Go' å glad, kexchoklad :)
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
The grande finaldag med firarmiddag med stil
söndag 19 januari 2020 - Chatuchakdistriktet, Bangkok, Thailand

Sista dagen... Som vanligt har allt gått i rasande fart, både med tid och aktiviteter. Denna sista dag åkte vi ut till Chatuchuk weekend marknad. Det är en jättemarknad med labyrinter av babiljarders små stånd med babiljarders grejer, mest kläder å krimskrams, men även skor, väskor, mat,

Tidig morgon till en soft men varm dag
fredag 17 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Alla som känner mig vet att tidiga morgnar inte är det bästa jag vet och få saker kan få mig att frivilligt studsa ur sängen i ottan. Men när Bernt klockan 6 imorse petade försiktigt på mig och viskade lite romantiskt i mitt örat "Älskling, vill du följa med på FTF-jakt?", så....(För

Högtflygande utflykt, aka Fly like a gibbon monkey in the trees
torsdag 16 januari 2020 - Chon Buri, Thailand

Idag åkte jag, Bernt och Hella på egen utflykt för att lämna storstadens buller och trängsel. Vi var ute i lite väl god tid, då det var aningens förvirrat kring avresetiden. Vi tog en taxi till "pickup-place" och anlände lite innan 9, och det visade sig att avfärd var 9.30 (så vi hann

Geocaching, sol, sol, centrum, sol.
onsdag 15 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Jag och Bernt började dagen med att gå på ett geocachingevent för att hänga lite med andra nördar i Lumphini Park. Vi var inte så många, men det var trevligt ändå. Vi 2, en kille från Belgien som anordnade det hela, 3 tjecker och en holländsk kvinna. Vi stod och hängde och surrade

Blingblingigt födelsedagsfirande
tisdag 14 januari 2020 - Bangkok, Thailand

HiPP hiPp HurRa för Bernt, för idag är hans födelsedag!! Han fick en modest jamåhanleva-körsång till frukosten och sen var dagen igång!Under dagen hade jag&Bernt lite egentid. Vi anser oss vara "hyfsat vana" resenärer så vi skippade alla arrangerade turer och tog oss själva med

Båt, blomster och Mama Mia
måndag 13 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Dagen började med tidigt efter varierande sömn för alla i sällskapet. Ja, B vaknade tidigare än tidigast och besökte hotellets gym, jag valde att sova lite till ;)Stärkta av mastodontfrukost (tack å lov fanns kontinental sådan, inte bara den där asiatiska lunchliknande frukostbuffén) var

På väg & framme
lördag 11 januari 2020 - Bangkok, Thailand

Igår var resdag. Jag tror familjen sammantaget slog nytt personligt rekord i att passera samma säkerhetskontroll flera gånger. Eller inte rekord kanske, men flera gånger blev det... planet från Umeå blev lite försenat då det behövdes av-isas innan avfärd, men vi ankom iaf till Terminal 5.

The Grande Finale
lördag 18 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Sista dagen började med besök till Yamazaki Whiskey destilleri. Yamazaki är Japans första whiskeytillverkade och startade 1923.17 personer kunde gå till första visningen kl. 10 och resten skulle behöva vänta till nästa visning en timme senare. Det ledde till att en del i sällskapet

Sistaste etappen påbörjad...
torsdag 16 maj 2019 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Det är inte lätt med alla dessa hotell. Såsom nämnt, igår bodde vi på 5te våningen, men matsalen var på 13de. En evinnerlig väntan på hissen upp (och sen ner), VM i tålamodsprövning för morgontrött Fia....  I ren ilska ville jag ge upp hissväntande och ta de där 8 trapporna upp...

UnescoVärldsarv x2, japansk crepes, pyjamasparty
onsdag 15 maj 2019 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Dagens förmiddagstågåkande med lokaltåg och shinkansen tog oss från Nagasaki till Hiroshima och hit anlände vi lagom till lunch.Efter käk styrde vi kosan mot Fredsmuseumet med flera relaterade stopp efter vägen. Vi passerade först minnesmärket för ground zero där världens första

Mother's sweet sjuttio's

Mother's sweet sjuttio's

11 januari 2020 - 20 januari 2020

Familjeresa till Bangkok för att fira mammas jämna födelsedag.

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Peta på Kreta

Peta på Kreta

19 september 2017 - 27 september 2017

Vanlig semester på Kreta med sambo och vänner.

Östersjön nästan-runt

Prag & Bratislava, en liten bit av Ungen

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Definitely Dubai

Definitely Dubai

12 januari 2016 - 19 januari 2016

Efter att ha kommit över traumat med den senaste resans 4-jättelånga-dagars hemfärd från Brasilien, har nu reslustan väckts till liv igen. Vi firar födelsedag i Dubai en hel vecka (och därtill förhoppningsvis en dag i Oman).

Åtta sorters apa!

Åtta sorters apa!

29 juni 2015 - 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa