Hej då, Australien
söndag 27 februari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Just nu sitter jag på Sydneys flygplats och väntar på att incheckningen ska öppna. Klockan är 01.05 och jag är övertrött, eller så kanske det är stanken av frityrolja som börjat verka. Tolv timmars arbete med att servera snabbmat på Soundwave Festival sätter sina luktspår, har sällan

Tillbaka i Sydney
söndag 6 februari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Landade i Sydney sent i måndags kväll, kändes lite som att komma hem. (Emirates flygbolag var för övrigt ännu bättre än Air New Zealand för de serverade mat och brownies, längtar redan till nästa flygning.) Det mesta var stängt på flygplatsen när vi kom dit och där stod jag med $15

Nya Zeeland
söndag 30 januari 2011 - Auckland, Nya Zeeland

Tre veckor på Nya Zeeland känns snarare som månader, försöker just nu komma ihåg vad som har hänt under den här veckan. Hoppade i alla fall Nevis bungy i måndags, efter att ha tjatat om det sedan i somras. Flinade mig igenom en 45 minuters lång resa i AJ Hackett’s minibuss och var så

Nya Zeeland, södra
lördag 22 januari 2011 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Den här veckan har varit hur underbar som helst, älskar Nya Zeeland! Tog färjan från Wellington till Picton, på sydön, i måndags. Hoppade på en Kiwi-buss och åkte med den genom Marlborough Valley, otroligt fint med alla vingårdar som finns där. Kom till Nelson på eftermiddagen och

Nya Zeeland, norra
söndag 16 januari 2011 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Sitter just nu i Nya Zeelands huvudstad Wellington och kollar ut över staden och hamnen genom ett väldigt smutsigt fönster. Har helt klart den bästa sängen på sjunde våningen. Veckan som gick har varit väldigt händelserik, fick den bästa möjliga starten när jag flög till Auckland med

Melbourne
söndag 9 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Nyss klivit upp och ska snart bege mig till Melbournes flygplats. Kom hit sent i måndags kväll efter fjorton timmar på Greyhound-bussen. Det var riktigt tråkigt och jag önskade lite att jag kunde vara hemma istället, första slängen av hemlängtan kanske? Pratade i alla fall med Anja som jag

Great Ocean Road
fredag 7 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Nu är jag hemma efter att ha spenderat hela dagen längs Great Ocean Road, garanterat min favoritplats hittills! Klev upp klockan sex i morse och förvirrad som jag är tog det en halvtimme innan jag hamnade på rätt tåg till Southern Cross. Kom i alla fall i tid till Bunyips kontor där jag

Nyårsfirande
lördag 1 januari 2011 - Sydney, New South Wales, Australien

Tillvaron kan verkligen inte bli mycket bättre just nu! Hotellet var verkligen över förväntan när vi kom hit i torsdags, garanterat det finaste jag bott på hittills. Hela kvällen ägnades till viktiga nyårsförberedelser i form av hårinpackningar, manikyrer, ansiktsmasker och annat

Blue Mountains
fredag 31 december 2010 - Dargan, New South Wales, Australien

I måndags flög jag äntligen ifrån Cairns! Klockan 06 ringde min väckarklocka, mamma, efter bara tre timmars sömn. En timme senare satt jag i taxin på väg till flygplatsen, lycklig som få över att vara på resande fot igen. Vägde in väskan och märkte till min stora skam att 14,5 kg är

Avslutar östkusten
söndag 26 december 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Nu har sju veckor i Cairns passerat! När vi kom hit i början av november var planen att stanna här några månader för att jobba, men jag har hunnit vela mycket fram och tillbaka sedan dess. Den psykologiska smekmånadsfasen gick över på tre veckor och efter knappt två månader här känns

Australien

Australien

14 september 2010 - 28 februari 2011

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa