20 årig resegalen tjej som hunnit beta av många länder. Livsmottot är flest upplevelser innan döden vinner. De länder jag tidigare besökt är: Norge, Danmark, Finland, Bulgarien, Rumänien, Spanien, Grekland, Italien, San marino, Tanzania, Polen, Irland, Thailand, Turkiet och Ryssland
hemstad Umeå NO, Västerbottens län, Sverige
Hemma igen
onsdag 23 mars 2011 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Hej alla kära reseanhängare! Nu har både jag och Elin kommit hem i säkert förvar. Tidsskillnaden har jämnats ut och livet har återgått till det normala. Vi båda är glada över att komma hem till våra nära och kära med alla härliga reseminnen. Trots de få sista inläggen hoppas jag

Alskar New York!
lördag 19 mars 2011 - New York, USA

Vi har nu varit har i tva dagar och vi ar helt foralskade i New York. Vi har sett frihetsgudinnan, times square, central park och akt tunnelbana. Saklart har vi varit uppe i Emipire state building. Imorgon blir det se ground zero och kanske kika in pa ett lite haftigt museum vi har har precis vid

Sista dagen i NZ.
tisdag 1 mars 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Idag har vi varit ute pa Waiheke Island, en o belagen 35 minuter med farja utanfor Aucklands hamn. Dagen har varit solig och jag och Elin har verkligen forsokt fanga alla solstralar ut i det sista, de kommande tre veckorna i USA kommer inte vara lika roliga for brannan som de tidigare veckorna.

Sista dagen pa NZ-turen
lördag 26 februari 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Vi ar nu tillbaka pa vart alskade base i Auckland. Vi har varit pa ett langt aventyr pa den norra on i sex dagar och under dessa dagar har vi hunnit med sa otroligt mycket. I onsdags var vi pa den grymmaste dagen pa hela Nya Zeelandstrippen. Vi borjade morgonen med ett dopp dar en varm och en

Jordbavning, vulkanpooler och sagan om ringen natur.
onsdag 23 februari 2011 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Vi har nu kommit till fram till Rotorua, andra dagen pa varan tur. Vi ska alleles snart aka ivag pa rafting i en grym fors, forsranning med andra ord. Vi har overlevt jordbavningen eftersom vi inte var i narheten av Christchurch. Dock har varken min eller elins mobiltelefoner nagon tackning

Jordbavning, vulkanpooler och sagan om ringen natur.
onsdag 23 februari 2011 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Framme i Nya Zeeland
måndag 21 februari 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Oj, vilken omtumlande och lang resa det blev fran Coffs harbour, Australien hit till Auckland, Nya Zeeland. Vi borjade i lordags klockan 21.00 med att vanta pa greyhoundbussen i fyra timmar bland kackerlackor pa en busshallplats. Saklart fanns det inga dubbelsaten lediga sa jag och elin fick sitta

Cykelnordar och krokodilvatten
lördag 19 februari 2011 - Coffs Harbour, New South Wales, Australien

Hej kara vanner! Jag och Elin har idag avnjutit en haaarlig dag i Coffs Harbour, var sista dag faktiskt. Vi passade pa att tvatta alla vara skitiga klader innan vi startade dagen (Skitiga klader har fatt en helt annan dimension pa denna resa). Det ar lite roligt att alla saker man betalar for har

Gud och Elin.
torsdag 17 februari 2011 - Coffs Harbour, New South Wales, Australien

Hej! Nu har vi haft tva hela dagar har i Coffs Harbour. Staden som har 100 000 invanare ar lugnare an tarnaby. Ingenting ar oppet sent pa kvallen, finns inga internetcafeer och nastan inga restauranger. Ska man handla ar det bast att gora det pa morgonen sa att allt sakert ar oppet. Det ar smadjur

Alla hjartans dag? Neeej, det ar alla djurens dag!
måndag 14 februari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Jag och Elin sitter pa vart hostel efter en heldag ute i australiens vildmark. Idag har vi varit pa en dagstur dar vi har fatt ga pa en reptilpark och spanat pa en sex meter lang saltvattenskrokodil, klappat varldens sotaste koalaungar, matat kangurus och sjalvklart kollat in alla australiens

Jorden runt

Jorden runt

17 januari 2010 - 22 mars 2010

Efter många månaders slit har vi äntligen jobbat oss till vår drömresa runt jorden. Resan startar den 17 januari från Umeå flygplats och efter en hotellnatt på Arlanda lämnar vi Sverige och startar vårt äventyr i Kuala lumpur/Malaysia.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caisa uppdaterar sin resa