Hollywood, Hollywood, Hollywood
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Det är konstigt, hur man ibland klarar sig med lite sömn. På Bonaire blev det inte så många timmar innan vi satte igång med dykandet.Samma sak i LA. Vi var pigga och glada genast på morgonen 07.30 när vi packade upp och tog oss ner till morgonmålsrummet för inmundigandet av morgonmål,

Bonaire to LA
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Here we are, in the land of hope and glory, or as in the -60's  joke, in US we have Nixon and Bob Hope, whereas we in Finland have Kekkonen and No Hope. Återkommer till Hope senare.Resan hit var intressant. Först på Bonaire fotade vi ett områd med sköldpaddsägg, som vi hittat föregående

Jordbävningen
onsdag 10 januari 2018 - Kralendijk, Bonaire, Karibiska Nederländerna

Vi har inte kännt något av den hårda jordbävningen eftersom vi befinner oss ganska långt borta på den östra sidan om epicentret.N+H

Bon Bini = välkommen = tervetuloa
onsdag 10 januari 2018 - Kralendijk, Bonaire, Karibiska Nederländerna

Det blev 15 dykningar och de gick bra. Största problemet var de häftiga vågorna eller swellet som skapas av tidvattnet och passadvinden.Det var besvärligt att komma upp ur vattnet med den tunga utrustningen. Vi har båda skrapsår av koraller på ben och armar.Vattentemperaturen är ännu på

Framme efter 22 timmars resande efter väckningen på onsdag morgon.
fredag 5 januari 2018 - Bonaire, Karibiska Nederländerna

Det blev en lång resa, 12,5 timmar totalt med flyg + väntetider = 22 timmar. Vi fick vänta på Arlanda, Sciphol och Aruba, var det var besättningsbyte och städning av planet.När vi kom fram till Bonair, Flamingo Airport, var vi första gången ute från terminalerna och fick promenera in till

Just waiting
onsdag 3 januari 2018 - Schiphol, Noord-Holland, Nederländerna

Väckning kl 03.00, taxi kl 04.00 och sedan till Arlanda. Planet försenat 1,5 timmar men det gjorde ingenting för vi tog tid för transfer.Hård storm gjorde att endast en landningsbana var öppen. Lite svängigt att komma ner i pustarna, men allt OK. Testar ett foto. Får se hur det lyckas.

Gott Nytt År, Hyvää Uutta Vuotta 2018
söndag 31 december 2017 -

Bästa hälsningar till er allafrånNea och Harry

Inle Lake - Ngapali beach
onsdag 4 februari 2015 - Rangoon, Myanmar (a)

Myanmar- Inle Lake-Ngapali Flygtiden till Inle Lake från Bagan var ca. 40 minuter med en ATR propellermaskin. Det praktiska här med inrikesflygen tycks vara att ca 5-6 olika flygbolag använder likartade maskiner. Praktiskt med service och reservdelar.Vägarna här är i så dåligt skick att

Myanmar
fredag 30 januari 2015 - Ngapali Main Road, Zi Phyu Kone, Myanmar (a)

Myanmar, forna Burma, forna Myanmar. Vi hade ett tidigt morgonflyg från Taipei till Yangoon söndag morgon. Flygbolaget heter China Air, så vi tänkte naturligtvis på mainland Kina, men så fel, så fel, det var ju ett taiwanesiskt flygbolag, för de anser sig ju vara det riktiga Kina,

Taiwan östkusten
fredag 23 januari 2015 - 北萬大山, Taiwan

Taiwan - östkusten Söder om SunMoon lake finns det stora fruktodlingar, samt massor av Beetlenut palmodlingar. Man tuggar nötterna, och får i sig en röds aft, som tycks innehålla någonslags kemiska komponenter, vilka har en berusande eller bedövande effekt. Nötterna är inte droger, men

4 reissu

Nya äventyr i Asien vinterhalvåret 2015

Pensionärsglädje

Pensionärsglädje

12 januari 2010 - 21 maj 2010

En ny rundresa med tanke på att friska upp gamla minnen och få nya upplevelser.

Nea och Harry - världen runt

Nea och Harry - världen runt

10 juli 2006 - 31 maj 2007

Syd-Amerika, Nord-Amerika, Karibien, Atlanten, Oceanien, Nya Zeeland, Australien, Fjärran Östern.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Harry uppdaterar sin resa