Snart på väg.
lördag 15 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi snart på väg.Väskorna är nästan färdigpackade.Kilon tillgodo!Ikväll firat nyår och igår jul.Imorgon kommer taxin 10.15.Avfärd mot Helsingfors 12.00.Sedan Hong Kong/Bangkok.Hörs från Thailand nästa gång.

Kontakt med Phia.
tisdag 4 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Idag har jag varit i kontakt med Phia, hon som har bolaget som tar hand om vårt hus.Hon svarade snabbt, som vanligtBörjar närma sig avresa, känns bra med tanke på snö och kyla.De "gröna rosorna" på fotot har vi fått av vår städerska.Har köpt presenter till henne på H&M Home.

Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.

Visum, check. Försäkring, check.
fredag 9 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så har vi visum för 60 dagar.Använde oss av allavisum.se.Bra service. Skickade onsdag 31 oktober, igår 8 oktober fick vi passen åter.Då ska vi tänka på att det numera tar 2 dagar till Stockholm och 2 dagar från Stockholm.Skickas rekommenderat.Förlängd försäkring är också ordnad med

Lycksele, tåg och marknad.
fredag 19 oktober 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags för Lycksele igen.Jeff åker dit tidigt vid 07.00.Titti buss 10.40.Mer passagerare än förra året.Sol ett tag men sedan mulet.Lycksele vid 12.30.Vilken tur, slipper regn.Tja marknaden är väl inte så intressant.För mycket "tingel-tangel" som munkar, godis och kläder från

Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad

Hemresedag, fast först på kvällen.
fredag 21 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Såg att det fanns våfflor men det kändes "too much".Klara med frukost och packning strax efter 10.00.Bestämmer oss för en tur till Västar Frölunda och gallerian Frölunda Torg.Vill se om prickiga klänningen finns kvar hos Lindex.Tar spårvagnen dit, från

Lördag, bl.a. shopping, sol och lite blåst
torsdag 20 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Äter frukost vid 09.30, den är ok.Ganska mycket folk.Jeff går ut ett tag före mig.Tror jag beger mig iväg vid 11-tiden.Soligt väder men ganska blåsigt.Kanske lite "underklädd" , barbent och sandaletter.Börjar i Nordstan och sedan en del andra butiker.Lyssnar på en norsk blåsorkester vid

Foton fredagen.
onsdag 19 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här kommer resterande foton från fredagen.

Ankomstdagen/fredag.
tisdag 18 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Oj väckarklockan ringer redan 03.15, fast jag var vaken innan!Ville inte stressa, klara i god tid innan taxin kom strax före 05.15.Avgång med SAS 06.30. Taxade ut lite före.Väntan på Arlanda i 2 timmar, blir lite "segt".Faktiskt nickade jag till några gånger där vi satt vid gaten!Såg

Lycksele, igen.

Lycksele, igen.

29 september 2018 - 29 september 2018

Dags igen för en dagstripp till Lycksele. Tåg och marknad.

Höstresa till Göteborg.

Höstresa till Göteborg.

14 september 2018 - 16 september 2018

Dags för en tripp till härliga Göteborg

Sommarweekend Stockholm

Sommarweekend Stockholm

3 augusti 2018 - 5 augusti 2018

En sväng till Stockholm i sommarvärmen.

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Vårresa till Stockholm

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

15 december 2018 - 16 februari 2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Lycksele.

Lycksele.

30 september 2017 - 30 september 2017

Över dagen till Lycksele.

Stockholm

Stockholm

21 juni 2017 - 22 juni 2017

Begravning i Stockholm

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa