Borta bra men hemma bäst.
lördag 10 mars 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Resan gick enligt planerna. Inga förseningar eller andra svårigheter. Igårkväll/natt anlände vi till Amanda&Karls lägenhet i Stockholm. Efter en lång och skön nattsömn och en efterlängtad dusch är vi som nya människor. Nu njuter vi av de sista timmarna av varandras sällskap innan

Same, same but different.
torsdag 8 mars 2012 - Bangkok, Thailand

Här sitter vi, vid data- och tv-spelens avdelning i MBK. Mätta och belåtna av shopping. Nöjda och glada. Väskorna står sprängfyllda och näst intill färdigpackade på hotellrummet. Känslorna är många och svårbeskrivliga, denna sista dag. Att det är sista natten i hotellrummet känns

Hett med shopping!
måndag 5 mars 2012 - Bangkok, Thailand

Sent igårkväll anlände vi till Bangkok och First Hotel. Rummet har helt okej standard, det finns en riktigt fin pool och en oslagbar frukostbuffe. Termometern visade 38 grader medan vi vandrade runt bland de olika shoppingcentren idag. Och ja, vi svettades. Inte kunde vi unnas ens någon

Sista dagarna vid havet.
torsdag 1 mars 2012 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi befinner oss på underbara Phi Phi-öarna sedan några dagar tillbaka. Vacker natur, trevlig ort och många mysiga restauranger och barer. Med en long tail-boat, en konstig chaufför och ett gäng tysta par undersökte vi miljön runt Phi Phi-öarna. Vackert. Extremt mycket fiskar befann sig

Relaxing/utmattning
fredag 24 februari 2012 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Så har vi kommit fram till lugna Ko Lanta. Vilken omställning. Vi bor i bungalows precis vid havet, vacker strand men dålig botten. Efter dryga 12h sömn kände vi oss som nya människor och begav oss ut på äventyr. Mycket ovanligt att bara vara två, men också skönt. Vi hyrde mopeder för

Back to normal.
onsdag 22 februari 2012 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Fyra har blivit två. Frida och Hanna lämnade oss i morse och åkte vidare till Bangkok. Vi stannar här på Koh Phangan tills imorgon, då en hel dag med buss, båt, buss och båt tar oss till Koh Lanta. Dagarna här på Phangan har varit intensiva och väldigt roliga. Vi har träffat många

Thailand levererar!
tisdag 14 februari 2012 - Kata Beach, Karon, Phuket, Thailand

Två har blivit fyra, vi har slagit oss samman med Frida och Hanna. Det känns riktigt bra och vi tänkte följas åt ett tag framöver. Vi befinner oss på Kata Beach, Phuket. Vi trivs mycket bra och stranden är den finaste vi hittills sett under resans gång. Igår var vi på utflykt till

Tack, Vietnam!
tisdag 7 februari 2012 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har massvis med bilder men inte alls lika många ord att dela med oss av. Tyvärr vill inte datorerna på denna paradisö visa er några bilder. Vi får hålla tummarna för att Thailands datorer är mer sammarbetsvilliga. En strandbar var villiga att ha oss som gäster trots att vi inte bodde

Phu Quoc, tillslut.
torsdag 2 februari 2012 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Äntligen framme på Phu Qouc Island! Plan tre tog oss hela vägen hit, utan problem. Vi har hittat ett riktigt fint hotell som vi bor på tills vi lämnar ön. Vädret har inte varit kanon men vi håller tummarna för resterande dagar. Vi har spenderat dagen på en båt. Fiskat, snorklat och

Fast i Phan Thiet..
söndag 29 januari 2012 - Phan Thiet, Vietnam

Plan ett: Bo i Mui Ne ca 5 dagar. Sola, bada och åka på båtutflykt. Verklighet: Inga hotellrum lediga. Bara skärmsurfare på stranden. Sandstorm efter 12.00. Plan två: Åka vidare till Phan Thiet och tillbringa 2 nätter där. Åka buss via Can Tho och Rash Gia för att sedan ta båten

VIETNAM+THAILAND=SANT

VIETNAM+THAILAND=SANT

12 januari 2012 - 10 mars 2012

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla/amanda uppdaterar sin resa