Nyfiken seniorresenär som vill se så mycket som möjligt av världen, speciellt storslagen natur, kultur, sport och irländska pubar.
hemstad Kalmar, Kalmar län, Sverige
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Kangaroo Island, Melbourne och Sydney.
lördag 26 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter en fin vindag i Barossa Valley bar det av till Kangaroo Island som är underbar vildmark med massor av djur. Det bor bara ca 5000 innevånare på ön,  men många koalor, känguruer och vallabys mm. Två dagar med fantastiska naturupplevelser, bad och goda lunchpicknicks i det gröna. Ett

Värmerekord
söndag 20 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Efter ett par timmars flygning landade vi  i Ayers Rock, d.v.s en flygplats i vildmarken. På kvällen tittade vi på solnedgången vid Ayers Rock (Uluru) och blev undfägnade med bubbel. Tyvärr var det lite dåligt väder, men det efterföljande barberque hjälpte upp stämningen ytterligare.

Hav och land
torsdag 17 januari 2019 - Cairns North, Queensland, Australien

Gårdagen tillbringade vi till havs på Stora Barriärrevet. Det marina livet är fantastiskt! Fiskar, sköldpaddor och koraller i en salig blandning. Sol med mat och dryck på vår katamaran förgyllde vår dag. Det ultimata testet för solkrämen, sol vid ekvatorn, havsglitter och heldag.

Äntligen ”down under”
tisdag 15 januari 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Efter ett antal flyg och stopp är vi äntligen i. Cairns! Tropiskt klimat, flygande hundar och annat som vi inte är vana vid. Spännande land som vi skall utforska lite närmare de kommande veckorna. Vi börjar som sig bör med en öl vid poolen😎. Temperaturen är 28 grader, så det behövs.

Alcatraz, redwood och hem.
tisdag 18 november 2014 - Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige

Så var man då hemma igen med jetlag och minnen och bilder m.m. Sista dagen i San Fransisco, denna vackra stad, roade vi oss med att besöka Alcatraz och redwoodskogen på andra sidan Golden Gatebron. Tack och lov att man inte hamnade på Alcatraz!! Det var inget vilohem. Stängdes dock 1963. Nu

Drömfabriken och annat.
söndag 9 november 2014 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Så var vi då i Hollywood! Bara namnet väcker väl känslor hos de flesta av oss. Sunset Boulevard, Oscarsgalan, hand och fotavtryck i cementen, stjärnor i trottoaren, Beverly Hills och Marilyn Monroes hus. Allt som man känt till i alla år är plötsligt verkligt och högst påtagligt liksom

Grand Canyon och LAS Vegas
onsdag 5 november 2014 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Efter en lång bussresa upp mot Grand Canyon kom vi fram i tid för en beställd flygtur över GC. Tyvärr blåste det så mycket att flyget blev inställt. Plan B var inte mycket sämre, nämligen att få se denna fantastiska canyon från utsiktspunkter. Solnedgången var helt betagande. På

Arizona
fredag 31 oktober 2014 - Tucson Estates, Arizona, USA

Anlände till Tucson Arizona igår. Varmt som bara den i öknen. Flygningen från New Orleans via Las Vegas tog nästan hela dagen. Lite balkonghäng med tillbehör i den ljumma kvällen var perfekt som avslutning på dagen. Cowboyfrukost på en farm var en bra början på denna dag. Dessert

Alligatorer och annat farligt i New Orleans'
onsdag 29 oktober 2014 - New Orleans, Louisiana, USA

Jazz, jazz och åter jazz i vart och vartannat gathörn och bar. Vi bor på klassiska Bourbon Street och en ruffigare och farligare gata har jag sällan sett. Knark, sprit och prostitution ackompanjerat av massor med musik halva dygnet. Att gå på den gatan kvällstid är surrealistiskt!

New York - Washington
måndag 27 oktober 2014 - Washington, USA

Äntligen en dator som fungerar! 3 dagar i NY var som alltid spännande och rika på upplevelser. En dag gick vi förbi BB King Restaurang på 42:a gatan och såg att Jerry Lee Louis skulle spela där på kvällen! Jerry Lee, lever han än tyckte jag. Jodå, nog lever han alltid, även om han

Australien 2019

Australien 2019

11 januari 2019 - 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

USA kust till kust

USA kust till kust

23 oktober 2014 - 11 november 2014

Alaskakryssning Vancouver-Anchorage

Alaskakryssning Vancouver-Anchorage

28 juni 2013 - 10 juli 2013

Kryssning med utflykter till Whistler Mountain m.m.

Safari Tanzania

Safari Tanzania

3 juni 2013 - 11 juni 2013

Safari till Serengeti, Ngorongoro, Tarangire och Lake Manyara i Tanzania. Fyra nationalparker.

Polynesiska triangeln

Polynesiska triangeln

15 november 2010 - 6 december 2010

Resa till Samoa-Nya Zeeland-Cooköarna

Rom

Rom

8 april 2010 - 12 april 2010

Stadsresa för att möta våren och kolla på fotboll och andra sevärdheter.

New York 2009

New York 2009

3 december 2009 - 8 december 2009

Nöjesresa till the big Apple. 4 personer, Monica, Kalle,Birgitta och Sten.

Jordanien

Jordanien

31 oktober 2008 - 9 november 2008

Resa till ett av världens sju underverk, klippstaden Petra, med Monica,Preben och Agneta. Det blir även sol och bad och andra sevärdheter hoppas jag.

Costa Rica

Costa Rica

13 november 2007 - 28 november 2007

Resa till Costa Ricas nordvästkust.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Karl-Axel uppdaterar sin resa