Reser ofta och gärna, helst med ryggsäcken på.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Bara hemresan kvar
lördag 6 april 2019 - Figueres, Katalonien, Spanien

16: Kantabrien17: AragonienSå att när vi nu befinner oss i norra Katalonien och ska lämna Spanien och börja den långa hemresan imorgon har vi besökt alla 17 regioner, varav 11 på denna resa.Jag konstaterar att vi dessutom besökt (övernattat i) de 12 största städerna och 25 av de 50

Vilt och vackert i Asturien
måndag 25 mars 2019 - Ribadesella, Asturien, Spanien

Tiden i Extremadura fortsätter äntligen ut i naturen i nationalparken Monfragüe. Ingenting är spektakulärt här, bergen är några hundra meter höga, men allt är underbart i den vårskira grönskan. Personalen på boendet i Villareal de San Carlos gör ett fantastiskt jobb med att hantera

14: Extremadura - tre kvar
tisdag 12 mars 2019 - Cáceres, Extremadura, Spanien

12. Murcia13. Castilla La Mancha14. ExtremaduraTre kvar, av Spaniens 17 regioner. Efter att ha lämnat Andalusien och sydkusten vänder vi så smått näsan hemåt och är just nu bara är 20-talet mil från att hamna i våra gamla spår genom Portugal.Efter att ha gått i 9 dagar från Almería

Men va - har vi gått tillbaka till Granada?
tisdag 26 februari 2019 - Granada, Andalusien, Spanien

Capileira? Ja alltså, det känns som ett halvt liv sedan vi var där, så mycket olika saker har vi varit med om sedan dess.Vi bokade alltså in två nätter i den underbara bergsbyn Capileira. Därifrån kunde vi vandra en rundslinga upp till ungefär 2100 meter, med Sierra Nevadas högsta toppar

Las Alpujarras
fredag 8 februari 2019 - Capileira, Andalusien, Spanien

Vi har nu hamnat i Capileira. Ja verkligen hamnat,... eller, låt mig ta det från där jag slutade förra gången.När vi lämnat magsjukorna bakom oss var det inte jättemycket tid kvar i Malaga, trots att vi var där i tre veckor, så det var hög tid att få lite gjort.På agendan stod

Hemma i Málaga
fredag 25 januari 2019 - Málaga, Andalusien, Spanien

Resan närmar sig halvvägs och med snart tre veckor i Spanien kör vi lite molltoner.I torsdags gjorde vi 1300 höjdmeter upp och ned när vi besteg 1508 meter höga Pico del Cielo. Inget moll där, förutom insikten att en sådan vandring blir lite jobbigare för varje gång, även med

Faro flyg - inte många dagar kvar på året
lördag 29 december 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Så, plötsligt är året nästan över och vår tid i Faro har med råge passerat halvvägs. Resan har nu kommit såpass långt att saker och ting blandar ihop sig, vad har vi gjort, var har vi varit, vad hände var och när? Det som står ut kan vara småsaker,  som det sensoriska minnet av att

Nära sommar - en dag före Lucia
onsdag 12 december 2018 - Cascais, Portugal

Vi korsade Douro och vips stod det ”Espanha”på skylten. Så jo, det blev en liten extra tur över gränsen. Zamora och Ciudad Rodrigo förärades kortare stopp och Salamanca fick ett par dagar. Om vi inte redan hade sett mer än vi klarar att hantera - och jo, det hade vi - av kyrkor,

På väg igen - hej då Douro
fredag 30 november 2018 - Miranda do Douro Municipality, Bragança, Portugal

Vår tid i Dourodalen närmar sig slutet. Från hotellrumsbalkongen i Miranda do Douro blickar vi ut över Spanien, eftersom vi kommit ända upp till de trakter där Douro utgör gränsflod. Vi är faktiskt så nära att vi troligen tar ett par dagar i Salamanca, innan vi rör oss mot sydligare

Framme i Portugal
onsdag 14 november 2018 - Sedielos, Vila Real, Portugal

I Baskien konstaterar vi att här skulle det nog gå att bo året runt. Inte för varmt, inte för kallt, tänk vad det skulle växa i odlingarna. Efter några dagar i supermysiga lilla Hondarribia vänder vi nosarna inlands, mot vackrare, vildare och kanske inte lika förlåtande omgivningar.

Ännu en flykt undan vintern

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Spanien med Camino

Spanien med Camino

4 april 2018 - 31 maj 2018

Vi återvänder till Spanien med målet att gå de 80 milen från Saint Jean Pied de Port till Santiago eller Finisterre. Om det blir så återstår att se, det finns andra saker att göra i regionen om vi kommer på andra tankar.

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Japan

Japan

30 oktober 2016 - 18 november 2016

Lite mer civiliserad Asientur.

Filippinerna

Filippinerna

2 januari 2014 - 28 februari 2014

En halvlång backpackertur med mycket dykning, öliv och natur.

Flygstol till Phuket

Flygstol till Phuket

14 januari 2013 - 30 januari 2013

En tvåveckors avstickare, där grundplanen är att ta oss över till ostkusten och besöka Koh Tao, Koh Pha Ngan och Koh Samui.

Dolomiterna+

Dolomiterna+

4 juli 2012 - 23 juli 2012

Vandring i Dolomiterna så länge vi känner för det, sedan lite stad och bad.

Indien

Indien

5 november 2011 - 22 november 2011

Förlängd företagsresa som just nu av ej förutsedda orsaker har en mycket osäker resrutt. Oavsett detta blir resan en "smaka på Indien", på mer än ett sätt kanske.

Teneriffa-La Gomera

Teneriffa-La Gomera

12 december 2010 - 26 december 2010

Vandrings och solresa till två hittills oprövade Kanarieöar

Dominica/Guadeloupe

Dominica/Guadeloupe

7 januari 2009 - 21 januari 2009

Karibien på två veckor. Nationalparkerna och dykvattnen på och runt Dominica och Guadeloupe ska få besök.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Catrin uppdaterar sin resa