Reser gärna & ofta.... Håller på att lägga in genomförda resor retroaktivt.... Jag är numer en frequent flyer och fick göra ett studiebesök i cockpit i jan 2010 på väg hem från Saigon. När jag var ung och det var tillåtet var jag inte intresserad men nu var det jätteintressant. I januari -12 gjorde jag min 85:e resa till Sri Lanka & Maldiverna och just Maldiverna var en drömresa. Året 2014 är nu inne på sista skälvande dagarna och jag har hunnit med 101 resor och den 101:a var speciell då det var min 50 års resa. ❤️ Nu e det 2015 och jag har haft glädjen och intresset har fört mig på 105 resor! Min 103:e resa blev också en mycket speciell resa, då jag gifte mig med min bäste reskamrat och älskade Tony❤️ Nr 113 blev en härlig vecka i Portugal! Nr 118 går till N Y 🍎 RESOR - thats my drug of choice! Whats yours?
hemstad Sundsvall
Senast aktiv - från Sundsvall
Mjukstart 😎
fredag 3 augusti 2018 - New York, USA

För att checka läget tycker vi att hop on hop off bussar är mycket enkelt och har gjort det i många städer. Det lönar sig alltid att förhandla om priset.Denna gång blev det Grey Line Sightseeing NY, ett välkänt bolag!Vi åker upper Manhattan idag med Central Park, förbi många museer och

Underbart klimat!
måndag 10 juli 2017 - Tavira, Faro, Portugal

Nu e vi hemma igen efter en härlig vecka i Portugal.Tavira är ett samhälle som har drygt 10.000 bofasta och det är ingen direkt semesterort. Under det varmare halvåret ökar innevånare då det finns en hel del semesterlägenheter där. Det är ett ställe i min smak, med kullerstens gator,

Fantastiskt skönt!
måndag 24 april 2017 - Protaras, Cypern

Tidig vår på Cypern levererade verkligen denna gång. Ett helt nyrenoverat jättefräscht hotell med FANTASTISKT trevlig personal och toppläge tog emot oss sent på måndagskvällen den 17:e april. Maten var väldigt bra (AI) och goda drinkar, frappe och bra bordsvin var av överraskande

Fig Tree Bay
tisdag 24 januari 2017 - Sundsvall

Cypern long time no see, närmare bestämt 1985. Nu återvänder mamma och jag 32 år senare!

Testar hotell!
söndag 1 januari 2017 - Bangkok, Thailand

Jag är ju lite smått road av att läsa på om ditten och datten när det gäller resor och däribland hotell.Denna resa precis som sist till Bangkok checkar vi några och kvalitén har varit genomgående god förutom nån flopp (hygienfrågor tömmar man inte på).Vi har hållt oss längs

Hansastaden där solidaritet föddes...
onsdag 18 maj 2016 - Sundsvall

Det sägs att det endast krävs en weekend för att förälska sig i Gdansk. Staden var en gång en del av den rika Hansan och det var här Solidaritet föddes, rörelsen som slog ner kommunismen i Europa. Man kände friheten överallt! Vi har bokat in oss på ett fyrstjärnigt hotell alldeles

Hongkong till Shenzhen med tåg!
torsdag 31 mars 2016 - Hongkong, Hongkong

Lu Wu - ett stort shoppingcenter intill tågstationen i Shenzhen. Det går utmärkt att göra denna lilla utflykt på egen hand om man inte vill åka med på (ofta av hotellen) arrangerade resor som då ofta inkluderar lite sightseeing. Kostar runt 1000 HK dollar (ca 1,2 x svenska kronan - mars

Sightseeing som sig bör!
tisdag 29 mars 2016 - Hongkong, Hongkong

Laddade med Big Bus 48 timmars sightseeing, div tillhörande entréer och ett Octopus kort har vi sett och upplevt de kända vyerna i staden. Fiskebyn Stanley med strandpromenaden, restaurangerna och en lugn och hazelfree marknad var en av höjdpunkterna. Dit kan man ta sig via Big Bus eller med en

Welcome to Hongkong!
lördag 26 mars 2016 - Hongkong, Hongkong

SAS på 10 timmar e ganska ok får man väl säga! Köp, ladda upp pengar på ett Octopus kort och åk runt om stan med detta. Enkelt och billigt. Enkelt med snabbtåg från flygplatsen och sedan har många hotell egna shuttelbussar från olika buss/tunnelbanestationer. Vi har förbokas fyra

Back again!
lördag 26 december 2015 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Det har gått 10 år sedan vi besökte den Dominikanska Republiken första gången och denna gång befinner vi oss i Punta Cana, på den karibiska delen av ön. Redan då, 2005 på nordsidan i Bahia de Maimon, längtade jag hit. Till södern. Nu är jag här! Flygplatsen ger ett gott intryck med

Ett emirat & äntligen Filippinerna #122

Ett emirat & äntligen Filippinerna #122

19 december 2019 - 5 januari 2020

Vi var på väg en gång men hamnade någon annanstans, men nu stoppar vi i Dubai på ditvägen och i Ras El Khamina på hemvägen!

Mi casa Barcelona! #121

Mi casa Barcelona! #121

1 augusti 2019 - 8 augusti 2019

Lite sköna sovmorgnar, hemgjord långfrukost på altanen och sen ligger staden utanför våningen. Bara vara och njuta! Tapas & cava, lite shopping och strandhäng och varför inte på lägenhetens stora solaltanen.

Jamaica # 5, trip 120

Jamaica # 5, trip 120

3 mars 2019 - 17 mars 2019

Couples resort, Negril

BKK & Hua Hin, de thailändska färgerna #119

BKK & Hua Hin, de thailändska färgerna #119

22 december 2018 - 7 januari 2019

Julens favorit i Bangkok och en vecka i SCA’s nya bungalow i Hua Hin! En ny bekantskap!

New York - mitt på Manhattan nr 118

New York - mitt på Manhattan nr 118

2 augusti 2018 - 9 augusti 2018

Efter 35 år känns NY som på nytt 😎

Algarvekusten - Tavira en pärla nr 117

Algarvekusten - Tavira en pärla nr 117

23 juni 2018 - 2 juli 2018

Återvänder till förra årets favorit, denna gångvi en annan lägenhet, även den med egen takterrass. Mitt i det portugisiska livet!

Nr 114 Wilkommen [preposition] Berlin

Nr 114 Wilkommen [preposition] Berlin

1 september 2017 - 4 september 2017

En långhelg I Berlin!

Nr 115 Ett emirat & miljonstaden Bangkok

Nr 115 Ett emirat & miljonstaden Bangkok

21 december 2017 - 7 januari 2018

Förlänger vår transit i Dubai med tre nätter och checkar upp det förenade arabemiratet några dagar innan resan går vidare till vårt lilla Bangkok. Detta år utan examinationsarbete (satt ju och skrev på det vid poolkanten ibland) förra julen.

Nr 116 Sportlov hemma på Jamaica!

Nr 116 Sportlov hemma på Jamaica!

4 mars 2018 - 18 mars 2018

Vi ändrar inte ett vinnande koncept! Världsklass på Couples Negril tillsammans med våra vänner Anders och Lena!

Portugal No: 113

Portugal No: 113

1 juli 2017 - 8 juli 2017

Äntligen åker vi till den vackra Algarvekusten och den lilla fiskebyn Tavira, strax utanför Faro. Gaby & Janne ska med!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carina uppdaterar sin resa