Hej! Jag heter Gun-Britt Maulin. Min man, Gert, och jag har gjort många spännande resor tillsammans. Vi började skriva i Resdagboken när vi gjorde vår rundresa i Kina 1997. För några år sedan köpte vi ett penthouse i Nerja i södra Spanien. I september 2017 köpte vi ett hus strax utanför Nerja och nu har vi sålt vårt penthouse. Så framöver kommer vi att tillbringa mycket tid i vårt härliga hus i Nerja. Huset i Nerja kommer inte att hindra oss från att göra fler spännande resor. Vi har båda slutat att jobba och, förutom att utforska Andalucía, har vi många spännande resmål på vår önskelista. Det som ligger närmast i tiden är en golf- och vinresa till Sydafrika i februari.
hemstad Höllviken, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Hermanus GK
fredag 15 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I går besökte vi Grotto Beach och unnade oss en lat dag på stranden. Men vilken strand! Härlig vit sand, enormt bred och mer än en mil lång! Vi hyrde solstolar och parasollet. Förhållandevis dyrt, 150 Rand (90 SEK) för en stol o en parasoll. Fastän där var en del del människor kände vi

Nu är vi i Hermanus!
onsdag 13 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hermanus är vackert belägen vid kusten och är känt för att vara en av världens bästa ställen för att se valar från land. Tyvärr finns här inga valar nu. De anländer normalt i september för att föda sina ungar och stannar fram till december, då de ger sig av till varmare

Robben Island - denna gången lyckades det!
tisdag 12 februari 2019 - Robben Island, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det blåste bra men turerna var inte inställda så kl 13 gick båten till Robben Island. Ön ligger ca 30 min båtresa från Cape Town och fick, på 1300-talet, sitt namn från det holländska Robben Eiland - sälön.Ön har alltid förknippats med mänskligt lidande. Redan 1636 fanns här en

De Zalze Golf Estate
måndag 11 februari 2019 -

Wow, vilken anläggning och wow, vilken bana! De Zalze Golf Estate är en golfklubb som ligger mitt i tre stora vingårdar, Kleine Zalze, Groote Zalze och De Vleie. Golfbanan kantas av vinodlingar, olivlundar och lavendelfält. Signaturhålet går över en stor sjö med massor av fåglar/ankor.

Robben Island - tyvärr inte🙁
söndag 10 februari 2019 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Biljetterna till Robben Island var bokade på nätet i god tid. Vi körde till Cape Town i förmiddags men tyvärr, turen var inställd p g a hård blåst. Kanske bäst så. Inte kul att bli sjösjuk. Vi bokade om till tisdag och begav oss på shopping-runda i Waterfront i stället. Mängder av

Dylan Lewis Sculpture Park
lördag 9 februari 2019 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dylan Lewis, född 1964 i Sydafrika, skulptör med utställningar i Paris, Sydney, London, Houston, Toronto och San Francisco. 2009 påbörjade han arbetet med att forma en skulpturträdgård utanför Stellenbosch. Under två år förvandlade han 7 ha åkermark till en fantastisk trädgård med

Devonvale Golf & Wine Estate
fredag 8 februari 2019 -

Så var det dax för nästa golfrunda på Devonvale, ca 10 km norr om Stellenbosch. En fantastiskt vacker bana med berg och vinodlingar runtomkring och inte alls så ”busy” som Stellenbosch GK. Vi gick en lugn o skön golfrunda tillsammans med ett tyskt par som bodde long-stay under 5 månader

Lazy day

Vad gör man när värmen förväntas stiga upp mot 40 grader? Jo, man bokar in sig på ett day-spa i närheten.Vi blev rekommenderade två spa; Majeka House och Lanzerac Hotel & Spa, båda var fullbokade. Efter lite googlande fann vi Silver Tree Hotel & Spa i Sommerset, ca 20 min bilresa

Heldag med vinprovning
onsdag 6 februari 2019 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Runt Stellenbosch finns massor av vingårdar, stora som små. Hur ska man veta vilka som är värda ett besök? Tja... vi bokade en heldagstur med Camino Tours. För ca 1.000kr för oss båda fick vi en intressant dag med en kunnig guide som körde oss till fyra olika vingårdar av olika

Stellenbosch GK
tisdag 5 februari 2019 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Första golfrundan avklarad på anrika Stellenbosch GK. Golfbanan anlades 1904 och är den tredje äldsta golfbanan i Sydafrika. Banan ligger alldeles i utkanten av Stellenbosch så det gick snabbt och lätt att köra dit i morse. Banan är vacker och var du än tittar så ser du antingen den stora

Sydafrika - golf- och vinresa

Sydafrika - golf- och vinresa

3 februari 2019 - 25 februari 2019

Den 3 februari reser vi till Sydafrika/Cape Town för en tre veckors vistelse med fokus på golf och vingårdar. Resan har vi bokat genom Golf in the Garden Route i Cape Town. Vi kommer att bo i Stellenbosch, Hermanus och Franschoek och totalt spelar vi 7 rundor på olika banor. En guidad vintur är bokad, likaså en tur till Robben Island. Får se vad vi mer kommer att hitta på!

Köln och frieri

Köln och frieri

30 april 2011 - 1 maj 2011

Inte kunde jag gissa att jag skulle kom hem från den här resan med en tjusig förlovningsring på fingret!

Barcelona över en långhelg

Barcelona över en långhelg

20 september 2012 - 22 september 2012

Vi reste till Barcelona med Mats och Berith över en långhelg. Vilken fantastisk stad! Massor att titta på, framförallt Gaudis verk och Sagrada Familia. Men även shopping, caféer, restauranger, strand och hav.

Astrid Lindgrens Värld

Astrid Lindgrens Värld

17 juni 2017 - 18 juni 2017

I julklapp fick våra barnbarn en resa med oss till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Vi bokade vars en stuga i den nybyggda stugbyn och tillbringade två intensiva dagar på Astrid Lindgrens Värld.

Athen över en långhelg

Athen över en långhelg

9 juli 2016 - 12 juli 2016

Vi reste till Athen tillsammans med Berith och Mats, Jerry och Rebecka. Vi bodde strax utanför Athen, nära stranden och hade några riktigt slappa och härliga dagar.

Gert fyller 60 år - till Kreta med barn och barnbarn

Gert fyller 60 år - till Kreta med barn och barnbarn

6 september 2014 - 11 september 2014

Gert fyller 60 - och vad passar väl bättre än att fira födelsedagen med barn, respektive och barnbarn på ett Ving all-inclusive på Kreta! Vi hade en jättetrevlig vecka där! Gert och jag bodde i en trevlig lägenhet med poolen direkt utanför terrassen. Där hängde vi allihopa stor del av dagen. Barnen med familjer fick vars en lägenhet lite utspridda här och där. Frukosten och middagen pt vi tillsammans. Annars rådde var ochen om sig själv men det blev ändå att vi var tillsammans stor del av tiden.

Marbella med Berith och Mats

Marbella med Berith och Mats

29 juni 2013 - 4 juli 2013

En tripp till Marbella med Berith och Mats. Vi kan väl resa ner och titta på lägenheter, sa Berith några månader tidigare. Tja, titta kan man ju alltid! ....Och kanske passa på att äta och dricka gott samtidigt....!

Scotland över en week-end

Scotland över en week-end

16 maj 2012 - 19 maj 2012

En week-end I maj reste vi, tillsammans med Mats och Berith, till Edinburg i Scotland. Mats och Gert skulle besöka leverantörer där och då passade Berith och jag på att följa med.

Nice med barn och barnbarn

Nice med barn och barnbarn

11 augusti 2012 - 19 augusti 2012

Vi hyrde ett fantastiskt hus i utkanten av Nice och bjöd våra barn med respektive på en vecka där. Det enda barnbarnen som fanns på den tiden var Alice. Vi hade en jättemysig vecka!

Hurtigrutten från Kirkenäs till Tromsö

Hurtigrutten från Kirkenäs till Tromsö

7 augusti 2017 - 10 augusti 2017

Under några dagar fick vi uppleva en fantastisk natur i NordNorge. Från Kirkenäs i allra nordligaste delarna till Tromsö. Bilder finns under "2017/Med Hurtigrutten från Kirkenäs"

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gun-Britt uppdaterar sin resa