Ej go och glad prick
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Bonassola, Ligurien, Italien
Monterosso via varnezza till Cagnilia
tisdag 11 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Sitter nu på tåget och är på väg till Pisa. strövat samma rutt som första dagen. Min vandringsresa är nu slut. Många tankar går runt i ens huvud när man vandrar. Vad vill jag med mitt liv?. Jo, cykla och resa. Prioritera mina dagar lite annorlunda i framtiden. Kanske träffa mina

Vandring från Bonassola via Framura till Deiva Marina
måndag 10 juni 2019 - Bonassola, Ligurien, Italien

Hallo!Idag har jag gått länge i 28 grader värme. Högt upp till toppen tog tid och mer trappor idag!. Men jag gnäller inte, bara lite trött. Skönt att vandra och rensa hjärnan i detta land. Efter sju km tog jag en lunch som bestod åter igen av Parmaskinka och Permesanost. Får inte nog av

Monterosso via Levanto till Bonassola
söndag 9 juni 2019 - Bonassola, Ligurien, Italien

Idag var det varmt!. Å hua så mycket trappor uppför. Men hade hundbenet med mig så ingen hörde mitt gnäll. Höga trappsteg, o inte lätt för en som är typ 1.09 . Det blev bara 9 km idag sedan stranden för att bada och sola lite. Sitter nu på hotellrummet och skall snart ut och äta. Ingen

Riodimaggiore till Portovenere
lördag 8 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Hua!Backigt idag. Tog 3 timmar upp till toppen. Vädret har varit bra. Idag blev det 1.7 mil i ljuva Italien. Go lunch blev det oxå. Tyvärr så har de inte köttsoppa, så det fick bli parmaskinka och parmesanost;-). Första bilden är på en topp där jag faktiskt är inne i ett moln. Så

Monterosso via Vernazza till Corniglia
fredag 7 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Idag första vandringsdagen! 487 m uppför bergen. Ganska lätt vandring idag. Kör längre imorgon. Mycket folk som gick leden ihop med mig. Mest Amerikanare. Svettigt och varmt. Så vacker utsikt! Jag hade kunnat bo här. Trött idag efter lång resa igår. Skall snart ta mig ut och äta lite

Högt över Sveti Stafan
torsdag 30 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Sista vandringsdagen! Jag hade gärna stannat en vecka till i detta fina land. Idag blev det ytterligare en bergsvandring. Planerade en bra tur i berget. Men faaaan, kartan var såpass gammal så leden var igenvuxen. Blev så irriterad. Har man planerat en rutt och den inte stämmer enligt kartan,

Bergsvandring i Kotor
onsdag 29 augusti 2018 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Vandrig idag i 33 graders värme uppför toppen av berget i Kotor. Jag tror att det är samma berg som jag tog igår, bara att distansen var längre. Det tog två timmar att ta sig upp till toppen. Varmt och en massa ”kringelikrokvägar”. (Jag är inte så bra på det svenska språket, så det

San Giovanni Fortress + Kustvandring
tisdag 28 augusti 2018 - Kotor, Kotor Municipality, Montenegro

Sov i elva timmar i natt utan att vakna. Utvilad men mör. Det är otroligt vackert i Kotor och idag har det varit 31 grader varmt. Idag besteg jag berget San Giovanni som är ett brant berg med trappor hela vägen upp till ett fort som byggdes år 532. "Fan Helena, hade du varit med så hade du

Budva Top Hills Spas
måndag 27 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Budva Top Hills SpasVaknade idag utvilad och kände mig redo för en rejäl utmaning. Humöret är betydligt bättre idag än för några dagar sedan. Frukostbuffén var inte så god men åt det jag mest tyckte om. Planerade en tuff vandring idag så kalorier behövdes. Phu, vilken dag. Det blev 14

BUDVA till SVETI STEFAN
söndag 26 augusti 2018 - Budva, Budva Municipality, Montenegro

Gick upp kl. 06:00 i morse. Frukost serverades vid 07-tiden. Ingen go frukost men fick tvinga mig i lite kalorier innan resan till Budva. Inga bussar som gick, inte heller tåg från denna by.Jag blev tvungen att ta en taxi till Budvar och det blev ca 3.5 mil med bil och taxichauffören var riktigt

Vandringsresa i Cinqueterre

Vandringsresa i Cinqueterre

6 juni 2019 - 13 juni 2019

Ja, då bär det av igen. Jag startar i Monterosso och kommer att vandra genom de fem små byarna i Cinqueterre. Så härligt att äntligen åka iväg igen. Vandring rensar hjärnan och ja ... jag behöver denna semester nu...äntligen!!

Vandringsresa i Montonegro

Vandringsresa i Montonegro

25 augusti 2018 - 25 augusti 2018

Ja, man behöver inte bara cykla :-). Dax för en vandringsresa vid Adriatiska havet. Så underbart ljuvliga bilder jag sett. Naturen ser underbar ut och därför valde jag att utföra en vandring i de vackra landet Montenegro.

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa