Dagdrömmer dagligen om att få besöka nya platser och det finns inte ett land jag inte drömmer om att få uppleva. Pluggar till socionom vid Mittuniversitet. 2008 var ett stort resår för mig. Tillbringade 4 mån i mina drömmars Rwanda och reste även runt i Malawi, Tanzania, Island och Belgien. Under 2009 har jag bokat in Danmark, Lettland och är också i planeringsstadiet för att göra premiär på den sydamerikanska kontinenten! Dessa länder har jag hittills haft äran att besöka: EUROPA: Sverige Norge Island Tyskland Österrike Montenegro Belgien Turkiet Cypern (säsongare Ayia Napa) Italien Tjeckien Vatikanstaten Storbritannien Bulgarien Frankrike AFRIKA: Rwanda Uganda Tanzania Malawi ASIEN: Kambodja Laos Thailand Vietnam CENTRAL- OCH NORDAMERIKA: Mexico USA
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Några tankar om Belgien
onsdag 14 maj 2008 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Nu var det cirka en månad sen vi kom hem från vår tjejresa till Belgien och jag tycker det vore på sin plats med en reflektion och sammanfattning av resan. 2:a april: Jag, Emelie och Caroline flög från Frösön vid 10-tiden. Liisa och Tina mötte upp på Arlanda. Träffade Carola (artisten)

Nyårskrönika - Island
måndag 31 december 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Hej alla! Nu är nyårsafton här och vi vill passa på att önska alla ett gott nytt år. Just nu, kl 21.26 (en timma efter Sverige) sitter vi på hotellrummet och tar det lugnt. Myndigheterna gick ut med stormvarning tidigare idag och nu är den här. Men det hindrar inte islänningarna från

Skön vecka i Turkiet
fredag 16 juni 2006 - Marmaris, Muğla, Turkiet

Hade en underbar vecka i Marmaris tillsammans med mamma som präglades av sol, goda middagar, trevliga turkar och välbefinnande. Vi kom hem igår kväll och jag ska försöka göra en kort sammanfattning av vår vecka: Lördag 10/6: Vi anlände till hotellet vid 06-tiden. Det var en besvärlig

Harliga, forfarliga Laos
söndag 6 mars 2005 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

(ursprungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej alla. Tiden gar fort och vi inser att det var ett tag sen vi horde av oss nagot. Vi lyckades bli "Laosiserade" dvs aldrig ha brattom, det kommer en dag i morgon ocksa. Men ratt vad det var, vaknade vi upp en morgon och insag att det hunnit bli mars

Bland risfalt och dimholjda berg
fredag 25 februari 2005 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

(ursprungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej alla.. Har kommer ett litet dagboksinlagg ifran oss igen. Allt ar bara bra med oss och vi har klarat oss ifran fagelinfluensa och andra farliga saker (an sa lange i alla fall). Vissa bitar i det har inlagget innehaller otrevliga detaljer, sa barn

Vi gillar Hoi An
lördag 19 februari 2005 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

(ursprungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej alla! Efter en 17 timmar lang bussresa fran Mui Ne, kom vi tidigt igar morse fram till Hoi An. Trots den langa resan, gick det bra och vi kunde t.o.m sova ganska bra pa bussen. Vi fardades igenom manga olika landskap; bergomraden a la

Var forsta vecka i Vietnam
tisdag 15 februari 2005 - Phan Thiet, Vietnam

(ursprungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej alla! Vill borja med att gratulera 1) min bror Svenne for det positiva gravtestet. Du kommer att bli en superpappa!! 2) min van Stefan for nedkomsten av tva tvillingdottrar!! Vi hoppas att ni mar bra, att ni njot av semlorna under fettisdagen

Vara sista dagar i Kambodja
tisdag 8 februari 2005 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

(ursprungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej alla! Vill forst passa pa och tacka for era fina ord; jag blir verkligen jattestolt :-) Den 4 feb lamnade vi Siem Reap med stor sorg. A andra sidan vantade nagra dagars sol och bad i Sihanoukville. Vi borjade med att morgonbussen till

Siem Reap, Kambodja
torsdag 3 februari 2005 - Siem Reap, Kambodja

(urpsrungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej allesammans, har kommer en rapport fran Siem Reap, Kambodja. Vi har nu varit har i 3 natter och vi trivs som fisken i vattnet. Flygresan hit fran Bangkok gick bra, trots min skepticism till sma propellerplan. Flygplatsen var inte mycket storre an

Tillbaka pa fastlandet
söndag 30 januari 2005 - Bangkok, Thailand

(ursprungligen skrivit på www.backpacking.se) Hej alla! Vill bara borja med att saga att vi har nu lagt in lite bilder. Forlat att det tagit tid, men de uppkopplingar vi handskats med har inte varit de snabbaste.. Nagot vi lart oss under den har resan, ar att planerna latt andras. Vi skrev

Galu galá Latvija!

Galu galá Latvija!

30 april 2009 - 4 maj 2009

För första gången ska jag nu besöka ett grannland på andra sidan Östersjön: Lettland. Jag hoppas på att få insupa den lettiska atmosfären, njuta av Rigas vårsol, fotografera vackra byggnader och besöka något av stans alla spa-anläggningar.

East Africa Tour 08/09

East Africa Tour 08/09

29 november 2008 - 31 december 2008

Efter 15 veckors praktik i Rwanda är det dags att fortsätta upptäcka Östafrikas pärlor, nu också tillsammans med min sambo Tony som ansluter under v.48 och Johanna (som just avslutat sin praktik i Uganda). Med start i Kigli (Rwanda)och slut i Lilongwe (Malawi) hoppas vi på att få uppleva såväl klassiska pärlor som Ngorongorokratern, Serengeti, Kilimanjaro, Zanzibar och Malawisjön som okända guldklimpar.

En höst i Rwanda

En höst i Rwanda

13 augusti 2008 - 28 november 2008

Uppdaterar min dagbok aktivt och lägger upp bilder på: [link url=http://www.backpacking.se/MemberProfile.asp?username=casana&Submit=S%F6k]www.backpacking.se/MemberProfi...[/link] Pluggar till socionom vid Mittuniversitetet och ska göra min andra 15-veckors praktik. Har valt att göra den utomlands och hade turen att få praktik på FN-organet UNHABITAT i Rwanda. Självklart kommer jag att vilja resa runt och se så mycket som möjligt av det lilla landet i centralafrika och jag kommer även att göra en visarun till Uganda, och troligtvis också besöka Burundi och DR Congo. När praktiken slutar kommer min sambo ner till Rwanda och tillsammans med min vän Johanna som gör praktik i Uganda, tänkte vi resa runt 6 veckor i Tanzania med safari i Serengeti, uppleva Kilimanjaro, och magnifika Ngorongorokratern, sol och bad på paradisön Zanzibar för att avsluta vårt östafrika äventyr i det lilla vackra landet Malawi (mer om den resan i "East Africa Tour 08/09")

Äldre resor

Äldre resor

1 januari 1995 - 31 december 2002

Mina första utlandsresor

Socionomstudenter gör Belgien (& Frankrike)

Socionomstudenter gör Belgien (& Frankrike)

2 april 2008 - 7 april 2008

Min vännina och socionomklasskamrat Johanna gör sin femte termin utomlands på ett universitet i Kortrijk, Belgien. Jag och 4 tjejer tar med oss sovsäck, liggunderlag, flyger till Bryssel, tar tåg till Kortrijk och försöker leta reda på henne.

En sommar i Ayia Napa, Cypern

En sommar i Ayia Napa, Cypern

15 april 2003 - 1 juli 2003

Tar en paus från universitetet och åker iväg och säsongsjobbar en sommar

Mexico

Mexico

26 mars 2004 - 6 april 2004

Dags för nästa lång-bort-i-stan-resa med mamma. Denna gång valde vi själva och resultatet blev Mexico (efter en jämn kamp med Brasilien)

Cosa Nostra?

Cosa Nostra?

29 maj 2007 - 5 juni 2007

Sicilien - Äntligen ska jag få besöka denna mytomspunna ö!

Montenegro - det nya landet

Montenegro - det nya landet

26 augusti 2006 - 2 september 2006

Min första resa till Balkan. Boende i Petrovac.

Marmaris, Turkiet - Mor och dotter goes charter!

Marmaris, Turkiet - Mor och dotter goes charter!

9 juni 2006 - 16 juni 2006

Bekväm chartervecka efter en hård termin i skolan.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa