"NU e det nära!" :)
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Är det okej att börja packa redan nu... resan är om 35 dagar.
torsdag 15 december 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Jag älskar att resa och har gjort det en hel del gånger redan i mitt liv. Men jag tycker fortfarande om att packa sjukt långt i förväg. Då snackar vi inga en -två veckor i förväg, utan mer om en månad eller så. Det är något med att jag då mentalt förbereder mig för vad som ska komma

Första tagen...
tisdag 12 februari 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vi har planering med stort P. ...nu är det nära! :D

sista kvallen
onsdag 31 oktober 2007 -

idag ar det sista hela dagen som vi ar i Thailand, sa vi bestamde oss for att hinna med lite extra. Tack och lov sa var det mulet men vcarmt sa man rann inte ivag eller blev rod som en krafta, som vissa av oss blivit tidigare dagar... Det blev vakna, ata av var underbara frukostmeny med allt fran

Saturday in Ibiza town
lördag 18 augusti 2007 - Ibiza, Balearerna, Spanien

Sa ar det redan lordag... Igar var jag ute pa klubben Heaven med Marta, Johannes, Anna och ett gang Brasilianare. Vi borjade med att ses pa Bar 22, som ags av JOhannes o Anna, dar vi drack Ibiza´s godaste Mojito´s! NO SHIT! Satt o snackade skit och sag de vandrande reklampelarna for de olika

bara 8 dagar kvar till hemfard!
måndag 9 april 2007 - Cairns, Queensland, Australien

Hey boys and girls. Nu har trion kommit fram till cairns som ar var sista destination. Staden ligger i regnskogen och tyvarr sa ar inte regnperioden riktigt over annu sa det regnar lite har och dar mest hela tiden under dagarna vi varit har. Hoppas dock att brannan haller i sig till hemfarden.

bara 8 dagar kvar till hemfard!
måndag 9 april 2007 - Cairns, Queensland, Australien

life is too short to sleep alone!
måndag 12 mars 2007 - Port Macquarie, New South Wales, Australien

hey you crazy swedes!!! Har sitter lilla jag i port macquarie och softar. Hostlet som vi bor pa nu ar helt annorlunda till skillnad mot de andra vi bott pa . Detta har endast plats for max 26 pers o nu ar kanske 20 har, varav tre andra svenskar. Agaren ar soft och tidigare backpacker, sa ahn vet

Oi oi oi!
söndag 25 februari 2007 - Auckland, Nya Zeeland

Hey you guys! Kom precis ner fran att ha akt "The Luge"- en form av Go cartbil som man aker nerfor ett a de hoga bergen har. hade utsikt over Coronet Peak (dar jag akte Paragliding ifran), The remarkables mountin range och over fina Lake Waktipu (som forovrigt ar svinkall men rolig att aka

Sydon
måndag 19 februari 2007 - Auckland, Nya Zeeland

HEJ! Forlat om jag inte hort av mig pa ett tag, men vi ar hela tiden pa vag nagonstans. Vi har verkligen hunnit med manga olika stader under var resa i NZ. Manga utav dem skulle man inte ens kunna kalla stader! Bra exempel pa det ar Barrytown och Makaroa. Dar snackar vi small towns!!! Som var

pa resande fot... hela tiden...
torsdag 8 februari 2007 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Just nu ar jag i Nya Zeeland och cruisar runt med ett bussbolag som heter Stray. Asbra. Man koper en biljett som tar en dit man vill sa ar den giltig i 12 man framat. Har traffat sa sjukt mkt underbara manniskor langs vagen, dock inte sa manga svenskar... ganska skont faktiskt. Nu ar vi framme i

Landet Tusen och en natt

Landet Tusen och en natt

19 januari 2012 - 25 januari 2012

[b]Tusen och en natt[/b] Efter naturkatastrof och uppror kommer jag äntligen iväg till Marrakech, Marocko. Det ska bli något besök på en hamam, kanske en ökensafari (om det hinns med), gå runt i socken och åka till gamla palats och platser runt omkring. Jag reser med Peter med hans pappa och hans familj.

Midsommar i Andalusien

Midsommar i Andalusien

19 juni 2011 - 24 juni 2011

Två par åkte på resa. vi njöt av den sköna värmen i spanien, firade peters födelsedag och åkte upp en trip till Ronda.

Party svenskarnas resa

Party svenskarnas resa

29 december 2010 - 2 januari 2011

Vi var ett gäng på sex killar och två tjejer som åkte till Norge för att fira det nya året med rolig skidåkning, bra afterskii och fest. Vi bilade fram och tillbaka och mycket hände på vägen.

Spanien och Marocko

Spanien och Marocko

25 juni 2009 - 16 juli 2009

Värme! Jag och Peter åker ner till Spanien; Marbella, Malaga och Porto Pedro för lite välförkänt sol och bad. Sen bär det av till Marocko med båt för att uppleva ännu en världsdel och dess mystik :)

Tjejresa till New York

Tjejresa till New York

1 januari 2009 - 8 januari 2009

På ren impuls ska jag, min mamma och två av mina tre systrar till New York a.k.a The Big Apple för lite strosande, ätande... men framför allt: shoppande!

Ungern

Ungern

9 juli 2008 - 14 juli 2008

[b]Helluuu[/b] Jag o Peter ska spendera några nätter i Budapest; äta lite Gulasch, dricka vin o äta salami (haha)

Hakona Matata

Hakona Matata

10 mars 2008 - 23 mars 2008

[b]-[/b]Dykning [b]-[/b]Sol [b]-[/b]Full måne [b]-[/b]Omväxling [b]-[/b]Bungalow [i]Vi ses när vi kommer hem igen.[/i]

ROM

ROM

31 augusti 2007 - 3 september 2007

[b]Amore![/b] Jag o Peter åker på vår första resa tillsammans. Ingen av oss har tidigare varit i Rom, så ska bli kul o leka tvättäkta turister under en helg.

Thailand, varför har du dröjt så länge?

Thailand, varför har du dröjt så länge?

29 oktober 2007 - 4 november 2007

Det här kommer bli mitt första besök i svenskarnas andra hem, efter Mallorca förstås... Jag och familjen ska åka iväg för att hälsa på några vänner till oss som flyttat till Bankok. Ska bli intressant...

Im going to Ibiza

Im going to Ibiza

14 augusti 2007 - 20 augusti 2007

Jag kommer åka själv ner till ibiza för att hälsa på en underbar själ, Saga Löfgren, som har bott på ön under sommaren. Vi har inte setts på ca ett år, så det kommer bli mycket tjejsnack och bravader! :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa