Varldens najsaste avslutning pa varldens najsaste resa!
onsdag 17 december 2008 - Panama City, Panama

Har kommer nagra sista bilder for att ni ska kanna hur varmt och skont ni har det dar hemma....:) Lite sista lyx och chill vid poolen...men NU ar vi redo for hemfard!!! Blir kul att se er igen!! Kramar fran oss!

Varldens kanske minsta o, men fasen varldens niceaste paradis!
söndag 14 december 2008 - San Blas-öarna, Panama

Hola blekfisar!! Nar ens storsta problem for dagen ar att man evt skulle kunna bli traffad av en nedfallande kokosnot i huvet, sa ar livet ganska sa nice! Nar ens naststorsta problem ar att hangmattan just trillade ner och man fick lite ont i baken, da har man heller inte sa mycket att klaga pa!!

Varldens solhungrigaste blondiner i varldens regnigaste Panama...
tisdag 2 december 2008 - Anton Valley, Panama

Hola! Regn, regn, tropiska stormar, regn, oversvamningar, regn, avstangda vagar, regn.... Det borjade med att vi flog till kanske varldens sunkigaste & mest skitiga stad vi varit i (San Jose - Costa Rica). Vandrarhemmet var som ett fangelse, med hoga murar, vakter och sjukt mycket taggtrad, sa vi

Varldens tyngsta ryggsackar pa varldens vackraste led.....
fredag 21 november 2008 - Cusco, Urubamba, Peru

Nu ar vi tillbaka i Cusco efter fyra dagars hart/svattandes/myggbitna/seriost smutisgt vandrande (alltsa pa Incaleden). Men shitpomfritt vad nice det var, vi vandrade igenom allt fran serios djungel, med 100 m stup pa sidorna till flasande bergstoppar pa 4200 m! Vi gick i en grupp pa 14 pers, som

Varldens nast sladdrigaste ben i varldens nast djupaste canoyn
onsdag 12 november 2008 - Puno, Puno, Peru

Hej pa er!!! Efter lite krangel med den chileno-peruanska gransen, har vi nu tagit oss in i peru via den kortaste flygresa som vi nagonsin flygit...30 min skumpig luftfard mellan Arica i Chile och Arequipa i Peru, var val vart sina pengar for att slippa arga gruvarbetare vid gransen! Ett kort

Varldens losaste diarré i varldens torraste oken...
söndag 2 november 2008 - Museo Regional, Tarapacá, Chile

Skitrolig rubrik va... Hej pa er!! Som ni kan se av rubriken har vi lyckats (trots att oscar har provat det forrut) att ata en seriost dalig hamburgare, pa ett sa sunkigt stalle sa att vilket pucko som helst hade kunnat rakna ut hur det skulle sluta...naja imodium var var basta van i nagra dagar

Los Cowboysos del Elqui
fredag 24 oktober 2008 - La Serena, Región de Coquimbo, Chile

Hola Locos!!! Los gringos Carlotta y Oscareo har serious butpain efter en 4 h lang ridtur bland chilenska kaktusar (vi fick ingen i rumpan dock) pa branta bergssluttningar, genom nagon form av bambu-urskog/djungel och genom forsar (ok, det var kanske mer nagra backar). Men det var helt sjukt

Una nota pequeña!!!
måndag 20 oktober 2008 - Viña del Mar, Región de Valparaíso, Chile

Hola Gringos!! Efter en sehr lang flygtur har vi antligen landat i Chile! Startade med att kolla in Santiago, cool stad med massa snokladdaberg runt om och en gra dimma (smog) som ett lock over stan. Staden upplevdes som en exotisk spansk stad, valdigt rent dock. Streetsnacks som chilienare (och

Carlotta y Oscario en America del sur y central

15 oktober 2008 - 19 december 2008

LoOs resa som rivstartar i Chile med en kaktus i rumpan och har sitt slut med en nedpressad Corona i halsen i Panama.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Charlotte uppdaterar sin resa