Efter 2ar av arkitektur studier vid Nippon engineering college i Hachioji Tokyo kommer Mr Carlson fortsatta ett ar till pa samma skola fast pa Kamata campuset (tokyo), dar det blir Architectural design research programmet!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan
Nationella arkitektprovet...
måndag 6 juli 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Tog jag i gar.. Jag har pluggat mer an jag har pluggat fram tills nu sammanlagt for det har provet. Jag ar fardig (kroppsligt och sjalsligt...) Men i gar sa var det provdags och jag gick dit med atminstane lite sjalvfortroende (med tanke pa den extrema tid jag lagt ner pa att lara mig de 4

Nya adressen
onsdag 13 maj 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej hej alla. Nu har det borjat blivit sa dar fuktigt och javligt igen... Det ar trevligt sa lange man inte har pa sig kostym (som jag har pa mig sjukt ofta nu da jag soker jobb hela tiden...) Har hittat ett par foretag som jag ar intresserad av och har varit pa intervju pa ett av foretagen.

Sakura och pollenallergi.
torsdag 9 april 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Sakuran har blommat igen. Lika fint som alltid.. Men med varen kommer ocksa andra blommor och vaxter, gront och farglatt som producerar pollen, i mangder, och de attakerar stackars Daniel som maste ga runt med snor-vattenfall under nasan.... Men jag ar inte bitter for det! For att det ar varmt och

Mer studier for Hr. Carlson
måndag 16 mars 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Da var allt (forutom CSN) klart for nya skolan. Det ar samma skola som forut, fast pa annan ort. Fran och med 1a April kommer jag plugga Architectural design Research programmet pa Nippon enineering college i Kamata i Tokyo. Det forsta halvaret kommer bara vara studier for ett licensprov, som man

Bajsmacka
tisdag 24 februari 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Det javla skit foretaget som anstallde mig i juni forra aret andrade mitt kontrakt sa pass mycket att jag var tvungen att be dem dra at helevete... Forst sa andrade sa att jag blev kontraktsanstalld istallet for heltid, sen sa skulle jag vara tvungen att flytta inom 1.5km fran foretaget, och sen

Snart dags att borja bli vuxen.
söndag 1 februari 2009 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jag flyttar den 21:a februari, skolan slutar den 19:e mars och jag borjar pa nya jobbet den 1:a april... Det ar mycket nytt pa en gang... Eftersom jag ar pank som en pankaka sa blir det att jag flyttar i i hop med tjejen i hennes foraldrars hus i Yokohama (som ligger i Kanagawa sydvast om

God Jul & Gott Nytt År!
onsdag 24 december 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu sa var det julafton igen! Har i japan har jag kampat pa for att fa det lite jul mys, men aven efter att ha inhandlat en [i]riktig[/i] julgran och en julskinka pa IKEA sa kanns det anda lite tomt... Lagade lite julmat harom dagen med tjejen, ska fixa lite mer idag ocksa, och i morgon ska jag

Sommar lov och Arubaito.
onsdag 23 juli 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu har jag äntligen fått ett deltids jobb som jag kan syssla med under restrerande skol tid. Företaget heter Nihon System Sekkei och är en Arkitekturfirma. Ska dit för första gången i dag och göra schema för hur jag vill jobba. Ska bli kul att få lite erfarenhet utanför

Lite uppdateringar.
tisdag 24 juni 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

Glomde och titta pa forra inlagget sa jag har ingen koll pa hur manga manader sedan sist det var jag skrev, men jag kanner pa mig att det var manga.... m(_ _)m Vill beratta att jag har fatt jobb som mekanisk ingengor pa ett foretag dar jag ska borja (eventuellt om jag inte hittar ngt battre) i

3 Månader sen sist..
söndag 9 mars 2008 - Tokyo, Hachioji, Japan

och nu har forsta aret pa skolan slutat! Tungt och svart var det men pa nagat mirakulost satt sa kom jag igenom det oskadd! Betygen ar medelmattiga, med en slang av bra sa jag ar nojd! Narvaron bra likasa! Fram till den 9e april sa ar det lov och jag ska val inte gora sa jatte mycket forutom att

1 år till!

1 år till!

5 april 2009 - 31 mars 2010

Eftersom det jobb jag fick sket sig sa blir det 1 år till på Nippon Engineering College!

Architectural design pa Nihon kougakuin

Architectural design pa Nihon kougakuin

9 april 2007 - 1 april 2009

Som titeln beskriver =) Har pluggat klart 2 ar av japanska pa en sprak skola i tokyo och studerar nu Arkitektur design.

2 års studier i metropolernas metropol Tokyo

2 års studier i metropolernas metropol Tokyo

4 april 2005 - 4 april 2007

2 år av japanska studier i Japan. Klar snart med det första året och datumen är preliminära. Vet inte riktigt när jag kommer hem, men tidigast det som är skrivet ovan. Det är fett kul i Japan!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa