Let's see the world!
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Ruhengeri, Northern Province, Rwanda
one year has passed! kort sammanfattning av 4mån tystnad!
onsdag 28 april 2010 - Kigali, Rwanda

nu är det verkligen på tiden att jag skriver några rader här... har egentligen inget att skylla på, mer än att jag flyger o far som vanligt (var la ingen surprise). Två resor har passerat, en till Tanzania, vilket i korthet var en resa full av långa bussturer, underbara stränder,

Sjukdomskavalkad, bröllop och Gisenyi i massor
onsdag 16 december 2009 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

ok, efter en månad var det så dags att åter skriva något igen.. jag inser att istället för att händelserna blir färre, så händer ständigt mer, och vad passar bättre än att ta itu med den senaste månaden medan jag väntar in världshistoriens långsammaste internet i ett regnigt

kalas, kalas, spegelkras
måndag 16 november 2009 - Kigali, Rwanda

Nu sitter jag här igen, ett Kigali som kunde varit roligare (inte ens den soliga sidan visar staden upp idag), lider framför ett internet som borde visa mig tre!!! föreläsningar men som maskar sig fram i ruhengeri tempo. Dock är det först när man lämnar som man upptäcker vad man saknar,

begravning och den där magen
söndag 8 november 2009 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Tre veckor! tre veckor har jag bott här nu och vad har jag haft för mej? mycket besvärlig fråga om jag får säga det själv.. men men jag gav det en månad sen ska jag ta tag i allt. hittills har jag iaf kämpat med min kinyarwanda (det går faktiskt ganska bra om jag får säga det själv,

grandfather and the rat
torsdag 29 oktober 2009 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Igår pyntade jag mitt rum med en massa fina bilder på en massa fina människor, då blir man glad så glad så man måste fira med bananöl o grillad majs, dessutom spela catch med de tre bröderna! Jag trivs i min lilla by, Kimonyi är namnet! Nu har jag dessutom hunnit prova på allt duscha

Flytt, sprakproblematik och internetbrist
lördag 24 oktober 2009 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Nu borjar jag fa ordning pa livet har, har kommit sa nara en vardag man kan efter en vecka. Storsta nyheten forst, jag har antligen fatt ett hem (eller jag iaf for en vecka framover...)! Flyttade igar och egentligen var det bara ett skamt. Justin hade kikat upp ett hus till mej som kostade ca

Aliens aterkomst
måndag 19 oktober 2009 - Kigali, Rwanda

Tillbaka! I landet... ...dar muzungo ar det samma som ett nickname ... dar jag numera har fler broder an vad jag har kusiner i Sverige ... dar man kan tro att det skva vara varmt, men dar jag fryser mig igenom natterna Efter avslutad pulverkaffe o bananfrukost, lite mer bladdring i

Trotthet
måndag 4 maj 2009 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Nu har vi rest och rest och rest, eller ja .egentligen inte. Vi har natt destination ett och har ca. 12timmar kvar innan vi nar rosenskoldsgatan! Efter en stormig tripp nadde vi Forenade arabemiraten, och ja alla vaskor kom pa (22kg blev det tillslut). Dock rok mina kryddor i inchecket, det kanske

hej da!

da var det dags att ater lamna asien.Vaskan ar packad och overvikten star skriven i pannan pa mig, trots dettta kanner jag mig lycklig. Jag har vidgat mina vyer annu en gang och uppslukats av asiens charm. Igar besokte vi den gamla kungens palats, imponerande med over 56rum kan tyckas, men jag

Hopp, hopp, hopp

Forsta maj och vad skulle man gora om inte demonstrera, ja om man befann sig hemma iaf. Har rullar dagarna for fort forbi sa vi var for en gang skull tvugna att skipppa demonstrationerna och istallet satsa pa lite noje. Vi for till The lastc resort och slangde oss resolut utfor varldens tredje

east and west - a year in africa

east and west - a year in africa

16 oktober 2009 - 16 oktober 2010

Här kommer ja, nu blir ja tillfällig invånare i kontinenten med stort A!

Nepal

Nepal

28 mars 2009 - 4 maj 2009

Genom en rättvisare handel kastar vi oss upp i himalaya. Sista två veckorna blir det dessutom gastkramande äventyr...

Rwanda

Rwanda

8 december 2008 - 9 januari 2009

Sara:Ända sedan jag satte min fot på arlanda och svensk mark har jag längtat tillbaka till Östafrika. Elin:Nu är det dags att återvända till de 1000 kullarnas land. Vad kan vara mer lockande än att byta julstress mot bönor, gropiga vägar, och ett regnigt? Ruhengeri. vi kommer att tillbringa jul och nyår i [b]Rwanda[/b], Ruhengeri, och bland annat klura ut hur vi ska jobba vidare med vår nystartade organisation Inkomoko [i](=frö eller källa)[/i] Och det kommer bli grymt! Det blir ingen snö i jul iaf...

Ursprungsfolk

Ursprungsfolk

19 januari 2008 - 13 maj 2008

Från skåneslätten som precis vunnit mitt hjärta bär det av ut i världen!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa