hemstad Sundsvall

New York / Miami

Sverige - Åre

Sverige - Åre

27 januari 2007 - 2 februari 2007

Det va trevligt i backen och så, så länge man höll sig på brädan dvs :) Synd att all engeri lagts på VM så vissa backar var ju inte i det bästa laget om man säger så.. Va bättre sist jag var dit .. men det var helt ok :)

Norge - Trondheim

Norge - Trondheim

20 februari 1994 - 28 februari 1994

Var på skidsemester med familjen :) Bra skidbackar och snälla norrmän !

Finland - Waasa

Finland - Waasa

10 juni 2002 - 24 juni 2002

Hälsade på min moster, som flyttat till finland. Känns precis som sverige bortsett från det hemska språket (ursäkta alla finnländare!). Waasa är en ganska trevlig stad med lagom många affärer. Roligast var det nog ändå på färjan :)

Egypten - Hurghada

Egypten - Hurghada

28 augusti 2006 - 13 september 2006

Var på resa till [i]Egypten[/i] och staden [i]Hurghada[/i] med min pojkvän och våran granne. Egypten var ett underbart land och väldigt likt Tunisien på många sätt, men havet var mycket finare i [i]Röda Havet[/i] än [i]Medelhavet[/i]. Det var verkligen som att simma i ett akvarium fyllt med färggranna fiskar. Och inte gjorde det något att vattnet var 35 grader varmt :) I skuggan var det mellan 45-50 grader, men det känndes inte så varmt. Vi bodde i [i]El Dahar[/i], som är den "äldre" stadsdelen i [i]Hurghada[/i]. Nått bättre ord än "charmigt" är nog svårt att hitta för att passa in på den stadsdelen. En frisk blandning av bazarer, kameler och galna taxichaufförer. Det fanns många bra restauranger i [i]El Dahar[/i]. Penuts, Chez Pascal och Green Paradise var våra favoriter. Prisnivån rent allmänt var låg. 8kr för ett paket Marlboro, 3kr för de "lokala ciggmärket" (Cleopatra) och 6kr för 1,5liter Coca-cola. Ungefär 4 km utanför El Dahar låg själva centrum i Hurghada, det heter [i]Sekkala[/i]. Där fanns det fler affärer än det fanns sandkorn i öknen. Men det var roligt! Fanns mycket skoj och mycket skit i lagom blandning. Inhandlade lite smått och gott till bra prutade priser. Ett plus var ju McDonalds som låg i mitten av Sekalla. Hur gott som helst. Mkt godare än sverige. Sen var det mkt billigare med. Vi 3 åt för 70 kr tillsammas :) Vi åkte också på en tur till [i]Giftun Island[/i] som beskrevs som en "paradisö", vilket jag inte kan neka till. Det var den finaste platsen jag någonsin varit på! Kritvit sand full med fina snäckor och klarblått vatten fyllt med akvariefiskar (såg jättemånga "Nemofiskar"). Det såg precis ut som ett jättefint vykort när man kom in med båten mot stranden. Och vi såg även delfiner i vattnet precis innan vi kom fram till ön ! Jättekul :) Åker du till Hurghada MÅSTE du verkligen besöka denna vackara ö! Är helt klart jättenöjd med resan, och kan varmt rekommendera en tripp till [b]Egypten![/b] Jag kommer [b]definitivt[/b] att åka dit igen!

Tunisien - Hammamet

Tunisien - Hammamet

30 juli 2000 - 14 augusti 2000

Jag var med familjen på en resa till Tunisien i Juli år 2000. Vi åkte med Fritidsresor och bodde på Blue Star Azisa som låg i staden Hammamet. Vi trivdes jättebra på hotellet och i staden. Tunisien kallas ju för "Afrikas trädgård" och det förstår jag varför. Överallt var det jättefina blommor och gröna skogsdungar, trots att klimatet var otroligt tort och att Saharaöknen låg runt hörnet. Det var ca 45 + varje dag (fast det känndes som kanske 30, pga luftfuktigheten). Stränderna var jättefina, lång grunda och vattnet var 35+. Maten var bra, och det fanns mycket gott att välja på. Den lokala pizzan smakade inte mycket till pizza utan mer nån slags paj, men det var jättegott ändå, så det gjorde inget. Priserna var förvånandsvärt billiga. En middag (pizza+dricka) kostade ca 30kr. Det enda som jag tyckte var jobbigt var allt prutande, då var det skönt att komma till "snabbköpet" där allt redan var prismärkt. Jag kan varmt rekommendera Tunisien som chartermål! Jag kommer i alla fall att åka dit igen!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cicci uppdaterar sin resa