Polen
torsdag 3 oktober 2013 - Szczecyn, Lublins vojvodskap, Polen

Idag har vi gjort ett snabbt besök i Polen. Även om vi bara hunnit spendera en halv dag här så märker man snabbt vilken skillnad i mentalitet språkmässigt! De allra flesta kan lite Engelska-och Ännu viktigare-de ANSTRÄNGER sig UTAN SURA MINER för att kunna kommunicera. Något man inte

Tropical Islands BERLIN
onsdag 2 oktober 2013 - Krausnick-Groß Wasserburg, Tyskland

Tropical Islands ligger utanför lilla orten Brand ,ca 7 mil söder om Berlin. Mitt ute i ingenstans känns det som -då motorvägen dit endast kantas av skog så långt man kan se långt innan,när man sen svänger av kör man istället genom långa täta trädalle'er de sista kilometrarna.Så

PRAG
tisdag 1 oktober 2013 - Prag, Tjeckien

Har spenderat dagen i Prag. Här gör man klokast i att ställa bilen ( vi lämnade våran på hotellet ) och ta tunnelbanan ner på stan.Stationerna ligger tätt,den är väl upplyst och det är både snabbt och billigt ( ca 30:- för ett dagkort ). Med bil hade vi nog spenderat mera tid i köer

Skelettkyrkan i Sedlec

Kostnice Sedlec är ett litet katolskt kapell på kyrkogården till Allahelgona-gravkyrkan i Sedlec,en förstad till Kutná Hora som ligger 70 km öster om Prag. Kapellet är känt för ossariet i källaren som innehåller konstfullt arrangerade ben från cirka 40 000 människor. Arrangemangen

Motocross des Nations - Teutschenthal 2013
söndag 29 september 2013 - Teutschenthal, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Teutschenthal i östra Tyskland har en internationell motocrossbana sedan 1966 och har hållit en hel del stora tävlingar genom åren. Banans layout är mycket omtyckt,med riktigt branta backar och tajta kurvor. Och arrangörerna här har ett rykte om sig att vara duktiga.I år hålls Motocross

Tyskland våren 2013
tisdag 30 april 2013 - Berlin, Tyskland

Har lagt in lite bilder från vår resa till Berlin förra veckan. Vi tog färjan över till Rostock,sen med bil till Berlin där vi besökte "The Holocaust Memorial och " CHECKPOINT CHARLIE " mitt i stan.Vidare till badparadiset TROPICAL ISLANDS som ligger i lilla orten Brandt ca 5 mil

Spree park BERLIN
lördag 20 oktober 2012 - Berlin, Tyskland

Spreepark är en övergiven gammal nöjespark som ligger i utkanten av Berlin, i det forna öst. Parken öppnades för första gången 1969 och var den enda nöjesparken i DDR,dessutom hela 33 hektar stor! och allt började bra ,omkring 1.5 miljoner besökte den varje år Parken togs med tiden

Berlin
fredag 19 oktober 2012 - Berlin, Tyskland

Det råder rena sommarvärmen i Berlin just nu, över 20 grader har vi haft både torsdag o Fredag, och värmer verkar hålla i sig lördag med. Ikväll var innerstan riktigt folkfylld med trafikstockningar runt Potsdamer platz och Brandenburger Tor.Många parker och monument är upplysta i glada

FERROPOLIS järnstaden
torsdag 18 oktober 2012 - Berlin, Tyskland

Ferropolis, ”staden av järn” är ett utomhusmuseum bestående av gamla stora industriella maskiner i Gräfenhainichen, en stad nära Dessau, Tyskland. Parken öppnades 1995 men maskinerna härstammar från mitten av nittonhundratalet. Maskinerna är riktigt stora, kan mäta upp till 30

Tropical islands
torsdag 18 oktober 2012 - Berlin, Tyskland

Tropical Islands är ett 66 000 kvadratmeter stort semesterparadis bestående av Europas största inomhusregnskog med stränder, tropiska palmer, olika swimmingpools, spaanläggningar,bastutempel,barer,butiker och och restauranger. Vi befinner oss 6 mil söder om Berlin i orten lilla

Tjeckien Polen & Tyskland hösten 13

En vecka i Sharm el Sheik Intill Röda Havet i Egypten

EUROPA .

EUROPA .

30 juni 2010 - 11 juli 2010

Vi reser genom Europa på runt 10 dagar.Tyskland,Österrike,Scweiz,Italien,Frankrike,Danmark.

New York-Florida

New York-Florida

2 oktober 2009 - 19 oktober 2009

Vi flyger till N.Y och tar oss därifrån med bil uppöver kusten, in i Canada,besöker bl.a Niagarafallen och Washington på vår färd ner mot Florida.

USA Route66

USA Route66

30 september 2007 - 23 oktober 2007

Route66 genom USA , med en hel del avstickare och avslut i San Francisco. Jag , farsan & Johan åkte hösten 2007

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa