Surfersparadise - "paradiset"?
söndag 30 april 2017 - Mermaid Beach, Queensland, Australien

Go kväll från downunder!Idag Johan vid skärmen. Vi lämnade Brisbane på morgonen och åkte mot Sverige, ja i alla fall mot en del av det,  IKEA.... lite som i Sverige men ändå inte. Efter en del navigationsproblem så var vi på väg mot söder.  Efter ett par timmar så kom vi till

Cityhopper!
lördag 29 april 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Sovit mycket gott i natt! Tyst och lugnt i området trots en stor väg nära. Tog gratis färjan ( cityhopper) in till Qeensroad där det ligger massa affärer, Johan köpte sig en praktisk" man bag" att ha till och från jobbet bl.a. , bra köp! Gick runt och kikade! Tog färjan igen till andra

Regnskog och storstadsdjungeloss inte att vara ute sent!

Lämnade Beerwah och for till mary Cairn cross  park. Startade dagen med en promenad i regnskogen, en slinga på 1 1/2 km. Vackert och stillsamt! Vi såg olika fågelarter och två Rainforrest vallabys! Åt sedan vår medhavda sallad och vattenmelon i solen! Åkte sedan till Montville, en liten by

Zoo dag!
torsdag 27 april 2017 - Beerwah, Queensland, Australien

idag har vi varit på Australia zoo hela dagen, sett så mycket underliga och fina djur! Var med och såg Uttrarna få mat! Såg en " show" med fåglar och krokodil! Världens farligaste ormar! Klappat gullig Koala! Ja säg vad vi inte har sett!! Krokodil matningen var mycket spännande! Underbar

Att finna en hyrbil??
onsdag 26 april 2017 - Beerwah, Queensland, Australien

Flög imorse till Brisbane, inga problem! Sen började letandet efter hyrbilen? Vår firma fanns inte vid de andra på flygplatsen, fram med mobilen för att kolla beställningen! Där står- ta shuttlebussen till vårt kontor!! Jättebra men var går bussen och var är kontoret? Efter att ha

Åter!

Tillbaka i Townsville igen, mycket folk i farten idag. Det är ANZAC-day idag , då hyllas och minns man alla som kämpat i krig! En jättestor dag här i Australien, det är helgdag här! Nästan större än nationaldagen! Vi kom med färjan vid 12 tiden. Fika , låg och läste i skuggan, promenad

Hallå igen!
måndag 24 april 2017 - Nelly Bay, Queensland, Australien

Tillbaka efter Wi-fi brist! Vi bara latar oss, men idag har Johan varit ute och dykt ! Båttur på två timmar ut till revet, har visst sett haj🦈! Lät mycket nöjd när han kom tillbaka! Själv har jag tillbringat dagen vid polen! Nu ska vi gå och få oss middag, sen blir det att packa väskan

Grillafton!!!
lördag 22 april 2017 - Nelly Bay, Queensland, Australien

Hej allihop! Då var det dags för lite svensk sommar... dvs regn, sol och lite mer regn. Skillnaden kanske mest är att här i Australien är det varmt även om det regnar. Vi tog en stilla dag, mest läst, shoppat mat, fixat bokningar. Sedan var det plötsligt kväll och dags för lite mat- tur

Hourseshoe bay!
fredag 21 april 2017 - Nelly Bay, Queensland, Australien

Stranddag igen! Provade andra sidan av ön idag, mycket mer folk här! Badat och legat i skuggan aldeles för varmt i solen! Bokat tre nätter till på samma hotell eftersom Johan ska dyka på måndag, äntligen har vinden mojnat något, hoppas bara det håller i sig!

Bilder

Tänkte dela med oss av lite fler bilder!

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cais uppdaterar sin resa