Problem
tisdag 13 april 2010 - Eastbourne, England, Storbritannien

Jag har provat skriva har varje dag men det fungerar inte att publicera inlaggen, irriterande jag vet, men jag har inte kunnat gora sa mkt at det. Provar aterigen med ett nytt inlagg, ganska kort bara for att se om det fungerar.

Hemma
söndag 20 maj 2007 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Frukost 05.30 imorse för att hinna med färjan som gick 07.05. Det var lite sorgligt att åka hem och lämna alla härliga hästar bakom sig, men det blir kanske fler gånger. Resan med färja, pendeltåg, tåg och buss var dryg. Var inte hemma förrän 14.30 och då sov jag gott en stund :) Hej

Uppkörning
lördag 19 maj 2007 - Visby, Gotlands län, Sverige

Jag klarade teoriprovet! 33p av 37 möjliga, det duger. Eftersom teoriprovet var godkänt fick jag alltså köra upp om jag ville...var lite fundersam eftersom jag inte har så stor vana som de andra, men å andra sidan kan man ju prova. Drog nummerlappar och jag fick nummer 7, vilket betydde att

Parkörning
fredag 18 maj 2007 - Visby, Gotlands län, Sverige

Dagen i dag fortsatte med teori varvat med praktik, kursen är ju inte så många dagar så det gäller att trycka ihop så mkt som möjligt :) Red som vanligt hem hästarna från hagen på morgonen, sedan hade Sven teoripass om parkörning. Många teoretiska bitar föll på plats när man även

Körning på bana
torsdag 17 maj 2007 - Visby, Gotlands län, Sverige

Frukost 8.00 och stallet 8.30. Vi fick börja med att gå till hagen och rida hem hästarna. Vädret var med oss idag också; solsken men lite blåst. Fick börja med ett teoripass i stallet där alla selens delar gicks igenom, fick sedan äppelkaka och saft innan körningen började. Bytte

Gotland,here we come
onsdag 16 maj 2007 - Visby, Gotlands län, Sverige

04.30 var det till att stiga upp i morse. Hann med tåget 06.44 och kom till Stockholm i tid för att hinna med pendeltåget till Nynäshamn, lyckades ta rätt pendeltåg också i alla rusningstrafik. Snacka om att det är en helt annan värld att komma till Stockholm central jämfört med lilla

Packning
tisdag 15 maj 2007 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Jag och Karin har fått den stora äran ätt åka på körkurs med häst och vagn på Gotland..och 4H står för hela kurskostnaden! Kan det bli bättre?! Fem dagar ska vi tillbringa på Sindarve som ligger någonstanns på östra sidan av Gotland ganska långt söderut om jag förstått saken

Återvändo
torsdag 19 april 2007 - Karlsruhe, Baden–Württemberg, Tyskland

En kortisresa det här och idag var det dags att vända hemmåt (äntligen enligt pappa, ja inte för att han haft tråkigt men ni vet borta bra men hemma bäst). Surkarten kom och frågade när vi skulle lämna rummet. 12 svarade Demo. Surkarten skakade bara på huvudet. 11 sade

Mässan
onsdag 18 april 2007 - Karlsruhe, Baden–Württemberg, Tyskland

Uppe med tuppen idag, eller ska vi säga påfågeln! Efter frukost var det dags att våga sig ut i den tyska toktrafiken igen. Nu blev det lite svårare med vägvalet, trots pappa bakom ratten och mig osm kartläsare tog det ett antal varv innan vi kom rätt till mässan som låg 8km utanför

Resans start
tisdag 17 april 2007 - Karlsruhe, Baden–Württemberg, Tyskland

Demo har fått tre inbjudningar till maskinmässan i Karlsruhe, de två lyckligt lottade som fick följa med var jag (såklart :)) och pappa. Startade tidigt i morse, redan klockan 03.00. Efter en stadig frukost gav vi oss iväg till Skavsta i min röda pärla, lämnade den på

Studieresa till England

Studieresa till England

10 april 2010 - 24 april 2010

Två veckors praktik i Eastbourne, England, under barnmorskeprogrammets sista termin. Hoppas få en inblick i så väl mödrahälsovård som BB- och förlossningsvård. Ett par föreläsningar på universitetet väntas också hinnas med och såklart en tripp till London och utflykter i vackra Eastbourne!

Nyår i Tallin

Nyår i Tallin

30 december 2008 - 4 januari 2009

Jag och Demo kryssade till Tallin för att fira nyår och strosa i staden några dagar.

Körkurs på Gotland

Körkurs på Gotland

16 maj 2007 - 20 maj 2007

Jag och Karin ska åka till Gotland på körkurs med häst och vagn.

Mässa i Tyskland

Mässa i Tyskland

17 april 2007 - 19 april 2007

Demo tog med sig mig och pappa på affärsersa till Tyskland. Huvudmålet var maskinmässan i Karlsruhe.

Aventyr i Peru

Aventyr i Peru

23 september 2005 - 1 februari 2006

Kärleks,- och äventyrsresa till Peru

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erika uppdaterar sin resa