid som hon ringde om igår. Segt att gå upp kvart i sju efter att ha packat o vägt väskor till 01.15 inatt. Men som man bäddar får man ligga... Nåväl, hemma igen åker väskorna in i bilen efter lite komplettering

Resfeber a la extreme...
tisdag 15 december 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hittade äntligen kamerans laddkabel och skall tömma den i datorn innan avfärd. Stefan B hjälpte igår till att få ordning på datorer, skrivare och telefon inför avfärd. Det tog över två timmar och slutade med att vi tvingades radera säkerhetskopieringen och göra en ny uppdaterad. Hoppas

Hemresa med stopp i Malmoe
fredag 24 april 2015 - Malmö, Skåne län, Sverige

Vi landade 30 minuter tidigt på Kastrup, pga gynnsamma vindar o start utan störningar. Detta gjorde att jag kom med ett tåg redan 00.26, men det gick bara till Lund. Så jag hoppade av på Malmö C och får invänta första morgontåget som går kl 05.08 här. Ringde OPFT Hallsberg för att få

Svenska kyrkan och padeltennis

Vi försöker förbereda lite inför avresorna, jag får reda på att man bör vara på flygplatsen två timmar före avgång. Då passar buss nr90 kl 15.06 bra, med reservbuss nr66 kl 15.40 om det skulle skita sig. Innan dess har vi kollat in Skandinaviska klubben som tyvärr var stängd, det är

Vilodag fm med joggingrunda em

Får äntligen igång resedagboken, skriver och lägger upp bilder i över två timmar. Märit o Ingvar ger sig iväg att gå promenad ända bort till Faro de Maspalomas. När jag är färdig med datoriserandet sticker jag iväg för att springa ifatt dem. Men orken tryter redan efter 3 km, går

Hyrbilsutflykt till inlandets bergslandskap

Vi hyrde en Fiat Panda för en dag a 30 Euro. Vi tankade 20 liter för 20 Euro och strax var vi på väg inåt, uppåt mot Fataga. Vägen var fin o nyasfalterad och ett eldorado för motionscyklister, vi passerade nog ett 20 till 30-tal. Vägen slingrade sig i serpentiner upp längs bergssidorna i

Den stora baddagen blev en liten

Försöker ladda ur GPS-klockan in i datorn men det strular till sig med Garmin-connect, det slutar med att jag inte kan stänga av datorn ens, den har gått i spinn,haha. Otroligt nog har jag inte badat ännu, man ser ju att det inte är så många i vattnet o Märit har sagt att det är kallt.

Bussutflykt till Puerto de Mogan

Vi stiger på lokalbuss 01 utanför Clinica Roca och åker söderut, utanför stan ligger en golfbana med grönt gräs som verkligen sticker ut från omgivningens karga landskap. Märit mår inte så bra av att åka den slingriga kustvägen med stupbranta sidor, medans jag njuter av chaufförens

STrandpromenad San Augustin till Faro Maspalomas

Vi går genom gatorna bort till playa Ingles för att variera, här skiljs vi åt och jag tar mig ned till beachen. Bakom beachen Playa Ingles ligger ett stort dynområde på ca 4 kvadratkm, med dyner på upp till ca 20 meter. Det ser ut som ett mini-Sahara. Längs själva stranden är det blandat

QFjul15 Filippinerna

QFjul15 Filippinerna

17 december 2015 - 7 januari 2016

En jul o nyårsresa till Filippinerna med massor av sol bad och snorkling. Resfebern är nu ganska hög och jag har haft Stefan B hemma för att kolla igenom telefon och datorer. Det tog honom över två timmar att få ordning på grejorna. Själv jobbar jag varje dag fram till avresan och avstod från att jobba extra natten mellan måndag och tisdag. Har kollat bank o Ica kort idag så att de skall funka samt ringt försäkringsbolaget. Sammanlagt blev det väl över en timme i olkia telefonköer. Nu är det sängdax.

Gran Canaria, San Augustin

Gran Canaria, San Augustin

15 april 2015 - 24 april 2015

Sista minuten semester, hälsar på Märit o Ingvar

Sydafrika

Sydafrika

15 december 2014 - 16 januari 2015

En månad i sydafrika med målet att se mycket natur och sevärdheter samt kanske någon safari. Trängtar efter sol o värme.

Australien

Australien

12 december 2013 - 24 januari 2014

Så sitter man på jobbet och gör sig klar för sista turen innan semestern. Jag har inte hunnit packa men har nog koll på det mesta jag lagt fram för att stuva ned. Planen är att ta bussen från Vårdcentralen torsdag morgon in till Halmstad kl 07.13 sedan tåg mot Kastrup kl 08.02 och vara där i god tid innan take-off kl 14.00, hoppas allt klaffar.

Nya Zealand up and down

Nya Zealand up and down

25 januari 2011 - 5 mars 2011

Har skrivit packlistan färdigt, dukat upp väska och attiraljer, resfebern stiger. Ökade idag till resplus på försäkring, passet i kontroll + biljetter och pengar. Nu är frågan hur mycket skall inte få åka med, dvs ratas.

SBC 10

SBC 10

22 januari 2010 - 13 mars 2010

En resa genom ABC-länderna med Rosa Bussarna, med tyndpunkt på Patagonien.

8 december 2007 - 20 januari 2008

Rundresa

8 december 2007 - 20 januari 2008

Rundresa

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bo uppdaterar sin resa