Resglad och lite småtokig halländska med glimten i ögat :)
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Fiske och fodelsedagsfirning
söndag 4 februari 2007 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Hej hopp!! I fredags morse vacktes Carro utav skonsang. Ja ma hon leva!! Vi skulle ut pa Marlin fiske pa hennes stora dag och fick ga upp i tid. Nar paketen var opnnade och frukosten aten akte vi ner till hamnen for att hoppa pa baten. Det var en fin bat! Helt underbart att bara aka med den. Vi

Bay of Islands
torsdag 1 februari 2007 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Tjoho!! I mandags var det sa dags att lamna "Sunny Nelson" och aka ner till Christchurch. Farden ner gick fint och vi hade stralande sol hela vagen! Kl 16:00 skulle Tiffany lamnas tillbaka och en minut i var jag (Josse) och pappa pa uthyrningstallet med henne. Det var lite tungt att lamna henne,

Forsranning och fallskarmshopp!
söndag 28 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Halla halla! Efter en natt pa Kiwi Park Motel i Murchison var det dags for forsranning i Buller River. Det var en grade 3-4 med ett vattenfall pa 3,5 meter som hojdpunkt. Pappa, Josse och Carro skulle forsranna tillsammans med en guide och en traniee, mamma foljde det hela fran land med kameran i

Pancake rock, Westport, varma kallor
söndag 28 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Hej hopp! Har kommer en del utav fortsattningen! Vi lamnade Greymouth i torsdags morse och begav oss norrut mot Westport. Pa vagen passerade vi de beromda pannkaksklipporna. Ett utav naturens mysterier! Offattbart, helt enkelt.. Efter att vi hade stannat till dar kom vi ut pa nytt omrade for Josse

Sa var vi tillbaka... :-)
fredag 26 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Hejsan vintersverige!! Efter var harliga dag i Abel med bat och flyg, hade vi nagra underbara dagar pa stranden i nelson! I tisdags var det dock dags att lamna favoritstaden Sunny Nelson och bege oss ner till Galciarerna. Men innan det, tillbringade vi formiddagen pa stranden, bast att samla pa

Kryssning och flyg
fredag 19 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Hej hopp alla glada!! Idag hoppade vi upp vid halv atta for att ata frukost, packa ihop och checka ut innan det var dags for dagens utflykt. Utflykten borjade pa en motorkatamaran i Nelson som gick upp till Abel Tasman. Vi kryssade utmed bukterna och vikarna och njot utav det vackra landskapet

Hang-gliding och Abel tasman
onsdag 17 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Hej hopp! Hall i er!! Pappa har flugit hang-gliding!! Ett slags glidflyg. Jag (Josse) och pappa bokade detta i tisdags formiddag och redan samma kvall, var vi uppe och susade i det bla. Pappa fick borja medan jag och fick sta pa marken och se hur det hela gick till. Det borjade med att man fick ta

Hej fran sunny Nelson
måndag 15 januari 2007 - Nelson, Nya Zeeland

Hej hopp! Idag har vi varit pa vinprovning pa Montana vingad i Blenheim innanv i akte vidare till nelson. Valsafarin imorse blev installd pga dimma. Vi far gora ett nytt forsok en annan dag. Annars har sommaren antligen kommit till NZ, vilket vi ar mkt tacksamma for. =) Tillbringade eftermiddagen

Framme och pa vag!
söndag 14 januari 2007 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

sa har vi paborjat var rundresa pa Sydon. Vi anlande till christchurch i fredags natt efter en del timmars resande.. alla flyg gick i tid och hela familjen madde bra under resan. Vi var dock ratt sa trotta och lyckades sova bra forsta natten. Gardagen tillbringade vii CHC, med att handla, hamta

Vandringar och vinprovning
fredag 31 december 2004 - Nelson, Nya Zeeland

GOTT NYTT AR!!! Vi har mycket att skriva idag, sa det blir tva inlaggg. Detta borjar i Hamnet Springs. I mandags stod vandring pa schemat. Vi vaknade upp till en klarbla himmel, stralande sol och med pigga ben. Vi kollade upp en heldagsvandring, packade lunch och begav oss ivag. Vandringen som vi

And NZ one more time..;)

And NZ one more time..;)

11 januari 2007 - 7 februari 2007

Dags för hela familjen att packa ryggsäckarna och tillsammans bege sig till underbar Nya Zeeland. Nu ska mamma och pappa äntligen få se vad det är som lockar deras döttrar att gång på gång åka till andra sidan jordklotet. =)

Safari i Sydafrika och sol och bad på Mauritius

Safari i Sydafrika och sol och bad på Mauritius

1 november 2003 - 21 november 2003

Safari i Sydafrika plus sol och bad på Mauritius.

NZ - here I come again! =)

NZ - here I come again! =)

13 april 2006 - 1 maj 2006

En snabbvisit i mitt kära Nelson och en vecka i Paihia, Bay of Islands.

Back to NZ!!!!

Back to NZ!!!!

1 september 2005 - 1 oktober 2005

Så bär det av tillbaka till mitt älskade Nya Zeeland igen.! :) Ser ut att bli en lite tripp till Fiji med. =)

Jonathan och Rabbit på vift!

Jonathan och Rabbit på vift!

20 oktober 2004 - 21 mars 2005

Huvudmålet med resan är Nya Zeeland där tanken är att vi ska tillbringa 4 månader. Men vi börjar med en tur till borneo följt av några dagar i sydney innan vi åker vidare till Christchurch. På hemvägen stannar vi till några dagar på Rarotonga och i L.A.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa