Nästa Lund.... Lund nästa
fredag 12 juni 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jaha, då var jag hemma igen. Ska se om jag kan anvanda å, ä och ö i detta meddelande. Det var härligt uppfriskande att stiga ur planet i London, känna regnet mot kinderna och frysa lite igen. Mina två sista veckor i Indien gick i badets tecken, harligt att avsluta med lite semester i

Nu har jag vart pa tigerjakt
torsdag 28 maj 2009 - Bangalore, Karnataka, Indien

Hej hopp, Tillbaka i Bangalore igen. Kanns markligt att vara har sjalv denna gang, utan mina valtaliga kollegor. Okej, efter att jag skrev sist begav jag tillsammans med Justine ut pa tigerjakt. Det var spannande och lite frustrerande. Det tog oss tre safarais = 10 timmars spejande innan vi sag

My body is home for the small animals
torsdag 14 maj 2009 - Jhansi, Uttar Pradesh, Indien

Hejsan Det blev en fin och uppfriskande tur upp i norr. Efter nagra dagars streching i Rishikesh tog jag folje med en indi och en chilenska till Gangotri. En pilmgrimsort dar vi vandrade upp till Gomoukh, glaciaren dar Ganges tar sin borjan. Harligt, kallt igen och efter att ha skickat hem 9 kg

torsdag 30 april 2009 - New Delhi, Delhi, Indien

Hejsan Sa var det dags att sta pa mina egna ben, Linda akte hem till varen igar. Det kandes ensamt att strosa runt sjalv och inte ha nagon som packar ner allt viktigt at en. Jag lar val mig efter hand. Jag och Linda reste runt i Rajasthan i en vecka, ett imponerande stalle med alla dess tempel,

New nice butt-muscles!
lördag 18 april 2009 - Pokhara, Mid-Western Development Region, Nepal

Hej igen Vi har nu lagt 211 km bakom oss i sparet runt Anna Purna. Det har varit manga harliga dagar med fina vyer. Valdigt varierat fran torrt landskap till granskog och senare over snotackta berg och ner i djungel, terass odlad mark och tillbaka till civilisationen och internet. Fast faktum ar

Fresh air
onsdag 1 april 2009 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Hejsan, ett litet inlagg innan jag beger mig upp i bergen for tre veckors vandring runt Anna Purna massivet. Aa, ska bli sa skont att komma ut och trampa berg och andas frisk luft. Kanner mig redan renad av att ha andats Nepal-luft nagra dagar. Jag anlande till Kathmandu i lordags, akte direkt

Halvlek
tisdag 17 mars 2009 - Bangalore, Karnataka, Indien

Hejsan Nu ar jag och Linda halvvags genom vart volontarprojekt. Vi jobbar mestadels i handikapp centret dar vi framst jobbar med ett syskonpar som bada har cerebral pares. Det finns valdigt lite resurser sasom hjalpmedel och utrymme mm, vi forsoker anvanda det vi kan hitta och har aven gjort

Indian bugbeds like white skin
söndag 1 mars 2009 - Bangalore, Karnataka, Indien

Hejsan, har kommer sa ett litet inlagg. Idag har jag haft en ledig dag, vi har strosat runt i Calcutta, kollat in lite sevardheter och nagra delar av stan. Har e sant myller, tror jag forstar dig Anna lite din upplevelse i Mexiko nar du stallde dig och stirrade in i en vagg for att stanga ute

Indialand

Indialand

13 februari 2009 - 9 juni 2009

Min resa tar sin början i Bangalore dit jag åker med mitt jobb för att delta i en festival. Efter det åker jag och min kollega Pia upp till Kodaikanal några dagar. Sedan fortsätter jag till Calcutta där jag möter upp med min vän Linda. Här stannar vi i en månad som volontärer på ett barnhem. Efter Calcutta möter jag upp med min amerikanska vän Ricky i Katmandu. Under några veckor ska vi utforska Himalaya fotvägen. Därefter ner till norra Indien och möta upp med Linda igen. Efter att Linda åker hemåt i slutet av april är min resväg än så länge oklar. 1 1/2 månad till att utforska detta stora land innan jag tar flyget tillbaka från Bangalore. English My trip starts in Bangalore, were I go with my job to attend a festival. There after me and my colleague Pia continue to Kodaikanal for a few days. After that I meet up with my friend Linda in Calcutta. There, we will volunteer on a children´s home for a month. After Calcutta I meet up with my american friend Ricky in Kathmandu. We will explore Himalaya by foot for a few weeks. Then down to India again and meet up with Linda again. When Linda leaves India in the end of April my travel plan is vague. There will be 1 1/2 more month to explore in this big country before I leave from Bangalore.

På cykel genom Sverige

På cykel genom Sverige

28 juni 2007 - 4 augusti 2007

Med start i Ystad ska jag och Helena cykla genom Sverige och slutligen ta oss till...Sarek! Där väntar ett bröllop och schyssta vandringsupplevelser. Genom vår färd genom Sverige hoppas vi på att se mer av vårt avlåååånga land, med allt vad det innebär i sommartid. Tält och stormkök är nerpackat, liksom ursnygga cykelbyxor...

VIP till Crocodile Dundee

VIP till Crocodile Dundee

6 oktober 2001 - 2 maj 2002

Ska jobba så vi får lite pengar & kan åka runt å se så mycket som möjligt..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helena uppdaterar sin resa