Lyx i Lima
torsdag 9 augusti 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

Hola Så nu är vi på plats på sista destinationen. Något som man aldrig trodde skulle hända var att bussen kom ca en halvtimme tidigare till Lima än vad som var sagt :) på busstationen blev vi upphämtade av en man i fin bil och med kostym som tog oss till vårat hotell. Vi hade ju bokat

Lyx i Lima
torsdag 9 augusti 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

Underbara inkaleden och Machu Picchu
söndag 5 augusti 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

Hola Så nu har vi gjort och sett inkaleden och Machu picchu och det var verkligen en höjdpunkt på resan. I onsdags började vi våran resa mot Machu picchu. Vi var nio stycken i våran grupp, en tjej från Australien och 6 stycken britter från London. Alla var 22 år så vi blev gamlingarna i

i peru
lördag 28 juli 2012 - Puno, Puno, Peru

Hola Efter klagomål från Jonas att vi uppdaterar för sällan så är det väl bäst att göra det nu när vi har tid innan vi ska ut och äta ikväll. Vi är nu i staden Puno i Peru. Vi korsade gränsen mellan Bolivia och Peru igår och det gick bra. Carro fick en rolig passkontrollsvakt i

Hola
fredag 27 juli 2012 - Copacabana, Puno, Peru

Hej Nu är vi i en liten stad i Bolivia som heter Copacabana, den ligger precis vid Titicacasjön så vi har varit ute på en båttur idag. Vi åkte till ön isla del sol och gjorde en liten vandring för att se lite inkaruiner. Bra att pröva på lite vandring innan inkaleden för att se hur det

Höga höjder
lördag 21 juli 2012 - La Paz, Bolivia

Hola Nu har vi varit i La paz i Bolivia ett par dagar. Flygresan hit från Buenos Aires gick över Santiago i Chile så där fick vi sitta och vänta hela natten. När vi kom fram till La paz så var vi ju helt slut och hungriga så vi gick till ett café och skulle äta. Det kändes att man är

hola

hola nu har vi varit i Buenos Aires i några dagar. har turistat runt en hel del såklart och hunnit med att se flera olika stadsdelar. vi började med att åka till recoleta och kyrkogården för att kolla på Evitas grav. Helt otroligt stora och häftiga gravar där, varje grav var som ett

Ciao
måndag 9 juli 2012 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Hej hej Här nu turistat en hel dag i Rio. Det blev Kristus statyn idag, den var riktigt häftig att se och utsikten därifrån var ju helt otrolig. Blir inga bilder eftersom jag inte har korten i mobilen. Ska strax ta oss ut och äta kvällsmat här. Imorn blir det mer turistande i Rio,

Snart Sydamerika
fredag 6 juli 2012 - Örebro, Örebro län, Sverige

Hola Satt och kollade igenom gamla resedagböcker och insåg att det är ju väldigt kul att ha så nu gjorde jag en även för denna resa. Men vi får se hur mycket det blir skrivet i den. Blir kanske inte så mycket men ett par inlägg kan vi ju fixa i alla fall. Ha det fint! Kram

Kusintraff
söndag 21 juni 2009 - Rimini, Emilia-Romagna, Italien

hej hej Vi har nu tagit oss ner till Rimini och traffat kusin nr. 2 pa denna resa. Fia och Mathias haller ju ocksa till i Italien den har veckan. Innan Italien har vi varit i Slovenien, va i Ljubljana och sedan till Lake Bled, en valdigt fin sjo som vi hade tankt lagga upp bilder pa men det

Sydamerika

Sydamerika

8 juli 2012 - 11 augusti 2012

Dags att luffa runt igen och denna gång i Sydamerika.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

5 juni 2009 - 26 juni 2009

Carro och Mackan tågluffar genom östra Europa

En termin i Granada

En termin i Granada

4 februari 2007 - 21 juni 2007

Jag och min klasskompis, Vicky, ska till Granada och plugga en termin.

Backpacking downunder

Backpacking downunder

25 september 2006 - 22 december 2006

Markus och Carro ska backpacka i Nya Zeeland och Australien i tre månader.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa