Dag 27, Utmana sig själv, avsluta en bucketlist och en gummisnodd, Queenstown
torsdag 14 november 2019 - Nevis, Otago, Nya Zeeland

Genom hela livet så är vi vana vid att ta beslut. Ibland så kan de kännas självklara, ibland så kan det vara ett måste, ibland så kan det vara både bra och dåliga och sedan finns det några beslut som aldrig borde ha fattats.Dagens utmaning var en sammanslagning av alla dessa varianter.

Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Dag 23-24, Sagolik natur, snö på sommaren och Gandalf, Queenstown
söndag 10 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown brukar kallas jordens Playground. Det var här som flera äventyr/utmaningar etablerades för första gången. Ett exempel är Bungy Jump, dvs man kastar sig ut i luften med ett gummiband fäst vid anklarna. Hur udda det än låter så är det en våt dröm för några människor.Själva

Dag 19-22 En lugn, stolt och självständig lillebror som heter Kiwi, Wellington
söndag 10 november 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

För mig så har allltid New Zealand varit en plats på jorden som aldrig syntes på den där runda jordgloben eller den platta atlasen som fanns i skolan. Jag minns att jag var nyfiken på vad ingen ville tala om eller ännu mindre ville visa vad som fanns där på den skuggade sidan eller ängs

Dag 17-19, Se stressen såsom en turist, Sydney
torsdag 7 november 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Om man kommer till Sydney och ska bo i de centrala delarna, Downtown eller business district så är det både enkelt och bekvämt att ta tåget på den gröna linjen. Det kändes för en gång skull lite bekvämt att på under en timme hitta fram till var jag skulle bo, mkt tack vare att jag för

Dag 14-16 Inte en dag äldre..., Melbourne
fredag 1 november 2019 - Melbourne, Victoria, Australien

Det är lite som att komma tillbaka till verkligheten / civilisationen. Skyskrapor, skugga, folk i rörelse, ljud, grått och stress.Melbourne är inte en grå stad men jämför jag med de senaste två veckorna så är det lite smutsigare. Nu skulle jag säga att Australien och framför allt

Dag 13 The Overland Railway
fredag 1 november 2019 - Australien

Uppe tidigare än tuppen, incheckningen till nästa etapp påbörjades redan vid 0645.The Overland är den kortaste av de tre stora sträckorna som finns i Australien. Den sträcker sig från Aderlaide till Melbourne och tar nästan 11 h. Nu ska jag lägga till att det är ju inte tåg som har

Dag 7-9 Indian Pacific Railway

Det var sista kvällen i Perth och dags för att förbereda ryggan inför två nätter ombord på ett tåg som skulle ta oss från Perth till Adelaide. En resa som skiulle innebära 42 h genom Australiens ödemark och världens längsta raksträcka, 478 km!Det visade sig vara enkelt att checka in

Dag 10-12 Hederligt universitet med många vingårdar, Adeleide
fredag 1 november 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Tåget från Perth ankom Adeleide 4 timmar försenat pga ett bromsfel. Det var ingenting jag visste när personalen gick och knacked dörr vid 0600 för att väcka oss. Jag hann vända mig om, påbörja en mening med ett antal välvalda ord när utropet kom.   Sent under gårdagskvällen så hade

Dag 5-7, A marv place on Earth, Perth
söndag 27 oktober 2019 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Jag satt och stirrade på kartan över Australien. Jag hade tidigare varit några dagar i Sydney men skulle inte säga att jag hade varit i Australien. En gigantisk ö som innehåller nästan allt utom granskog, glaciärer och älgar.   Sju månader senare så landade jag i Perth, en liten punkt

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Äventyr´18

Äventyr´18

25 oktober 2018 - 13 november 2018

Återuppleva SF... en stad, plats och område som en gång i tiden hade varit en tidig dröm. Nu har det gått tre år sedan sist och det är dags att uppleva SF på nytt. Varje Äventyr ska innebär ngt nytt. Den här gången blir det en ny ö på Hawaii, Maui. SkyDive, Sharkcave och ett ypperligt tillfälle att lära sig surf :)

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Äventyr´16

Äventyr´16

27 oktober 2016 - 14 november 2016

Förverkligar en barndoms dröm där slutmålet är att uppleva New Zeeland

Skottland

Skottland

30 oktober 2013 - 4 november 2013

Ett mindre äventyr

Återkomsten till SF och lite Aloha

Återkomsten till SF och lite Aloha

30 oktober 2012 - 14 november 2012

Sitter och väntar på boarding och fascineras av människor som orkar stressa i början på sin semester. Det gäller tydligen att vara först i planet för allt går så mkt fortare då. Speciellt eftersom de olika delarna av planet kommer fram vid olika tid enligt fysikens alla lagar. Sen kommer jag ju på det. Alltså där ute i den stora världen. Alltså utanför Södermalm där jag bor. Där finns det ju folk som inte har semester och de kan ju få stressa. Tänkte inte på det...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christoffer uppdaterar sin resa