Doktor i mikrobiologi som numera återfinns på "andra" sidan Atlanten.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
underjordiskt vattenfall
måndag 7 mars 2016 - Chattanooga, Tennessee, USA

underjordiskt vattenfall, civil war memorial och en canterburyliknande kyrka mitt i skogen. helt otroligt.

besök hos en vän - fyra dagars helg
lördag 25 juli 2015 - Salt Lake City, Utah, USA

Sundanceberget, saltsjövandring samt mysiga middagar och träffa nytt folk. Otroligt sol och joggning på morgonen!

semester
fredag 6 april 2012 - Vancouver, British Columbia, Kanada

åkte på en veckas semester till Vancouver. Helt underbart, såg tom hockey :)

Översvämning…
måndag 9 maj 2011 - Memphis, Tennessee, USA

Översvämning… Eller “Återuppväckta minnen från Tjeckien 1997” Vi har ju lite vatten här borta I Memphis… kan man saga… inatt ska floden nå sin högsta nivå, för att efteråt sjunka undan vilket kommer ta minst 3 veckor. Det har ju trots allt tagit en månad för den att komma

Väder - snöstormar och nu tornadosirener... det är vår?!
torsdag 24 februari 2011 - Memphis, Tennessee, USA

Jag har upplevt bland det konstigaste vädret sen jag flyttade hit till Memphis denna vintervår. Efter att ha upplevt julen hemma i Stockholm och -20C första dagen med massor med snö kände jag mig inte lika stressad när första snödagen 2011 kom till Memphis. Det började snöa vid midnatt

Mellanvalvaka och lite allmänt om södern
tisdag 2 november 2010 - Memphis, Tennessee, USA

Idag var det alltså mellanval till kongressen och senaten, samt många delstaters guvernörer (bland annat Tennessee). Jag bor numera i en röd delstat, eller kanske mer korrekt, i en mer röd delstat än jag gjorde förut. Röd härborta betyder republikan, det vill säga mer höger än

Döden här borta
söndag 22 augusti 2010 - Memphis, Tennessee, USA

En annan av de där skillnaderna som jag lagt märke till är det här med döden och begravningar här borta. En del är säkert på grund av att det finns en stor andel katoliker, en del är nog att det är väldigt varmt (senaste tre veckorna har det varit i snitt 37C på dagen även om det

Skolgång
tisdag 17 augusti 2010 - Memphis, Tennessee, USA

Nu är det lång tid sen jag skrev igen. Måste bita ihop och skriva lite ordentligare efersom det är kul och finns en hel del roliga saker att skriva om. Ms resa hit och vår helg i St Louis, min kanothelg i 42C värme (vi har haft värmerekord i tre veckor, och varmaste dagarna sen mätningarna

Bröllop i 100 graders hetta
måndag 14 juni 2010 - Memphis, Tennessee, USA

Så är det sommar härborta. Hur jag vet det? För att den här helgen har vi sk “heat advisory” till och med imorgon kväll. Det är när temperaturen är uppåt 100F-110F med fuktighet, det är alltså runt 38C... och igår söndag har det varit 97F (36C) och luftfuktighet som gjort att det

Hällregn, tornadosirener, majväder och Memphis in May
onsdag 26 maj 2010 - Memphis, Tennessee, USA

Nu är det ju maj, och med det ett väder som utmanar Sveriges aprilväder med förvirring på sitt sätt. (När jag var hemma nu i april var det ju trots allt både vårväder, regn, snö och hagel inom fem dagar så jag fick ett bra minne tillbaka!) Här betyder maj hällregn, särskilt när den

Det stora äventyret

Det stora äventyret

30 juni 2006 - 31 december 2022

Mitt nya jobb och liv i Memphis, TN

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Åsa uppdaterar sin resa