30 dagar senare
onsdag 31 mars 2010 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej Under vår sista vecka här i Kapstaden har vi jobbat på att få en lite mer realistisk bild av Sydafrika – dvs inte bara swimmingpooler, shopping och vinprovningar. Genom två svenska volontärarbetare vi kommit i kontakt med har vi besökt Kapstadens största kåkstad, Khayelitsha.

Ingen hälsoresa
onsdag 24 mars 2010 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen I tisdags avslutade vi en fantastisk semestervecka ihop med Tors föräldrar som tillfälligt delat lägenhet med oss. Då British Airways lägligt strejkade i slutet av vistelsen fick vi en bonusdag ihop! Veckan bjöd på blåsigt men varmt väder vilket för de nyanlända

Apkul vid Cape Point
lördag 13 mars 2010 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej vänner! Två veckor har förlöpt i Afrikas sydligaste land och ytterligare djurarter har bockats av. I tisdags då vi besökte Cape Point blev vi anfallna av babianer. Det började som ett trevligt Kodakmoment då vi fick syn på en flock apor (obs! inte brittiska pensionärer som vanligt)

Hooked on Fish Hoek
måndag 8 mars 2010 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Här kommer en första rapport från mamma/pappaledigheten i Kapstaden. En vecka av totalt dryga fyra har hittills passerat. Flygresan ner med Berna gick oväntat smidigt där vi satt i ett hav av tyska barnfamiljer. Endast vid ett tillfälle gastade Berna igång alla andra barn som precis

Första veckan
lördag 14 april 2007 -

Hejsan Nu har jag klarat av den första arbetsveckan här i Kampala. En typisk arbetsdag ser ut på följande sett: 07:00 Uppstigning 07:30 Frukost på hotellet. Jag bor i ett lägenhetshotell med eget kök, men har hittills köpt hotellfrukosten bestående av en omelett och ett fat med

Lite info om Malawi
fredag 6 oktober 2006 - Lilongwe, Centrala regionen, Malawi

Lite info om Malawi I Malawi bor ca 13 miljoner människor och den absoluta majoriteten är fattiga. Huvudstad är Lilongwe, men jag är i staden Blantyre. Blantyre grundades 1876 som en skotsk missionsstation och uppkallades efter David Livingstones födelseort. Det är Malawis största stad med

Mitt nya hem
lördag 30 september 2006 - Lilongwe, Centrala regionen, Malawi

Hejsan! Nu befinner jag mig sedan 6 dagar tillbaka i mitt nya, tillfälliga hem på Eclipse Lodge i Blantyre, Malawi. Jag arbetar mest hela tiden och har inte haft speciellt mkt tid att se landet än, men hoppas få tid för lite semester under de 6-8 veckor jag ämnar vara här. Uppdraget är

Sista brevet till Sverige
lördag 15 oktober 2005 - New York, USA

66 dagar, 20 stater och 60 000 kronor senare... Idag lyfter planet hem till Sverige igen men innan dess lite kort om vara 5 regninga dagar i New York City. I mandags sa vi hej da till Paulina och tog var sista Greyhoundbuss fran Boston till NY. Resan avlopte smartfritt forutom smykrokning pa

East coast
söndag 9 oktober 2005 - Boston, Massachusetts, USA

Hej igen! Hur ar hosten i gamla Svedala? Nar vi senast skrev befann vi oss i Charlotte, North Carolina, varifran vi tog tag i 8 timmar till Washington DC. Vi bodde pa ett hostel i de gamla hippiekvarteren Adams Morgan. Personalen var uttrakade, pa gransen till sjalvmordbenagna men gasterna desto

Framat och uppat!
fredag 30 september 2005 - Charlotte, North Carolina, USA

Tjena igen! Hur har ni det? Nu har vi fortsatt var resa genom sodern och befinner oss just nu i Charlotte, North Carolina. Fran Nashville tog vi en tolvtimmars Greyhoundbuss over natten till Savannah, Georgia. Det var en harlig upplevelse av moten med manniskor fran sammhallets alla skikt.

Föräldralediga i Afrika

Föräldralediga i Afrika

1 mars 2010 - 1 april 2010

Den lilla familjen Myhrman åker på föräldraledighetsväxlingsresa till Sydafrika i mars 2010! Vi har hyrt en stor lägenhet i den lilla fiskebyn Fish Hoek på Godahoppsuddens nordöstra sida. Planen är softa dagar i solen, dagsutflyket till vingårdar och pingviner. Mitt under månaden dyker Tors föräldrar upp en vecka också!

Bland de dimhöljda bergens gorillor

Bland de dimhöljda bergens gorillor

10 april 2007 - 8 juni 2007

Åkt till Kampala, Uganda för att leda ett telekomprojekt. Initialt ska 34 nya stationer upp i landet och jag står för kordineringen. Hoppas komma hem lite emellanåt också.

Dubai

Dubai

26 december 2006 - 3 januari 2007

Lyxresa till Dubai med sol, bad, spa och shopping.

Another beautiful day in Malawi

Another beautiful day in Malawi

24 september 2006 - 16 november 2006

Jobbresa till Blantyre, Malawi. Projekledare för en radiobasstationuppgradering under 6-9 veckor.

Resan till Amerika

Resan till Amerika

10 augusti 2005 - 16 oktober 2005

2 månaders rundresa i USA. 3 veckor bilresa på Route 66 mellan Chicago och Los Angeles med Cattis föräldrar Alf och Lotta. 1 Vecka Los Angeles för att titta på var Cattis bodde som 6-åring. 1 månad backpacking utan föräldrar till San Fransisco, Memphis, Nashville, Savannah, Charleston, besöka Cattis kompis Kristina i South Carolina, Washington DC, New York, hälsa på KTH-klasskamraten Paulina i Boston samt alla de andra platser man stöter på längs vägen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Cattis uppdaterar sin resa