Sista tiden i Leticia & Bogotá
lördag 21 maj 2011 - Bogotá, Colombia

Idag ar det fredag, pa tisdagmorgon lyfter flyget fran Bogota. Sist jag skrev var jag i varma Cali. Sedan dess har 12 dagar spenderats i Leticia, Amazonas och nu ar jag i huvudstaden igen for att vistas har de allra sista dagarna. Tidigare har jag haft en del hemlangtan och verkligen sett fram

Jobb i Cali-ente
torsdag 5 maj 2011 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

God morgon! Sitter vid matbordet hemma hos den familj jag bor hos. Har just atit en go´ frukost bestaende av huevos pericos = agg med lok och tomater, samt fullkornsbrod (som mamman i familjen kopte for min skull, gull!) och kaffe, underbara kaffe. Imorgon har jag varit i Cali tva veckor. Cali

De valtranade rumpornas stad
söndag 24 april 2011 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Namen hejsan! Sist jag skrev var jag i Medellin, om jag minns ratt. Sedan dess har jag varit i de valtranade rumpornas stad Manizales och den underbara lilla kaffebyn Salento, och nu ar jag i en storstad igen, namligen Cali. Manizales var fint, men pa nagot satt misslyckades jag med alla de

Big city life
tisdag 12 april 2011 - Medellín, Antioquia, Colombia

En nyligen intraffad konversation -De donde es usted? -Soy de Suecia. -Aaaaaah...pero aqui lo llamamos Suiza. Oversatt -Var kommer du ifran? -Jag kommer fran Sverige. -Aaaaaaah...men har sager vi Schweiz. Forvanandsvart fa colombianer kanner till Europas, eller iaf norra Europas, bastaste basta

Cartagena
tisdag 5 april 2011 - Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia

HEJ! Nu ar jag i Cartagena, en jattefin stad! Och jag har hittat en reskompis: en typ 60-arig kvinna fran Osterrike, asskon! VI ska aka till en liten fiskeby imorrn och sedan pa onsdag aker vi pa en bat-och snorkelutflykt! Idag har jag inte gjort sa mycket. Klev upp tidigt for att ta bussen hit

Surfing, apor och spanjorer
fredag 1 april 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Idag ar det min forsta dag som en kortharig manniska, nastan allt akte av igarkvall! Kanns skont i varmen, men lite ovant bara.. HUrsomhelst, de senaste dagarna har varit bland de basta nagonsin! Igar kom jag tillbaka fran en veckas aventyr som tillbringades pa tva olika stallen. Forra fredagen

Pa battre humor!
torsdag 24 mars 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Nu ar humoret battre, och magen likasa! Annu en gang sitter jag i hostelets allmanna rum och skriver. Klockan ar snart 20.00 och jag funderar pa om jag ska ga ut till ett annat hostel vid namn La Brisa Loca for att annu en gang delta i quizen, fragetavlingen som volontarerna anordnar. Men jag

Sista tiden i Santa Marta
tisdag 22 mars 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Hola! Klockan ar snart 21.00 och jag sitter i hostelets café. Ute ar det morkt sedan cirka tre timmar tillbaka och nagra fa bilar kor forbi da och da. Egentligen var tanken att jag skulle vara i Minca just nu, en liten by uppe i bergen, tillochmed fredag, men en elak tysk salde daligt vatten till

Carnaval i Barranquilla!
onsdag 9 mars 2011 - Barranquilla, Atlántico, Colombia

Dag 56 av 132! Igar mandag kom jag och mina sju kamrater tillbaka fran Barranquilla, slitna av helgens festligheter. I fredags tog vi namligen bussen till grannstaden Barranquilla, Shakiras hemstad for att delta i den arliga karnevalen! Nar vi kom fram till det hus vi skulle bo i lamnade vi sakerna

Tiden gar fort!
måndag 28 februari 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Idag ar det den sista dagen i februari! Tiden gar lite for fort ibland. Men den har datorn skulle garna kunna fa ga lite snabbare, jag ser inte vad jag skriver utan texten kommer cirka 5 sekunder efterat.. Naval. Just nu sitter jag i koket/vardagrummet/datarummet har i huset hos den familj som jag

Volontar i Colombia

Volontar i Colombia

13 januari 2011 - 24 maj 2011

Sitter just nu i ett lite kallt rum i huvudstaden men ska sa smaninom resa till Santa Marta och karibiska havet dar volontararbete vantar!

8 januari 2010 - 8 mars 2010

Ghana med klassen

Ghana med klassen

12 oktober 2008 - 27 oktober 2008

Vi ska till Ghana, jag och elva andra förväntansfulla elever från uig...att det bara är sex dagar kvar innan vi beger oss känns overkligt. Jag gillar inte att erkänna det men även jag har, precis som min mormor och föräldrar, börjat klaga över "hur fort tiden går". Jag som aldrig ville bli en sådan "tidsklagare". Hursomhelst, det ska bli grymt. Lite annorlunda men grymt,

Turkland

Turkland

15 april 1996 - 22 april 1996

Första utlandsresan (om man inte räknar Finland, Norge och danmark, bien sur) =)

La ville francaise

La ville francaise

1 maj 2006 - 6 maj 2006

La plus belle ville! Moi je l'adore et je veux visiter Paris encore, [b]bien sur[/b].

Sverige med palmer

Sverige med palmer

15 april 2005 - 22 april 2005

Värme visst, men ingen kultur eller så.

Första tvåveckorsresan

Första tvåveckorsresan

28 mars 2000 - 10 april 2000

Thailand är det land svenskar helst besöker och jag är inget undantag.

Indien

Indien

27 mars 2007 - 11 april 2007

Hetta, alldeles för[b] hett [/b]men ack så mycket att se ;)

Braaazil nananannannananaaa

Braaazil nananannannananaaa

5 november 2003 - 20 november 2003

Världens bästa land Brasilien, behöver jag säga mer..

På egen hand i Sevilla

På egen hand i Sevilla

15 september 2007 - 21 juni 2008

Ett år i Spanien väntar, spansk gymnasieskola och spanska överallt. Tufft men alldeles alldeles underbart. Maravilloso som dom säger.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carolin uppdaterar sin resa