Go' å glad, kexchoklad :)
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Mer av Peking-turistande
lördag 19 maj 2018 - Peking, Kina

Lite sovmorgon idag - dagens program skulle inte börja förrän kl. 08.30! Som vanligt - ett fullt dagsprogram där första stoppet var Himmelens Tempel. Där hade förr i världen kejsaren gjort ritualer en gång per år för att det skulle bli god skörd och ett gott år. Intressant att höra om

Turistande i Peking
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Att resa på det här visst, med planerade aktiviteter dagarna i ända och väldigt lite egentid, gör ju att egna önskemål får anpassas till dygnets övriga tider och att man får kompromissa bort nånting annat - igårkväll blev det mer fokus på öl och socialt umgänge än caching (vi

Revansch mot vinkelvolten på Kinesiska Muren
torsdag 17 maj 2018 - Peking, Kina

Innan vi la oss igår fick vi veta att det var samling kl. 6 imorse. De flesta gick nog och la sig, men Bernt, Sigge, Patrik, Kicki å jag drack tröstöl och flashbackade till när vi flyg-strandades i Brasilien (och Tyskland) För ett par år sen. Vi satt i den enda lilla soffgruppen i hela stora

Högt och lågt och vinkelvolten...
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Dagens första utflyktsmål var "Yellow Dragon Cave". Inte bara var det ett stort grottsystem men många gångar och stalakiter och stalagmiter i varierande storlek, stora salar utan där fanns även underjordiska floder på vilka vi blev runt-körda på båt, rätt fränt. Vi vandrade omkring 1,5

Avatar-bergen & naturupplevelser
tisdag 15 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Vi har haft dagar i stad, kulturdagar och nu är det ytterligare ett par naturdagar på programmet.Att resa i grupp är något vi inte provat på tidigare. Eller fel, inte i storgrupp.  Eller snarare, åtminstone inte i storgrupp i organiserat format. Det har sina för och nackdelar. Fördelen är

Terrakottaarmén
måndag 14 maj 2018 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Idag var sista dagen i Xi'an och Terrakottaarmén stod på programmet. Men först blev vi runt-körda för att titta på sidenmattetillverkning och terrakottatillverkning, givetvis med tillhörande shoppar.  Sjukt jobbigt för man fick en "personal shopper" som trippade en i hasorna å mumlade

Vägen till himlen ger ömma fötter
söndag 13 maj 2018 - Huashanzhen, Weinan, Shaanxi, Kina

Dagen idag skulle egentligen kunna sammanfattas i en mening;Vi köade i tre timmar för att gå i trappor i 4 timmar.Men jag antar att det inte gör full rättvisa till dagens upplevelser å inte roar det just nån heller att läsa, för den delen.Gårdagskvällen bjöd på sjuttiofjorton (i alla

En intensiv första dag
lördag 12 maj 2018 - Xi'an, Shaanxi, Kina

Resan gick nästan utan krångel. Bernt, Kicki, Patrik, Sigge å jag tog oss från Umeå till Helsingfors där vi hade 3,5 timmars väntetid, dvs gött om tid att käka å dricka Starbucks-kaffe å pladdra strunt tills de andra så sakteliga började dyka upp en efter en. Vid det här laget hade

Intro & förklaring
torsdag 10 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det äntligen dags att resa igen!!Det har ju varit bokat jättelänge, ett halvår kanske och vi har väntat och längtat och väntat. Som alltid känns det lite overkligt att det äntligen är dags, men inte desto mindre härligt!Jag & Bernt reser till Kina med 20 andra

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Peta på Kreta

Peta på Kreta

19 september 2017 - 27 september 2017

Vanlig semester på Kreta med sambo och vänner.

Östersjön nästan-runt

25 september 2016 - 29 september 2016

UK 2016

UK 2016

28 juli 2016 - 9 augusti 2016

Familjeresa. Jag, Bernt och Elias 13 år åker Storbritannien runt.

Definitely Dubai

Definitely Dubai

12 januari 2016 - 19 januari 2016

Efter att ha kommit över traumat med den senaste resans 4-jättelånga-dagars hemfärd från Brasilien, har nu reslustan väckts till liv igen. Vi firar födelsedag i Dubai en hel vecka (och därtill förhoppningsvis en dag i Oman).

Åtta sorters apa!

Åtta sorters apa!

29 juni 2015 - 15 juli 2015

8 geocachare på vift och drift i Brasilien: - ut i skogen några timmar från Sao Paulo - vattenfallet vid Foz de Iguazu - korta besök i Argentina & Paraguay - Rio de Janeiro, klappa sockertopp, jesus, o.s.v. - Ut på en ö, Ilha Grande

Swedish (and Norwegian) Moose on the Loose

Swedish (and Norwegian) Moose on the Loose

6 augusti 2013 - 19 augusti 2013

Ett glatt gäng geocachare från Umeå och Örnsköldsvik som gör en galen caching-resa tvärs över pölen!

Cachemania Road Trip

Cachemania Road Trip

6 juli 2010 - 26 juli 2010

Road tripping genom Sverige och Europa, geocachandes vår väg fram till Holland. Där skiljs våra vägar i några dagar då Bernt ska promenera lite i Nijmegen och jag själv och en väninna gör våregen benelux-resa! :)

Mother's sweet 60

Mother's sweet 60

1 januari 2010 - 10 januari 2010

Mamma fyllde 60 så för att fira det reser vi alla (jag, sambon B, mamma, pappa, syster och svåger) till Jordanien!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa