Hej alla världsvana! Jag heter Carolina och jag vill leva mi vida ;)
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Deja que tu corazón decida ..
söndag 15 mars 2009 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Skrev aldrig något avslut av hela min resa. Nu sitter jag här, hemma hos mina parents, sent en lördagskväll och tänker tillbaka. Inte första gången jag gör det. Oh nej. Det går inte en dag utan att jag tänker på mitt älskade Guatemala och Centralamerika!! Hela min resa var underbar och

nada para mi, nada para vos

Inatt dansade vi till klockan sex och det var grymt roligt!! Sa sjukt grym stad, Buenos Aires!! Te quieroooo mucho!! Igar var aven Iles morbror o moster har, vi kollade fotobollen som borjade strax efter elva, pga att det ar alldeles for varmt for dom att spela tidigare, och kakade enpanadas o

Che, Vos & Argentina!

Det var manga tarar som delades jag lamnade min guatemaliska familj, och det var riktigt jobbigt att satta sig i shuttlen och aka sjalv till flygplatsen.. Bara lamna allt. Val dar, i vantan pa mitt plan, grat jag annu mer, blev ju inte battre av att alla peruer jag skulle dela plan med var sa

me voy
tisdag 13 januari 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Imorgon gar mitt plan mot Buenos Aires, Argentina och min alskade Ileana!! SKa bli sa sjukt stort att fa se henne igen!!! Och dela alla minnen fran kibben... och i hennes stad!! shittans asso. Sa imorgon lamnar jag alltsa Guate. Mitt hem for mer an fyra manader,.. det ar la dags men det ar ett

VANSKAP
onsdag 7 januari 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

"varför carolina är som ett dåligt ex: Man ligger vaken om nätterna o undrar vad man gjorde för fel? När man går ut så tittar man efter sitt ex och önskar att han/hon vore där! Så man slappa gå hem med kvart i tre ragget som man ändå inte vill ha. Du är som ett dåligt ex, för vem

deseo que tengan un feliz ano nuevo
torsdag 1 januari 2009 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

mis amigos, Nu ar aven vi i Guatemala inne pa ett nytt ar. Kvallen var trevlig, spenderades ute pa gatan, fullt med folk, dans, musik o grejer. Maaaaasssor med bombas, raketer. har aldrig upplevt ngt liknande!!! dom ar verkligen galna i allt som har med smallare har.. jag gillar det verkligen

Guate Guate Guate, Te Amo Te Amo Te Aaaaamo!
tisdag 30 december 2008 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Studerar mera. Och for var dag som gar alskar jag spanskan bara mer och mer, men det ar ocksa sa sjukt svart for min hjarna. Spanner och klammer i mitt hue ska ni veta!! Ar inte direkt nagot energi nar det komemr till sprak. Men jag ska fanimej lara mig detta underbart vackra sprak!!!!!! Funderar

La navidad esta aqui
torsdag 25 december 2008 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Julen ar har, i vara soliga lander!! Uhh, tiden precis innan jul var jobbig har. Har saknat den svenska julstamningen som gor att man blir alldeles mysig i hela kroppen! ;) haha, ni vet! Men igarkvall fick jag verkligen riktig julkansla. Den akta varan. Vi gick till huset for hemlosa och

San Cristobal, en stad i min smak
torsdag 18 december 2008 - San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexiko

San Cristobal, vilken mysig stad! Gillar skarpt! Har njuter vi av vara sista mexikanska resdagar. Igar utforskade vi marknaden, ohhh I love. Hade sa manga fina saker. Sarskilt skinnvaskorna, jag ar sa kar i vaskorna har!!! Hade velat ta med mig hela sortimentet hem. Gar ju tyvarr inte. ACK. Ocksa

Palenque, lunes, 15 de diciembre
måndag 15 december 2008 - Palenque, Chiapas, Mexiko

Med nattbuss har vi tagit oss till Palenque. Har finns det mer ruiner och goa vattenfall, dit ska vi ta oss imorgon. Min nya kamera funkar bra, och jag haller nu pa att lagga over bilder till usb. Heja mig! Men jag sorjer fortfarande mina gamla bilder stort. Men det kunde ha varit mycket mycket

Tyskt utbyte

Tyskt utbyte

1 april 2007 - 7 april 2007

Akte en vecka till Erfurt i Tyskland for att bo hos en tysk elev. Som senare under aret kom och bodde hos mig. Jag pratar inte tyska men det var kul att uppleva lite tysk kultur!!

Spanien, Malaga

Spanien, Malaga

10 augusti 2007 - 22 augusti 2007

Akte till Malaga med mina harligaste vanner Anja, Veronica och Marie! Hyrde lagenhet i ett spansktalande omrade, hade svart att gora oss forstadda med det gick anda! Har gick vi pa feria (en slags festivalgrej) mycket kultur och hur kul som helst.

Guatemala, spanska och volontära

Guatemala, spanska och volontära

19 september 2008 - 24 januari 2009

Jag tar mig till Guatemala för att, förhoppningsvis, äntligen lära mig spanska. Där ska jag bo i värdfamilj och plugga i staden Antigua. Därefter ska det volontärarbetas med barn pa sjukhus. Under denna tid ska det hinnas med massa aventyr!! Bland annat Belize och Mexico. Resan ska avslutas med Argentina, Buenos Aires dar jag ska halsa pa min alskade Ile fran kibbutzen i Israel!!!!! Lev livat!!

Kibbutz i Israel

Kibbutz i Israel

12 mars 2008 - 4 juni 2008

Jag och mina kära vän Anja ska volontärjobba på Kibbutz Yotvata i södra Israel. Vi ska befinna oss i ett spännande och annorlunda land där vi även har Egypten på ena sidan och Jordanien på andra. Förhoppningsvis ska vi hinna med massa goa äventyr under den här tiden! Lev skönt!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carolina uppdaterar sin resa