IF Capoeira Luta da vida är en förening som tränar den brasilanska kampsporten capoeira. Sommaren 2008 gjorde vi vår första träningsresa till Brasilien för att uppleva vår sport i sin utsprungliga miljö. Sommaren 2010 är det dags för resa nr 2! Vi ska träna, träffa vår mestre och våra vänföreningar och njuta av allt som Brasilien erbjuder!
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Caraguatatuba, São Paulo, Brasilien
Till havs
onsdag 7 juli 2010 - Paraty, Brasilien

Dagen började underbart....capoeira på stranden i soluppgången. Contra mestre Maique Voador väckte oss alla i gryningen och vi stack ut och kämpade med att göra meia luas i den djupa sanden. Svettiga och lyckliga gick vi in i vår härliga pousada, Beira Mar, som ligger precis vid vattnet.

Siesta i hängmattan

Underbart...nu är det semester! Vi har anpassat oss till dygnsrytmen och värmen och juter av livet i ett soligt, underbart Ubatuba. Igår började vi dagen med att promenera till Praia Grande, stadens största och mest centrala strand.

Färdigvaccinerad
måndag 28 juni 2010 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Imorse fick jag den sista Twinrix-sprutan innan resan. Det var den andra sprutan av tre men den tredje ska tas efter ett halvår. Nu är det bara en arbetsvecka kvar. Ikväll åker resväskan fram för att få rätt stämning! / Jonathan

Översvämning på nyhererna
lördag 26 juni 2010 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

På midsommarsafton fick jag reda på att det är översväning i Brasilien. Och det precis när resten av gänget precis åkt till Brailien! Men som tur är de i São Paulo nu och ska sen till Ubatuba vilket verkar vara en bra bit från de drabbade områdena som ligger i östraste spetsen av

Fotbollsfeber - eller vem trodde sig få se Diego Maradona kyssa brasilianska flaggan?
fredag 25 juni 2010 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Vaknade redan kl 5 av att lillen kröp över oss, satte armbågarna i ansiktet på mig och fnittrade förtjust. På TVn hade sändningarna redan börjat - det var MATCH, Brasilien mot Portugal och stämningen var på topp! Bilarna tutade muntert på gatan och nyheterna var fyllda av helt galna

I en galen GPS våld....
fredag 25 juni 2010 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Hur tar man sig bäst ut ur en gigantisk stad som São Paulo när det råder både fotbollsfeber och helgen nalkas? I andra halvlek, så klart! Hälften av gänget tog hyrbilen för att lämna São Paulo bakom oss efter två underbara dagar. Nu studnade Caraguá för oss och Ubatuba för resten av

Tags, schopping och en ruffig stad!
torsdag 24 juni 2010 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Efter en lang och seg flygresa kom vi antligen fram till São Paulo och hotelet. Dar det blev sangen med en gang! Forsta dagen i Brasilien schoppade vi i São Paulo det ar en riktigt stor stad! Den ar ruffig med en massa hoga byggnader med massa tags pa, vissa nara att falla ihop kanns det som

Graffitti á la Spiderman och jakten pa de mytiska capoeiraaffarerna
torsdag 24 juni 2010 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Vi vaknade ruskigt tidigt...redan kl 6 var vi klarvakna och vid halv atta var det dags for en helt GALET god frukost! Idag, forsta dagen i São Paulo, var det shopingdags. Capoeirashopping! Vi skulle leta ratt pa Sdobrados affar och gav oss av ut pa stan. São Paulo ar stort, men trevligare an

Med siktet pa Rio
fredag 11 juli 2008 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Idag har vi entligen fått allt klart med boendet i Rio. Det har varit mycket mailande mellan olika hostels och pousador för att hitta ett ställe som vi har råd med. De flestas resekassor börjar sina vid det här laget. Brasilien är billigt, men dyrare än vad vi räknat med. Eller så slösar

Brasilianska bönor och en blå himmel med stjärnor
torsdag 10 juli 2008 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Här kommer inom kort ett inlägg om....just det...mat, mat, mat....och lite dryck. Mat. Vi gillar mat. Vi är en grupp matälskare allihop. När vi kom till Brasilien var vi överlyckliga, nya smaker, nya intryck, frukt och grönsaker som vi aldrig sett eller smakar förut. Underbart! Men, precis

Brasilien 2010 fokus capoeira

Brasilien 2010 fokus capoeira

23 juni 2010 - 21 juli 2010

Nu är det dags för Capoeira Luta da vidas andra tränings- och upplevelseresa till capoeirans hemland, Brasilien! Vi är sex vuxna och ett barn som ger sig av den här gången.

Brasilien 2008 fokus capoeira

Brasilien 2008 fokus capoeira

24 juni 2008 - 16 juli 2008

Sommaren 2008 reser 12 medlemmar i IF Capoeira Luta da vida till Brasilien för att uppleva vår sport i sin ursprungliga miljö. Vi kommer att träna capoeira, träffa mestres och vänföreningar, resa runt i delstaten São Paulo och upptäcka och njuta av Brasilien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Capoeira uppdaterar sin resa