Hemrese dag!
onsdag 7 juni 2017 - Singapore

idag är det dax att packa väskan en sista gång! Lång morgon på rummet med att packa och fixa, utcheckning vi 12.00! Lämnar packningen på hotellet och ger oss ut i hettan! Går idag till Little India! Fast vi går via köpcentren är vi rejält svettiga när vi kommer fram, går en tur tvärs

Garden by the bay
tisdag 6 juni 2017 - Singapore, Singapore

Sen start idag, köpte frukost på hotellet idag- dyrt och dåligt! Gick sen mot stora shopping gatan Orchard road! Efter två köpcenter gav vi upp, satte oss på Starbucks och drack kaffe! Svårt att shoppa när man inte behöver nått!Ändrade vår plan och tog tunnelbanan till china town

Varmt och mycket starkt!
måndag 5 juni 2017 - Singapore

Idag har varit en bra dag, alldeles för varmt men så är det ju här! Idag tog vi en rejäl resa med tunnel banan! 1 timmes resa för att ta oss till Harbour front( visade sig sen att vi kunde " genat") hemresan tog 15 min! Från Harbour front åkte vi cable car( linbana) över till en ö

Vilse!
söndag 4 juni 2017 - Singapore, Singapore

Så otroligt varmt och fuktigt här! Vi promenerade till hamnområdet, svalkade oss på vägen genom att korsa ett av alla köpcenter här! Köpte oss kaffe och satt ute i skuggan vid en näckrosdamm! Gick tillbaka hemåt, åt lunch i chinatown och shoppade lite! Sen hände något.....någonstans,

Lååång flygresa!
lördag 3 juni 2017 - Singapore, Singapore

Lämnade Auckland och Nya Zeeland bakom oss och flög till Singapore! Allt gått smidigt, maten ok och filmerna var bra!( hann med 4 1/2)!! Framme till slut och förlorat/ återfått 5 tim! For från 14 grader och regn till 31 grader kl 19.00! For direkt till hotellet, kom iordning och tog kvällen

Stjärnor!
fredag 2 juni 2017 - Auckland, Nya Zeeland

vaknade till i en grå och regnig stad, på med regnjacka och ut för att undersöka Auckland! Strosade runt i staden drack kaffe och åt mexikanskt till lunch! Tillbaka på hotellet på eftermiddagen för omladdning inför kvällen! Sitter och småpratar om ditt och datt och kommer in på

LYX!!
torsdag 1 juni 2017 - Auckland, Nya Zeeland

Packade ihop allt och städade ur bilen idag, kändes lite vemodigt när vi satt och åt sista frukosten! Körde sen i solskenet till Auckland! Hittade vårt hotell direkt och gick in för att kolla om det var ok att checka in! Det var det, tog hissen upp till 3 vån! Vi har hyrt ett lägenhetsrum

Var ska vi sova inatt ?
onsdag 31 maj 2017 - Orere Point, Auckland, Nya Zeeland

Reste mot Thames imorse, tanken var att övernatta där! Efter en lika kurvig och stigande och stupande väg som vi blivit vana vid här var vi framme efter 2 timmar! Lyxade till det med en milkshake, mest för att använda deras Wi-FI ! Tog en runda på stan och vem shoppade så klart....? Jo,

En gyllene dag i Waihi......
tisdag 30 maj 2017 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Vaknade och hade bestämt oss för att inte åka vidare om det var fint väder. Vädret var lite sämre än igår, men ändå fint. Vi tog oss en tur till en av de lokala guldgruvorna! Den stängdes 1923 så hoppet om att bli rik på guld var ju ute redan från början! Åkte till den nedlagda och

var är alla p-platser???
måndag 29 maj 2017 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Lämnade ett grått, regnigt Taupo och körde mot Rotorua! Strålande sol fram på förmiddagen så det blev kaffepaus utanför museet i Rotorua! Om det luktade illa igår var det ingenting jämfört med här! Hela vägen från Taupo och hit har vi sett hur det ångar upp ur bergen!!! Hade tänkt

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cais uppdaterar sin resa