Dag 17 Last day in SF and Veterans Day
söndag 11 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Sunday, jag tog en lång promenad runt om i centrala SF och inser att det är inte en vacker stad. Det finns uteliggare, veteraner och trasiga människor vid flera gatuhörn. Det är en blandning av byggnader som vilken dag som helst skulle rasa samman med fasader som stoltserar med polerat

Dag 15 Reser tillbaka österut, anpassar mig för tidsomställningen med att sova i en fojé
fredag 9 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Det var en sen flight som skulle inleda resan tillbaka San Francisco. Vi lyfte vid 0932 pm och landade vid 0412 am i San Francisco.   BART (Pendeltåget) hade sin första avgång vid 0607, AirTrain på flygplatsen hade signafel så jag traskade vidare till terminalen för International. Det var

Dag 11 Minusgrader, väntan på en soluppgång och utmana min höjdskräck
söndag 4 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Ok, det finns en viss gräns mellan att gå upp tidigt på morgonen och gå upp mitt i natten. Jag anser att 0120 am är mitt i natten!Min pickup skulle ske vid 0240, nedanför backen, vid den stora vägen. 24 grader ute, en kall dusch och en sista genomgång av Gråryggan så att allt var med.

Dag 9 Mahalo Hanohano
fredag 2 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Passade på att ta en sovmorgon... larmet gick vid 0710. Tittade ut och det var inte så många bomulls liknande moln på himmelen över havet. Juice, annanas och banan på bordet. Fram med paddan och logga in på nätet. Öppnade resväskan och tog fram det viktigaste, Villa-dressen (hade lämnat

Dag 8 En speedboat, en snorkel och en lurig sköldpadda
torsdag 1 november 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Det där med att gå upp tidigt har blivit en röd tråd. Idag så var det dags för en tur ut på Stilla Havet med en Speedboat för att snorkla och kanske se en och annan delfin, haj eller en sköldpadda.Jag tittade på telefonen, klockan hade passerat 0632 ooch jag stod nere vid den lilla

Dag 5 Svettigt värre på flera olika sätt (San Francisco/Maui)
måndag 29 oktober 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Mobilen väckte mig så där lagom mjukt vid 0500. Mitt tips är att ändra signalen/melodin under semestern så att det inte är densamma som i vardagen.En snabb dusch, på med kläderna som hängde klara på en galje och sedan ta en sista check så inget var kvar på rummet. Tidsmässigt så var

Dag 3 Tram, Farmers Market och Fishermans Wharf
lördag 27 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

För någa år sedan så var de gamla dockorna (Piers) likt gråa fingrar som stack ut i bukten. De gav iofs ett viss inblick om att SF har varit en aktiv och betydelse hamn för sjöfart.   Inför World Race (segelbåtar, kattamaraner etc) så betsämde sig staden för att rusta upp de flesta av

Dag 5 (Del 2) Svettigt värre på flera olika sätt (San Francisco/Maui)
måndag 29 oktober 2018 - Maui County, Hawaii, USA

Ibland så har man tur att sitta själv i en transferbuss. Resan från flygplatsen tog 43 min och under tiden så fick jag en fantastisk intro av Maui från en tysk chaufför som hade levt på ön i tolv år.   På sluttingen av det västra berget så såg jag ett antal vindkraftverk. För några

Dag 4 En promenad över GG är en klassiker (San francisco)
söndag 28 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Den sista dagen i San Francisco, för den här gången, bjuder på ett fantastiskt väder med sol och 18 grader. Nytt försök med att se GG (Golden Gate Bridge) och njuta av utsikten utan dimma.Efter att ha inlett två dagar med en lokal Diner så kändes det som att frukt och vatten fick följa

Dag 2 Sightseeing med lokal buss (San Francisco)
lördag 27 oktober 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det har blivit en tradition att varje gång jag är i SF (San Francisco) så åker jag med de lokala bussarna på en egen route.   Buss 38 utgår från Ferry Terminal mot Geary och korsar hela centrala SF till den gigantiska stranden vid Stilla Havet. Under den halvtimmen så får man se flera

Äventyr´18

Äventyr´18

25 oktober 2018 - 13 november 2018

Återuppleva SF... en stad, plats och område som en gång i tiden hade varit en tidig dröm. Nu har det gått tre år sedan sist och det är dags att uppleva SF på nytt. Varje Äventyr ska innebär ngt nytt. Den här gången blir det en ny ö på Hawaii, Maui. SkyDive, Sharkcave och ett ypperligt tillfälle att lära sig surf :)

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Äventyr´16

Äventyr´16

27 oktober 2016 - 14 november 2016

Förverkligar en barndoms dröm där slutmålet är att uppleva New Zeeland

Skottland

Skottland

30 oktober 2013 - 4 november 2013

Ett mindre äventyr

Återkomsten till SF och lite Aloha

Återkomsten till SF och lite Aloha

30 oktober 2012 - 14 november 2012

Sitter och väntar på boarding och fascineras av människor som orkar stressa i början på sin semester. Det gäller tydligen att vara först i planet för allt går så mkt fortare då. Speciellt eftersom de olika delarna av planet kommer fram vid olika tid enligt fysikens alla lagar. Sen kommer jag ju på det. Alltså där ute i den stora världen. Alltså utanför Södermalm där jag bor. Där finns det ju folk som inte har semester och de kan ju få stressa. Tänkte inte på det...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christoffer uppdaterar sin resa