Hej Charlotte här! "highfivethai" är vår gemensamma sida som kommer uppdateras oftare än min :) Vi som ska lämna slask och snö för att bege oss till varmare breddgrader är följande: Ola planeringschefen, Ulrika tidsoptimisten, Charlotte soldyrkaren, Robin snorklaren och Ebba poolprinsessan.
hemstad Hässleholm, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Hässleholm, Skåne län, Sverige
Rundtur pa Koh Samui
måndag 3 mars 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Vi har haft det hur bra som helst har dessa fyra dagar pa Koh Samui. Forutom regn, stromavbrott och myggbett. Varannan dag sol varannan dag osregn. Sista dagen idag fick vi sol. :) Tur det. Iforgar lag vi pa Lamai Beach, en underbar dag men sol och bad. Det va arets varmaste dag kan jag intyga.

Koh Samui
fredag 29 februari 2008 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Har nu tagit oss till grannon Koh Samui. Tog 25 minuter med catamaranen. Bor toppen fint. Ska lagga in bilder nu fran Koh Phangan och nagra fran idag. :) Skriver mer imorgon for jag ar jatte trott nu:) Nattis Hoppas ni kan roa er lite med bilderna :)

Regn, tupp och scorpion
torsdag 28 februari 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Det har regnat varje dag sen vi kom till Koh Phangan. Det har klarnat upp vid middagstid dem andra dagarna men idag ar det verkligen okenvader. Tvartom menade jag. Det har regnat sen vi vaknade...askat rejalt och jag vill har ifran. Igar va vi pa en jattefin strand pa eftermiddagen, jag coh Ola

Utan sol och shopping forsmaktar vi pa denna ode ooo
tisdag 26 februari 2008 - Bangkok, Thailand

Utan sol och shopping försmäktar vi pa denna öde öööö..... Vi har nu lamnat Ao Nang Krabi for att upptacka on Koh Phangan. Efter fem timmars resa med bil + bat mottes vi av osregn. Hotellet (var bungalow) ligger anda nere vid stranden. 10 meter till poolen och fran poolen ner till stranden

Phi Phi islands och Koh Hong
lördag 23 februari 2008 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Hej hej ! Nu har vi haft nagra fantastiska dagar igen. sa vi garna vill dela med oss. Bat till Phi Phi Island. Njot av det harliga vattnet. Konstig farg, liksom mjolkig turkos. Det fanns manga nybyggda hotell och andra byggnader efter tsunamins framfart. Dar vi badade var det valdigt smal

Krabi
torsdag 21 februari 2008 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Forst vill jag tacka alla som ar sa flitiga och foljer var resa. Roligt att lasa era inlagg ocksa och hora hur ni har det hemma. Resan till Krabi tog tre timmar med minibuss. Djurleken, Astrid Lindgren leken(en sager repliker och de andra gissar vilken film det ar) och godis gjorde att tiden gick

Lycka i livet
måndag 18 februari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Igar va var sista hela dag har i Phuket Patong. Vi valde att tillbringa dagen pa stranden Laem Sing igen. Det va jatte hoga vagor. Hogre en Ola. Det va lite obehagligt men bara man befan sig pa ratt stalle innan den slog sa va det kul. Ebba va radd och ville inte bada. Pa kvallen gick vi och

Similan island
lördag 16 februari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

I gar morse var Ulrika och Challe uppe pa benen tidigt och hade hand om dagens planering. Vi var nere pa stranden halv nio och efter noga overvagande hade vi valt kanonplats, trodde vi....vi hyrde solstolar och gav oss ivag pa en joggingrunda. Det var underbart skont nere pa stranden.

Vi inventerar Phukets strander!
torsdag 14 februari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Forst en jattestor kram pa Alla Hjartans dag! Vi tankte pa er alla nar vi var pa Freedom Beach idag. Kolla in en av bilderna! Den ar till er alla som foljer var resa. Idag tog vi en longtailbat ut till Freedom beach. Dar ar sa vackert! Vi klattrade over nagra klippor och hittade en mysig strand som

Morgonpigg
onsdag 13 februari 2008 - Phuket, Phuket, Thailand

Godmorgon Har precis gatt upp, barnen och ola ligger fortfarande kvar. Ulrika hon ar ute coh springer pa stranden. Jag ville ocksa men det gar inte i och med alla saren under fotterna. Testade springa i korridoren har nu innan men det gick inte. :( Bara far dessa havstulpaner som vi trampade pa

Teneriffa

Teneriffa

20 juli 2003 - 27 juli 2003

På tripp med töserna!

Thailandsäventyr

Thailandsäventyr

6 februari 2008 - 6 mars 2008

Vi anländer till Bangkok kl. 7.00 lokaltid och har fyra dagar i storstadspuls framför oss. Då ska vi besöka tempel, fiska, åka på Chao Praya, shoppa loss bland alla köpcentra och marknader. Sedan flyger vi söderut till Phuket för en veckas sol, bad och utflykter. Här ska Challe börja leta elefantskötare. Krabi väntar härnäst. Sju dagar med fantastiska stränder, Phi phi öar och träsk. Partyön Koh Phangan är nästa anhalt. Bland konstiga svampar, singha öl och fullmåne ska vi vila ut 4 dagar. Ni kan vara lugna, det är INTE fullmåne när vi är där. Resan närmar sig sitt slut och vi tar båten till Koh Samui och laddar för vår slutspurt i Bangkok. Där blir vårt motto "Shop to you drop".

Gran Canaria

Cypern

Cypern

1 januari 2008 - 2 januari 2008

Resa med familjen

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Charlotte uppdaterar sin resa