Färd mot norr
söndag 10 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Sista natten i tältet är avklarad. Har ju varit hur bra och mysigt som helst. Varmt och torrt. Vaknar förvånansvärt tidigt och som alla andra dagar,  pigg. Måste vara Blekingeluften som gett mig den energin och våra grannar som pumpat oss med glädje och dumheter. Idag har vi kostat på oss

Sista kvällen med gänget
lördag 9 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Jäklar vad jag sov inatt. Med laddade batterier kör vi igen. Klackarna i taket.Tänk att var man än är så har man rutiner. Här likaså. Äter en halvtorr macka med mjukost, resorb o vatten. Lite stök bland kläder och grejer. Försöker ju hålla lite fint, vet ju aldrig vem man får på

Rock On
fredag 8 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Alla tror ju att vi sover bort våra dagar men så är icket fallet. Kan ju inte sova bort vår rockvecka 😜 Uppe vid kl 9 varje morgon. Idag tar vi morgonpromenad och målet är att leta reda på Peters näste. Är nog på rätt plats men hittar ingen Peter. Går förbi Toyotan och kollar Peders

Grym dag
torsdag 7 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Första natten i tältet var ju hur bra som helst. Jag sov så gott att jag missade när Tom och grannen närmast redde ut nattens irritation. Grannen kom hem vid midnatt, trött och lite berusad, vi i vår grupp har döpt honom till Örebro. Snubblade in mellan våra tält där utrymmet var

Mot Sölvesborg
onsdag 6 juni 2018 - Norje, Blekinge län, Sverige

Idag börjar vi med att säga vov vov vov till vår Ludde som fyller 10år. Grattis lurven. Även vi svennar har ju rätt att fira idag då vi har nationaldag. Om det nu syns 🤔 Snabb mackfrulle, bädd o packning, kram o tack Åsa för denna gång 💜Spårvagn ned till stationen, en bärs på

Foo Fighters
tisdag 5 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sov med öppet fönster inatt o satte en blomma som stopper. Vaknade av att den låg i sängen. Trots denna lilla fadäs sov vi otroligt gott o lite länge. Frulle och tillsnyggning sedan drog vi ut på dagens lilla utflykt.Vandrade genom den fina Slottsskogen med pingviner, ankor, sälar och en

Tåg mot Götlaborg
måndag 4 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter en stressig hemsk söndagkväll. Nej vi är inte ovänner, men..... jag har eller trodde jag tappat min fina vita HH jacka. Vet att jag hängt undan den i våras när solen och värmen tog över.  Men kan inte hitta den. Sökte i alla vrår låg vaken hela natten. Natten varade mellan 23.30

Hemfärd
måndag 7 augusti 2017 - Njupeskär, Dalarnas län, Sverige

Idag börjar många jobba efter en förhoppningsvis härlig semester. Jag och Tom går in på semestervecka nr2. Vi har haft en himla tur måste jag säga. Visst har det regnat och varit råa nätter men när vi nu tar ner tältet är det torrt och fint. Inser att vi haft en ganska bra vecka.

Söndag i Mora
söndag 6 augusti 2017 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Grattis Ove på din dag 🎉🌺🎂Vad skönt att sova länge. När man så vaknar är det ingen kö på toalett eller dusch. Kan ju inte bli bättre. Fast lika bra att vara nattsuddare. Ingen kö då heller 🤣Idag blir en dag utan tights. Rätt varmt och solen skymtar. Skippar frukost hemma och

Leksand dagen
lördag 5 augusti 2017 - Leksand, Dalarnas län, Sverige

Vandrar upp till lite lätt sömning, kl är 5 och det är lugnt och stilla ute. Lite grått, men vad gör det, det är ju så denna sommar varit. Få morgnar man fått se en soluppgång. Lägger mig igen drar på täcket makar undan några hundar och så....... börjar detta jäkla regnande, igen.

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

Valborg i huvudstaden

Valborg i huvudstaden

26 april 2018 - 1 maj 2018

Vårhäng, chill, fotboll o konsert 💃🏼🎉 härliga dagar för paret Bergström

Sweden Rock 2018 💃🏼🎸⛺️

Sweden Rock 2018 💃🏼🎸⛺️

4 juni 2018 - 11 juni 2018

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

New York - Miami by car

New York - Miami by car

23 juni 2016 - 10 juli 2016

En intensiv resa, 2 veckor. New York, Niagarafallen, Washington, 4 Juli (nationaldag) födelsedag o bröllopsdag. Och en HEL del där emellan. Med på resan är också Amalia o Peder.

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

November kryssning Barcelona - Rio de Janerio

18 november 2015 - 9 december 2015

På denna härliga resa till Brasilien tar vi med vår dotter Amalia. Det var några resor sedan hon följde oss sist. Hoppas ni vill följa oss. Vi startar kl 9:00 från Mariehem ;-) Planerade stopp, Barcelona, Cádiz, Lissabon, Funchal, la Palma, Recife, Rio de Janerio

Sverigeresa i toyotan

Sverigeresa i toyotan

6 juni 2015 - 24 juni 2015

Resa i vår "husbil" Toyotan, från Umeå via div svenska städer ner till Skåne o upp till Umeå igen. Ja, vi ska bo i bilen?? ett antal nätter.

Soliga Egypten

Soliga Egypten

20 april 2015 - 29 april 2015

Fjärde turen till sol värme o snorkling. Man blir aldrig besviken, om man inte får Montesumaz hämnd ;-)

Titanic 2014

Titanic 2014

31 oktober 2014 - 13 november 2014

En oplanerad kryssning är ju aldrig fel. Skrapade ihop lite slantar och det räckte till en Jungfrukryssning med den superfräscha Quantum of The Seas. Från South Hamton i England rakt över havet till USA och New York. Varsågod o följ med ??på en resa utan sol bad o palmer ;)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Annika uppdaterar sin resa