Go' å glad, kexchoklad :)
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Avslappnande avslut
tisdag 11 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista heldagen, som alltid har veckan gått rasande snabbt, snabbare än man hinner med i huvudet. Men vi är överens om att en vecka är ganska lagom och att det känns okej att åka hem imorgon,  även om vi har haft det himla bra.Sista dagen har föga förvånande spenderats i närheten av

Egen-dag med zipline och luffare
måndag 10 september 2018 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Planen för idag var att Malin & Hanna skulle hända på stranden hela dagen och att jag skulle åka iväg på egna äventyr. Sagt och gjort så tog jag bussen till Omiš. Jag var där 1,5 timme innan min bokade tid så jag hann ta en caching-promenad längs efter stranden och ut på piren.

Båtluffardag
söndag 9 september 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sitter å skriver detta på balkongen samtidigt som vi följer valvakan hemma i Sverige via SvT play. Det överskuggar ju det mesta just nu, får se hur det går att sammanfatta dagen ändå. Vi blev upp tidigare än vi ville i morse eftersom vi skulle ut på heldagstur med den stora båten Voga.

Utflykt till Split
lördag 8 september 2018 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Allt jag skrev tidigare försvann,  så det blir nog bara en kortare omskrivelse.Den norska väder-appen hade inget att komma med mot de kroatiska vädergudarna. Det utlovade "regn hela dagen" blev istället solsken. Vi bestämde oss för att ändå följa dagens plan och åka till Split, dit

Dag 2
fredag 7 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Förmiddagen ägnades åt bad och strandhäng. Slappt och slött och varmt,  typ 28 grader. Lek med Hanna och stenar,  läsning och allmänt  slöande, helt enkelt.När det blev dags för lunch vandrade vi åt lite mer centrala hållet och därefter hamnade vi på nästa strand. Efter att jag

Ankomst å första- dag
torsdag 6 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det här är ju en chillaxigare lugnare resa än jag brukar göra,  men vill ändå skriva några rader,  om inte annat för mig själv å ha kvar det sen (å så mamma å pappa vet att man fortfarande lever. Malin, lilla Hanna å jag anlände efter en del förseningar till slut till vårt lilla

Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Mer av Peking-turistande
lördag 19 maj 2018 - Peking, Kina

Lite sovmorgon idag - dagens program skulle inte börja förrän kl. 08.30! Som vanligt - ett fullt dagsprogram där första stoppet var Himmelens Tempel. Där hade förr i världen kejsaren gjort ritualer en gång per år för att det skulle bli god skörd och ett gott år. Intressant att höra om

Turistande i Peking
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Att resa på det här visst, med planerade aktiviteter dagarna i ända och väldigt lite egentid, gör ju att egna önskemål får anpassas till dygnets övriga tider och att man får kompromissa bort nånting annat - igårkväll blev det mer fokus på öl och socialt umgänge än caching (vi

Revansch mot vinkelvolten på Kinesiska Muren
torsdag 17 maj 2018 - Peking, Kina

Innan vi la oss igår fick vi veta att det var samling kl. 6 imorse. De flesta gick nog och la sig, men Bernt, Sigge, Patrik, Kicki å jag drack tröstöl och flashbackade till när vi flyg-strandades i Brasilien (och Tyskland) För ett par år sen. Vi satt i den enda lilla soffgruppen i hela stora

Chillaxa i Makarska

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Peta på Kreta

Peta på Kreta

19 september 2017 - 27 september 2017

Vanlig semester på Kreta med sambo och vänner.

Östersjön nästan-runt

Prag & Bratislava, en liten bit av Ungen

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Definitely Dubai

Definitely Dubai

12 januari 2016 - 19 januari 2016

Efter att ha kommit över traumat med den senaste resans 4-jättelånga-dagars hemfärd från Brasilien, har nu reslustan väckts till liv igen. Vi firar födelsedag i Dubai en hel vecka (och därtill förhoppningsvis en dag i Oman).

Åtta sorters apa!

Åtta sorters apa!

29 juni 2015 - 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

Swedish (and Norwegian) Moose on the Loose

Swedish (and Norwegian) Moose on the Loose

6 augusti 2013 - 19 augusti 2013

Ett glatt gäng geocachare från Umeå och Örnsköldsvik som gör en galen caching-resa tvärs över pölen!

Cachemania Road Trip

Cachemania Road Trip

6 juli 2010 - 26 juli 2010

Road tripping genom Sverige och Europa, geocachandes vår väg fram till Holland. Där skiljs våra vägar i några dagar då Bernt ska promenera lite i Nijmegen och jag själv och en väninna gör våregen benelux-resa! :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa