hemstad Berlin, Tyskland
Senast aktiv - från Nairobi, Kenya
Hur man söker arbete på Malta
måndag 14 januari 2019 - Malta

Att arbeta i utlandet kan vara en frestelse som lockar många svenskar, särskilt nu under årets sista vintermånader. För många är karriärmöjligheter bara en tanke, men om man vill ta steget fullt ut och testa på möjligheterna utanför rikets gränser så är det i praktiken inte så

Medelhavet och dess pärlor
onsdag 4 juli 2018 - Spanien

Medelhavet bokstavligen kryllar av spännande resmål med otaliga härliga små pärlor att upptäcka. Av den anledningen tänkte vi här titta lite närmare på några ställen i Medelhavet som man definitivt inte bör missa.MenorcaMallorcas lillebror, som ligger strax öster om Medelhavets mest

Första dagen i Nairobi
tisdag 4 september 2018 - Nairobi, Kenya

Jag har för första gången landat i Nairobi och det är otroligt varmt här nere. Temperaturen kan inte jämföras med den vi har hemma i Sverige. För er som redan följt mig så känner ni säkert till att jag är här för att representera det svenska näringslivet och delta i en ny

Alfon Åbergs kulturhus
tisdag 22 maj 2018 - Sverige

Vi var testfamilj i Göteborg och besökte Alfons Åbergs kulturhus. Vi var 2 vuxna och 2 barn(2&4år)Vår upplevelse av dagen var:Ett mysigt hus med många saker att upptäcka. Önskar dock att det skulle vara lite större om man tänker på vad det kostar att besöka. Både vuxna och barn var

Krokodille Zoo och ett spännande äventyr i Danmark!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

Vi besökte Krokodille Zoo i Danmark. Vi var 2 vuxna och 2 barn, 9 resp 7 år gamla. Zooet ligger ca 2 timmars bilkörning från Malmö via Öresundsbron.Stället är litet och familjärt men väldigt spännande. Vi åkte en dag mitt i veckan under sommarlovet och det var inte speciellt mycket

Knuthenborg Safari är ett måste!!
onsdag 23 maj 2018 - Danmark

En solig dag i april gav vi oss iväg till Knuthenborg safari. Två vuxna och två barn 3 & 6 år gamla. En mycket lyckad dag där man kör med sin egna bil in i olika områden med olika djur på respektive område. Allt är i vacker natur precis som safari brukar vara. Man kunde på vissa

Med barnen på Legoland
måndag 11 juni 2018 - Danmark

Egentligen hade vi tänkt vänta med denna resa tills efter utlandssemestern men kalendern i September månad var fullbokad och längre fram såg det inte bättre ut. De biljetter vi fått gällde dessutom bara denna säsongen ut. Lite impulsivt bestämde vi oss för att åka så fort vi fått ett

Malta 2019

23 maj 2018 - 23 maj 2018

barnsemester

barnsemester

22 maj 2018 - 22 maj 2018

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Charmaine uppdaterar sin resa