Jeg er en reiseglad kvinne som elsker å oppsøke fjell rundt omkring i verden.
hemstad Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge
Senast aktiv - från Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge
CÁM ON - TAKK - VIETNAM
tisdag 20 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Prison, pearls and pepper...Vi kjøpte en 6 1/2 t rundtur sør på øya, som inkluderte disse tre p- ene i tillegg til vinfabrikk, fiskesausfabrikk, fiskelandsby og lunsj etterfulgt av bading på øyas "vakreste" strand. Vi var ca 20 i bussen, 4 svensker, 1 canadier med filippinsk kone, 1

TEMPERATUR OG SÅNT
måndag 19 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har ikke med oss gradestokk, ikke Hans en gang, men når vi setter aircondition på 26 grader, føles det kaldt når vi kommer inn i rommet. Tror Hans stilte den på 22 her om dagen, og da holdt han på å få kuldesjokk. Temperaturen i vannet har noen dager føltes ganske lik kroppstemperaturen

GODT NYTT ÅR!
fredag 16 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi ankom øya Phu Quoc akkurat i tide for å være med på inngangen til det nye året, ifølge den kinesiske kalenderen. Nå er vi da inne i Hundens år. Vi har ikke merket så mye til feiringen, men så tilløpet til et opptog rett utenfor terrassene våre - fikk dessverre ikke tatt noen bilder.

KAP KOON KAA - takk for oss Thailand
onsdag 14 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Da er vi kommet til Bangkok igjen, og kan oppsummere litt av det som har slått meg når det gjelder Thailand. Det er mye blomster plantet overalt, og templer, pagoder og stupaer skal du ikke gå mange meter før du snubler over. Været har vært behagelig, med ganske høy temperatur utover dagen,

BESTIGNING AV THAILANDS HØYESTE FJELL
tisdag 13 februari 2018 - , Chiang MaiTha Pha, Chiang Mai, Thailand

Det har blitt enda noen templer på oss, men alle blir ikke saumfart like grundig. Plutselig kommer vi over noen som ser litt annerledes ut enn de vi har sett tidligere, og da må vi ta en liten titt.I går hadde vi en flott tur på elva - et såkalt elvecruise. Vi var 8 personer ombord og ble

THE TRIP MUST GO ON
söndag 11 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Det var meningen at vi skulle ta buss fra Lampang til Chiang Mai på lørdag, men vår hotellvert syntes ikke det var så lurt. Han foreslo taxi eller tog. Hvorfor ikke tenkte vi, tog er jo også mer miljøvennlig! Det var inntil vi fant ut at det var et dieseldrevet tog vi hadde valgt... Ikke si

VARM MOTTAGELSE
fredag 9 februari 2018 - Lampang, Thailand

Ja, så er vi endelig kommet til Lampang nord i Thailand!  Det ble en lang reise, med lite søvn, først til Bankok, deretter noen timers venting på flyplassen, og så endelig et fantastisk lokalfly som tok oss til Lampang. En søt flyvertinne bukket oss inn flyets bakinngang. Ifølge Hans var

Pedagogisk og kulturelt påfyll
fredag 18 oktober 2013 - Kraków, Lillpolen, Polen

2 intense dager som startet med forelesninger før vi la ut på vandring i fin stil for også å få med oss historie og kultur.

VENNLIGHET, GJESTFRIHET OG STOLTHET - (Gentileza, hospitalidad y orgullo)
fredag 28 juni 2013 - Tirana, Tirana County, Albanien

er stikkordene etter møtet med menneskene her i Albania. Vi har nå avsluttet trekkingturen, og den har vært en fantastisk opplevelse. Fjellene er mektige, og folkene vi har møtt har gjort sterkt inntrykk. Mange lever under svært enkle forhold, men er likevel stolte over det de har, og

NEDTELLINGA ER BEGYNT - (Listas para las aventuras)
söndag 16 juni 2013 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Mindre enn en uke til vi legger avgårde! Dagsetappene er klare (7 - 4 timers vandring pr. dag), pakksekker kjøpt inn for lenge siden, fjellskoene testet og motivasjonen på topp. Nå gjenstår noen intense dager på jobb, siste sjekklister og pakking før vi setter oss i bilen til Gardermoen.

DRA DIT PEPPER`N GROR!

DRA DIT PEPPER`N GROR!

7 februari 2018 - 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

Dzien dobry Krakow

Dzien dobry Krakow

16 oktober 2013 - 19 oktober 2013

Personaltur med 34 kolleger

DE FORBANNA FJELLA

DE FORBANNA FJELLA

22 juni 2013 - 30 juni 2013

Nei da, det er ikke slik at jeg begynner å få nok av fjell. De forbannede fjellene er en fjellrekke i De dinariske alpene og ligger i grenseområdet mellom det nordlige Albania, Kosovo og Montenegro. Beskrivelser av dette området har lokket Marita og meg ut på nye eventyr for å oppleve natur og mennesker som lever i pakt med hverandre. Og hvorfor fjellene kalles "de forbannede", kanskje det kommer svar på det også etter hvert...

DET TAPTE ATLANTIS

DET TAPTE ATLANTIS

17 juli 2012 - 1 augusti 2012

DET TAPTE ATLANTIS Ja så sier en legende om Azorene, disse 9 vulkanøyene som er Europas utpost mot vest. Det blir altså noen små øyer denne gangen også… ATLANTIDA EL CONTINENTE PERDIDO Así, dice una leyenda sobre las islas Azores, las 9 islas volcanes que forman la frontera más al oeste de Europa. Evidentemente seguimos buscando las islas pequeñas...

RØDE STRENDER, TURKIS VANN OG LODDRETTE KLIPPER

RØDE STRENDER, TURKIS VANN OG LODDRETTE KLIPPER

24 september 2011 - 5 oktober 2011

Turen går denne gang til Middelhavet, nærmere bestemt til noen små øyer, usynlige på verdenskartet, som ligger mellom Sicilia og Libya - nemlig Malta. Jeg skal oppholde meg på den noe mindre øya som heter Gozo.Det sies at her kan man dykke dypt, klatre bratt, bruke beina eller humpe på sykkel langs brunsvidde stier.Vi får se! [b]PLAYAS ROJAS, MAR TURQUESA Y ACANTILADOS IMPONENTES[/b]La meta esta vez es Malta, las islas situadas entre Sicilia y Libia, donde estaré en la isla Gozo. Se dice que se puede bucear profundo, escalar acantilados, caminar o ir dando tumbos sobre una bici a lo largo de los caminos quemados. Vamos a ver...

NOMADELIV BLANT BERBERE I ATLASFJELLENE

NOMADELIV BLANT BERBERE I ATLASFJELLENE

2 juli 2011 - 16 juli 2011

Denne sommeren er det Jebel Toubkal,Atlasfjellenes og Nord-Afrikas høyeste topp, som er mitt reisemål.Jeg reiser i år sammen med en norsk venninne,og vi skal vandre i fjellene i 11 dager, og i tillegg ha noen dager i Marrakech før og etter vandringen. [b]VIDA NÓMADA CON LOS BERBEROS EN LAS MONTAÑAS DE ATLAS [/b]Este verano voy a subir el monte Jebel Toubkal, con una amiga.Estaremos en camino durante 11 días, y vamos a pasar algunos días en Marrakech antes de y después del trekking.

PÅ MED KILTEN!

PÅ MED KILTEN!

1 juni 2011 - 5 juni 2011

Langhelg i Edinburgh med gode kolleger PONERSE EL "KILT" Puente en Edimburgo con compañeros de trabajo

MAYARIKETS HEMMELIGHETER

MAYARIKETS HEMMELIGHETER

1 oktober 2010 - 17 oktober 2010

Fra korallrev utenfor Honduras, via mayaruiner i Guatemalas jungel til arkitektur og Frida Kahlos kunst i Mexico; det må bli en ganske variert tur. Desde los arrecifes de coral en la Bahia de Honduras, por las ruinas mayas en la selva de Guatemala hasta el arte de Frida Kahlo y la arquitectura de la Ciudad de Mexico; eso sí será un viaje muy variado.

FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

FUGLEFJELL, VARME KILDER OG VULKANER

4 juli 2010 - 18 juli 2010

Sammen med tre spanske venninner skal jeg besøke Færøyene og Island. Vi skal gå fjellturer,besøke fuglefjell, bade i varme kilder og kanskje få oppleve vulkanutbrudd. Ettersom to av oss fyller 60 år dette året, synes vi det ville passe ekstra godt med litt skikkelig fyrverkeri. Este verano voy a Las islas Feroes y a Islandia con tres amigas de Granada: Rosa, Eliana e Isabel.Vamos a hacer excurciones, ver una gran variedad de aves, bañarnos en aguas termales y quizas experimentar una erupción...

ITALIA PÅ 3 DAGER

ITALIA PÅ 3 DAGER

29 april 2009 - 2 maj 2009

Kollega-tur

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Borgny uppdaterar sin resa