Jag är en av de 10 lyckliga som under två månader, med start i slutet av januari, ska lämna tryggheten på snödrypande Hållands fhsk för att istället vistas i soldränkta Indien.
hemstad Örebro, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Grövelsjön, Dalarnas län, Sverige
Sista etappen: Åre-Grövelsjön
söndag 29 oktober 2017 - Grövelsjön, Dalarnas län, Sverige

Nu sitter jag i min egen soffa med mitt eget bryggkaffe bredvid mig och Kajsa sovandes likt en komatös anorektiker i andra änden av soffan.  Jag upplever att jag luktar gott efter att ha duschat med PRODUKTER ett antal gånger sedan gårdagens målgång i Grövelsjön.  Ord kan inte beskriva

Gäddede-Åre
torsdag 12 oktober 2017 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Äntligen framme i Åre!!! Den här deletappen har varit den mest påfrestande hittills där fotvalv och större delen av hjärnan ständigt ifrågasatt våra dagliga rutiner likt ett barn med plötslig i-pad-inskränkning. Del 1: Ganska miserabel på fjällNär jag lämnar Gäddede blåser det

Hemavan-Gäddede
söndag 1 oktober 2017 - Gäddede, Jämtlands län, Sverige

Nu sitter jag med okladdiga och, inte ännu söndervikta, kartor i en stuga i Gäddede för att spika planeringen för nästa deletapp. Lycklig utöver vad som är rimligt för att det fanns tvättmaskin på campingen och dessutom rester av ungefär hela ICAs sortiment kvar att knapra på! Så det

Kvikkjokk- Hemavan
onsdag 20 september 2017 - Hemavan, Västerbottens län, Sverige

Med adrenalinet på topp efter springtur och efterföljande kolhydratsladdning tar jag mig an den överväldigande uppgiften att sammanfatta det som varit den blötaste, eländigaste, tyngsta, men också bitvis härligaste, delen av vandringen hittills.. Jag delar som vanligt in det efter

Abisko- Kvikkjokk
onsdag 6 september 2017 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Så; ren, torr och övermätt än en gång!! Vi är framme i Kvikkjokk där vi ska stanna i två nätter för att vila, äta och ta igen förlorad serie-tid! Vad vi indirekt även gör är att vänta in ett regnväder som kommer döda all livsgnista och förinta den romantiska bild av väglöst

Deletapp 1: Treriksröset-Abisko
torsdag 24 augusti 2017 - Abisko, Norrbottens län, Sverige

Dåså, då är jag tillräckligt varm, mätt och nyduschad för att orka med den precision och toleransmätning det innebär för mig att knappa långa texter på telefonens överkänsliga tangentbord. Jag är framme i Abisko och därmed är deletapp 1 avklarad. Tänkte hedra pedagogiken genom att

När resan inte är målet...
tisdag 15 augusti 2017 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss från Kiruna till Karesuando. En liten tur på sådär 3 timmar. Efter det ska jag och Kajsa hänga med en taxichaufför som eventuellt kommer dyka upp när och där jag anser att vi bestämt och som eventuellt pratar bred norrländska alternativt

Jag måste få förklara
måndag 1 oktober 2007 - Örebro, Örebro län, Sverige

Uppmärksamma läsare har antagligen redan luskat ut att min placering i världen inte längre är Norge och Trondheim, och det här inlägget är egentligen ett enda stort försök att återupprätta min värdighet på ett högst osmakligt och illa framfört sätt. Kan hända är det ingen

Vad ni inte visste om stædyrket
tisdag 25 september 2007 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Det ær min omutbara øvertygelse att alla yrkesmæn går och bær vissa specifika frågor rørande det yrke de engagerar sig i och att dessa frågor endast uppmærksammas av de som ær ingrøtade i branchen men ær høgst osynliga før folk i annan yrkeskategori. Før att førtydliga før de som

Dagen då Tore ringde och væckte oss
fredag 21 september 2007 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Litet kort inlægg bara: JAG HAR FÅTT JOBB (eventuellt) Tore nr 2 (nr var chef på matvarukedja och var osympatisk nog att inte anstælla mig) visade sig vara en fullt sympatisk man vilket man inte tror om någon som har mage att ringa och væcka en klockan 08.33 på en vardag=). Tore bossar øver

Camilla och Kajsa på promenad

Camilla och Kajsa på promenad

16 augusti 2017 - 10 november 2017

Under några månader framöver planerar jag att ta med mig hunden och promenera de ca 140 mil som utgör svenska fjällkedjan, aka fjällfararens gröna band. Tror och hoppas att det blir trevligt..!

Trondheim

Trondheim

4 augusti 2007 - 20 december 2007

Efter att ha degat hemma en period fick jag den fansansfulla insikten att jag børjade trivas. Dærfør gjorde jag slag i saken och slæpade ivæg 40 kg av mina kæraste ægodelar till landet dær den svenska arbetsmoralen hyllas och dær pengarna formligen hoppar upp sjælvmant i fickorna på en; Norge. Trondheim nærmare besræmt dær jag och min hållandsvæn Maria ska spendera en tid av våra unga liv.

Indien

Indien

23 januari 2007 - 15 mars 2007

Två månader kan verka som en hyfsat lång tid att spendera som turist i ett och samma land, men när det gäller Indien är det inte nära på nog. Vi kommer bara hinna slå ner på några få platser och stor del av resan kommer troligen spenderas på illaluktande, galonfördedda (info från säker källa) säten i trånga tågkupeer. Några timmar i skakiga flygplan (vågar inte uttala mig om sätesmaterialet) blir det nog också. Vi ska i varje fall göra ett patetiskt försök att få en uppfattning av indien genom att resa runt som tokar första månaden. De tre veckorna som följer den kaotiska månaden försöker vi varva ner så smått på våra praktikplatser. Förhoppningsvis har vi lyckats uppnå såpass stabilt sinnestillstånd när den perioden är över att vi kan njuta helt och fullt på beachen i Goa sista veckan=)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa