Go' å glad, kexchoklad :)
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Lågt och högt och klantigt
onsdag 8 maj 2019 - Tokyo prefektur, Japan

Så sjuuuukt gött vi sov, nu känner iaf jag mig mer på banan. Eller känner å känner..  nu är här sen kväll och jag är trött igen.  :)Idag åkte vi först till Yokohama som officiellt är Japans näststörsta stad, trots att det i verkligheten är Osaka som är det. Det hade nåt med

Än slank vi hit... Å än slank vi dit... Men till slut kom vi fram!
tisdag 7 maj 2019 - Tokyo, Hachioji, Japan

Ganska precis ett dygn efter att vi lämnat lägenheten hemma i Umeå anlände vi till hotellet i Tokyo, så där lämpligt desorienterade och trötta.Vid 13-tiden flög vi från Umeå till Sthlm och hade 5 timmar på Arlanda att såsa bort, käka, dricka kaffe, sitta å känna lugnet, eftersom vi

På väg, på väääääääääääg...
måndag 6 maj 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så märkligt att ha en ledig helg innan resa, undrar hur vi tänkte här? Nåja, det gjorde ju inte alls så mycket, men inte blev packningen mer affektiv för det, snarare tvärtom.... Min resepackning brukar följa ett mönster, så även denna gång.I fas 1 är jag chillaxad. Möjligtvis att

Avslappnande avslut
tisdag 11 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sista heldagen, som alltid har veckan gått rasande snabbt, snabbare än man hinner med i huvudet. Men vi är överens om att en vecka är ganska lagom och att det känns okej att åka hem imorgon,  även om vi har haft det himla bra.Sista dagen har föga förvånande spenderats i närheten av

Egen-dag med zipline och luffare
måndag 10 september 2018 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Planen för idag var att Malin & Hanna skulle hända på stranden hela dagen och att jag skulle åka iväg på egna äventyr. Sagt och gjort så tog jag bussen till Omiš. Jag var där 1,5 timme innan min bokade tid så jag hann ta en caching-promenad längs efter stranden och ut på piren.

Båtluffardag
söndag 9 september 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Sitter å skriver detta på balkongen samtidigt som vi följer valvakan hemma i Sverige via SvT play. Det överskuggar ju det mesta just nu, får se hur det går att sammanfatta dagen ändå. Vi blev upp tidigare än vi ville i morse eftersom vi skulle ut på heldagstur med den stora båten Voga.

Utflykt till Split
lördag 8 september 2018 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Allt jag skrev tidigare försvann,  så det blir nog bara en kortare omskrivelse.Den norska väder-appen hade inget att komma med mot de kroatiska vädergudarna. Det utlovade "regn hela dagen" blev istället solsken. Vi bestämde oss för att ändå följa dagens plan och åka till Split, dit

Dag 2
fredag 7 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Förmiddagen ägnades åt bad och strandhäng. Slappt och slött och varmt,  typ 28 grader. Lek med Hanna och stenar,  läsning och allmänt  slöande, helt enkelt.När det blev dags för lunch vandrade vi åt lite mer centrala hållet och därefter hamnade vi på nästa strand. Efter att jag

Ankomst å första- dag
torsdag 6 september 2018 - Makarska, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det här är ju en chillaxigare lugnare resa än jag brukar göra,  men vill ändå skriva några rader,  om inte annat för mig själv å ha kvar det sen (å så mamma å pappa vet att man fortfarande lever. Malin, lilla Hanna å jag anlände efter en del förseningar till slut till vårt lilla

Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa