Jag är inte jag utan vi är vi. Bosse och Ingela.
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Chiatona, Apulien, Italien
På väg igen
måndag 18 september 2017 - Salerno, Kampanien, Italien

Ny dag, nytt resmål, Taranto!

Vesuvius verk
lördag 16 september 2017 - Pompeii, Kampanien, Italien

Det blev en tågresa till Pompei, den mäktiga staden som totalt ödelades av Vesuvius utbrott 79 e.Kr.Här vandrar man runt på gatorna, belagda med sten, där man även tänkt på avrinningen av vatten, med välvd väg och trottoarer.Vilket arbete att frigöra ruinerna från askan som täckte

Amalfikusten
fredag 15 september 2017 - Amalfi, Kampanien, Italien

Idag blev det en spännande dag, tll Amalfikusten...Dels bussresan som gick på små kurviga vägar, där chauffören tutade i varje hörn..sedan var det kul att höra ortsbefolkningens gestikulerande, och förtretade för att inte hunden fick åka med....kul var det att lyssna på dem.och visst

Antikens Roma
onsdag 13 september 2017 - Rom, Lazio, Italien

Vi avsatte två dagar för att göra Rom.Läget på vårt boende kunde inte varit bättre, alldeles intill Colusseum. Huset som inrymde hotellet var från 1490, men det kunde man inte se eller ens ana.Vi började med ett besök vid Colusseum och vandra vidare till Fontana De Trevi, men inte såg vi

Den kulturella staden
måndag 11 september 2017 - Florens, Toscana, Italien

Florens är en vacker stad med många fina byggnader. Den största är Doumo Santa Maria, enorm, tog 150 år att färdigställa.Tyvärr kunde vi inte komma eftersom det var tre dagars väntetid på biljetter.Uffizierna, stort konstmuseum, står som nummer ett på besökslistan i Florens. Där finns

Cinque Terre
lördag 9 september 2017 - La Spezia, Ligurien, Italien

Vi fick inga platsbiljetter i 1 klass på tåget från Milano till La Spezia, det fick bli platsbokning i 2 klass istället.Tur var ju det eftersom vi hamnade mittemot ett par från USA, Vicki & Scott Peters. Vi hade mycket att prata om så tiden gick fort. Vi bytte adresser och kommer att

Hamburg - Basel - Luzern - Lugano - Milano
torsdag 7 september 2017 - Luzern, Weggis, Schweiz

Blev en lång resdag från Hamburg - Basel - Luzern.Efter en god natts sömn äntrade vi hjulångaren som tog oss över Luzern-sjön till Fluelen.En vacker resa med många stopp för av och påstigande utmed sjön. Väl framme i Fluelen var det dags att sätta sig på Gotthard Panorama Expressen,

Miniatyr Wunderland
tisdag 5 september 2017 - Hamburg, Tyskland

Idag besöktes världens största modelljärnväg vilket innefattar både tåg, bilar, flyg och båtar.Många länder är representerade där, givetvis Tyskland som den största delen, men även Sverige var med på ett hörn med gruvan i Kiruna.Allt är så naturtroget!Man ser in i de olika

Första resdagen
måndag 4 september 2017 - Varberg, Hallands län, Sverige

Åkte med Öresundståget från Varberg till Köpenhamn. Vi införskaffade interrailkort första klass, smidigt tycker vi, eftersom vi kan åka buss och vissa båtturer förutom tåg, 15 resdagar på en månad.Första tågbytet blev i Köpenhamn där väntetiden gick åt till att fixa

Utmed Highway1 från Carmel by the See till Santa Monica
tisdag 25 oktober 2016 - Carmel-by-the-Sea, Kalifornien, USA

Från Oakland tog vi vägen ner till San Jose.Tanken var att åka till Googles kontor men med närmare eftertanke, vad skulle vi där och göra så vi drog vidare ner mot kusten för att anknyta till Highway1.Väl där kom vi nästan per omgående fram till Carmel by the See där vi bokat

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

Spanien 2009

Spanien 2009

25 september 2009 - 4 november 2009

Med husbil till Spanien.

Husvagn till Spanien

Husvagn till Spanien

19 augusti 2005 - 13 november 2005

Ånyo en lång semestertripp till Spanien, för att reka för kommande vintrar

Husvagnssemester Till Spanien

Husvagnssemester Till Spanien

15 augusti 2003 - 1 november 2003

En husvagnsresa till Spanien via Franska Atlantkusten. Lite av en rek-resa för framtiden...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bosse/ingela uppdaterar sin resa