Back to my City of Joy =)
fredag 15 september 2017 - Pune, Maharashtra, Indien

Varje gång jag ska resa till Kolkata så är det med en viss tvekan, in i sista minuten... Kan tänka, precis innan jag går ut genom dörren att  'Äh, jag skiter i det, det är för jobbigt'. Bodde i Max lägenhet sista veckan och när Ninja kom springande mot mig när jag skulle gå med mina

Humans of Kolkata
måndag 9 oktober 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Följande inlägg kommer från Facebook, ett inlägg som jag blev inbjuden att skriva till en sida som heter 'Humans on Kolkata'. Sidan gör intervjuer och reportage om människor som lever i Kolkata, både lokala och resande. Idag, den 9 oktober är min ankomstdag, 32 år sedan jag kom till

Same same, but different...
fredag 29 september 2017 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Jag är dunderförkyld, och så jäkla uttråkad. De senaste tre dygnen har jag spenderat på mitt hotellrum i sällskap med nezeril, alvedon och några rullar toapapper. Sån tur är så har jag Netflix och kan se på film, men jag hade ju hellre strosat runt och sett Calcutta...Kom tillbaka från

the two most wonderful days in India ever
torsdag 5 december 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej Allihop Istallet for att beratta om den senaste tiden, tanker jag den har gangen beratta om tva dagar har som gav mig allt och lite till av den indiska gastfriheten och skonheten. I sondags akte jag, Celine (var sjukskoterska), henne man Ben, Marion och Santosh till en by: Betberia Ghola, ca

paint on my pants and puppies in my heart
onsdag 20 november 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej Allihop De senaste tiden har varit nagot lugnare pga helgdagar och centret har varit stangt. Sjalv har jag hangt mest runt Sudder Street och lart kanna lite nytt folk. Nya roliga(!) manniskor har kommti till Modern Lodge =) Bland dem Marion, fran Lyon, Frankrike. Hon har ocksa varit har

Diwali fireworks lights up the sky
fredag 8 november 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej Allihop Annu en vecka har passerat och halva resan ar avklarad. Kanns konstigt att det kan ga sa fort samtidigt som det hela tiden hander saker runt omkring. I helgen firades Diwali, ljusets hogtid och overallt tandes ljus, lampor, lyktor och avslutades med fyrverkeri, som varade till tre pa

Tips för den oerfarne Indien resenären
onsdag 30 oktober 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

• Används kontaktlinser, bör dessa sättas i innandess att man sätter igång takfläkten. De riskerar annars att plötsligt flyga iväg från fingertoppen. Resenären får då en liten kryptur på det smutsiga golvet, i halvblint tillstånd. • Appliceras tigerbalsam på kliande myggbett,

'I love it, I love it, I love it, but....
måndag 28 oktober 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej Alla Jag alskar att vara i Indien, mer an nagot annat men saklart, finns det saker som kan driva mig till vansinne aven har: * Mygg: Forsta veckan ar alltid ett helsike, tror jag raknade till 27 bett fran knana och ner, plus underarmarna. De varsta ar de som hamnar pa undersidan av fotterna.

This is not how I left it, though, there is some hope
tisdag 22 oktober 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej allihop En vecka till har nu passerat och en hel del hinner handa och goras innan det blir nagot skrivet. Regn.... ar uppskattat, i alla fall nattetid, det blir nagot svalare, myggorna flyr sin kos och man vaknar betydligt mindre klistrig av varmen. Dagtid ar det det samsta som kan handa,

I'm singin' in the rain, just singin' in the rain!
söndag 13 oktober 2013 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Hej En vecka har gatt och nu ar allt pa plats, inklusive magknip... Trodde min mage skulle ha lart sig att den reser da och da men det varkar inte ha gatt fram. Imodium plus is the trick :) I onsdags var jag och Roshni och halsade pa mitt barnhem: det var bara 8 barn dar just nu, som vantar pa

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

'Existentiell charter' - Rond 5 - The City of Joy

9 september 2017 - 20 januari 2018

'Existentiell charter', är ett citat från Michael Nyqvists bok 'När barnet lagt sig'. Den handlar om att söka sitt ursprung som adopterad. Jag gör nu min femte återresa till Indien, och min fjärde till min födelsestad Calcutta. För varje resa så kommer jag ett steg närmre mitt första land, ett steg närmre den jag hade kunnat vara om jag fått stanna kvar i Indien, och ännu ett steg närmre mig själv.

Krakow & Jewish Culture Festival 2017

Krakow & Jewish Culture Festival 2017

25 juni 2017 - 3 juli 2017

17th Time in Krakow Poland and this time I got the chance to experience the fantastic Jewish Culture Festival! =)

Krakow - the 15th time

Krakow - the 15th time

21 augusti 2016 - 25 augusti 2016

Sightseeing, visiting friends, shopping. Visit historic places from the Holocaust.

Krakow - the 13th time

20 juli 2014 - 24 juli 2014

The long way home III - Kolkata/Howrah

The long way home III - Kolkata/Howrah

5 oktober 2013 - 19 december 2013

My fourth trip back to India and third time to my beloved Calcutta - the City of Joy =)

The long way home II - Kolkata/Howrah

The long way home II - Kolkata/Howrah

4 december 2010 - 26 januari 2011

My third trip home to my beloved India!

Madrid

Madrid

11 februari 2009 - 16 februari 2009

Hälsa på en kompis - Gema, som jag lärde känna under min resa till Indien i oktober-november 2008.

Toleransresa

Toleransresa

3 mars 2003 - 12 mars 2003

Toleransresa till Polen och Tyskland. Tillsammans med en grupp på 40 ungdomar, reseledare och Förintelseöverlevande besöker vi under 10 dagar Berlin och Krakow, Auschwitz I och Auschwitz II - Birkenau i södra Polen och koncentrationslägren Sachsenhausen och Ravensbrück i Tyskland.

Dublin

Dublin

20 december 2004 - 5 januari 2005

Hälsade på David i Dublin, strosade runt i U2 kända gränder och så många uteställen som kunde hinnas med på 16 dagar =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Chandra uppdaterar sin resa