Slut på resandet för denna gång
söndag 4 februari 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det över igen, så är det ju alltid. Borta bra men hemma bäst. Flyget hem från Hong Kong var ju en långkörare. Vi var mer eller mindre vakna i över 43 timmar eftersom flyget var ett nattplan med vakandet hela dagen före flyget och sedan samma sak efter. På planen kan ingendera av

Storstad
fredag 2 februari 2018 - Hongkong

Hong KongVädret här är kyligt i förhållandet vad det borde vara. Vi har dagstemperaturer kring 10 grader när det normala för tiden är ca 15 -18 på dagen. Men man sätter mera kläder på sig och vantar på händerna så går det bra.Vi har funderat på hur det alldagliga levernet här och

The city of sails
tisdag 30 januari 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Flygtiden från Raro till Auckland tog 4 timmar. Vi hade en tidig start, once again. Muri Beach Resort skötte om att en bil både hämtade och förde oss från hotellet. Bilen kom 05.30 på utsatt tid.Resortens service var i allt perfekt och vänligt.När vi klev in i planet, sade Harry till den

Muri Beach Rarotonga
lördag 27 januari 2018 - Cooköarna

Det verkligen karakteristiska för denna del av världen, är människornas välvillighet, vänlighet, hjälpsamhet och leenden som tycks komma från hjärtat. Man har tid.Stämningen, kontrasten är väldig med tanke på hur människorna i Los Angeles eller också i Helsingfors eller Stockholm har

Kia Orana
fredag 19 januari 2018 - Cooköarna

Rarotonga, Cook IslandsTerveiset täältä toiselta puolen maailmaa, mä laulan tsup-ada-du-daa, tsup ada-dudu-daa do-daa. Haloo-Helsinkiä  mukailen.Det är en stor övärld, cirka 2 miljoner kvadratkilometer, (Finland ca. 340 000), bestående av 15 olika öar och atoller. Vi flög till den

Hollywood, Hollywood, Hollywood
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Det är konstigt, hur man ibland klarar sig med lite sömn. På Bonaire blev det inte så många timmar innan vi satte igång med dykandet.Samma sak i LA. Vi var pigga och glada genast på morgonen 07.30 när vi packade upp och tog oss ner till morgonmålsrummet för inmundigandet av morgonmål,

Bonaire to LA
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Here we are, in the land of hope and glory, or as in the -60's  joke, in US we have Nixon and Bob Hope, whereas we in Finland have Kekkonen and No Hope. Återkommer till Hope senare.Resan hit var intressant. Först på Bonaire fotade vi ett områd med sköldpaddsägg, som vi hittat föregående

Jordbävningen
onsdag 10 januari 2018 - Kralendijk, Bonaire, Karibiska Nederländerna

Vi har inte kännt något av den hårda jordbävningen eftersom vi befinner oss ganska långt borta på den östra sidan om epicentret.N+H

Bon Bini = välkommen = tervetuloa
onsdag 10 januari 2018 - Kralendijk, Bonaire, Karibiska Nederländerna

Det blev 15 dykningar och de gick bra. Största problemet var de häftiga vågorna eller swellet som skapas av tidvattnet och passadvinden.Det var besvärligt att komma upp ur vattnet med den tunga utrustningen. Vi har båda skrapsår av koraller på ben och armar.Vattentemperaturen är ännu på

Framme efter 22 timmars resande efter väckningen på onsdag morgon.
fredag 5 januari 2018 - Bonaire, Karibiska Nederländerna

Det blev en lång resa, 12,5 timmar totalt med flyg + väntetider = 22 timmar. Vi fick vänta på Arlanda, Sciphol och Aruba, var det var besättningsbyte och städning av planet.När vi kom fram till Bonair, Flamingo Airport, var vi första gången ute från terminalerna och fick promenera in till

4 reissu

Nya äventyr i Asien vinterhalvåret 2015

Pensionärsglädje

Pensionärsglädje

12 januari 2010 - 21 maj 2010

En ny rundresa med tanke på att friska upp gamla minnen och få nya upplevelser.

Nea och Harry - världen runt

Nea och Harry - världen runt

10 juli 2006 - 31 maj 2007

Syd-Amerika, Nord-Amerika, Karibien, Atlanten, Oceanien, Nya Zeeland, Australien, Fjärran Östern.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Harry uppdaterar sin resa