Söndag i Stockholm
söndag 15 oktober 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vid 09.30 frukost.Vilken tur det fanns havregrynsgröt till Titti.Snart tar vi oss in till city via Märsta, kollektivtrafik.Billigast så.Köpa ny kamera bl.a.Sedan släktbesök.Måste också tala om att våra två väskor inte vägde så mycket som befarat.Den stora 13,8 kilo , den mindre 12

Rekordsnabbt svar!
tisdag 10 oktober 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Det börjar närma sig avresa.....Mailade Phia imorse, hon som tar hand om vårt hus och städar ( ja hennes personal ).Efer 2 minuter hade hon svarat! Det var rekordsnabbt!Väskorna är framme, bör börja packa snart så inte allt ska ske i sista sekunden ( som brukligt....).Sedan gjorde vi en

Umeå-Arlanda
lördag 14 oktober 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Klockan ringer 05.00.Hjälp det är en hel del att greja med innan taxin kommer 06.45.Sedvanlig STRESS.Mycket folk ute på Umeå City Airport.Träffar en barndomskompis med make. Trevligt.Flygresan avlöper väl, landar vid utrikes.Blir buss till inrikes.Vilken tur , som vi är medlemmar i Nordic

"Packad " och klar!
fredag 13 oktober 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Det mesta är packat och klart.3  lättvikts-väskor från Samsonite och en annan handbaggage-väska.06.45 kommer taxin, 08.00 lyfter vi från Umeå City Airport.2 övernattningar på Clarion sky city innan avfärd mot Bangkok/Thailand.

Lycksele t.o.r.
lördag 30 september 2017 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

30 september, dags för en tripp till Lycksele. 13 mil österut i Västerbotten. Ligger i Lappland. Jeff åkte redan 07.00 med buss. Ville komma i tid till ångtåget från Storuman. Titti tog bussen 10.40. En fin resa längs Ume´älven. Mycket folk i Lycksele som det är marknad. Mycket fanns att

Kontakt med Nhoo och Chon.
lördag 23 september 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Fordon bokat, s.k. saleng/trehjuling hos Nhoo.Även bokat "taxi-resan" från Bangkok till Huay Yang med Chon/Huay Yang Travel.Då stannar vi även för lite matshopping. Denna gång väljer vi Macro som har lite bättre utbud än Tesco.Det närmar sig......avresa till vårt älskade

Kan vara så.......
lördag 2 september 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

......att vi ändrat oss angående hotell i Bangkok vid ankomsten.Det blir Royal Orchid Sheraton vid floden.Där har vi bott 2 gånger tidigare, augusti 2011 och december 2015.Ska maila Chon om hämtning med "taxi" så nu bör vi stå fast vid detta hotellvalet.

Get-a-way , Centara Grande , Hua Hin.
måndag 24 juli 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Har bokat 2 nätter på legendariska Centara Grande f.d. järnvägshotellet, i Hua Hin.Bott där 2013 och 2016.2013 i en två-vånings-svit ( blev uppgraderade ) 2016 i ett standardrum.Då hade vi även clubförmåner. En massa ät-drickbart ingick.Fick ett hyfsat pris, 2 nätter till priset vad 1

22 timmar i huvudstaden.
måndag 24 juli 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Dags att åka till Stockholm.Jeffs mormor ska begravas i Ansgarskapellet, Söderledskyrkan.Som begravningen är tidig, 11.00 åker vi ner dagen innan.Flyger vid 17.00 med Norwegian.Lite lustigt att vi hamnar på Arlanda utrikes och får även väskan där.Annars brukar man få åka buss till

Söndag, vi flyger norrut...
fredag 16 juni 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Är kvar på rummet till 12.00.Liksom igår åker vi 2 stationer norrut till Helenelund.Byter vid Årstaberg till Farsta Strand.29,2 plusgrader vidd Älvsjö.Jeffs mamma möter med bil.Trevligt umgänge med god mat och dryck.Vid 18.0 skjuts till Farsta Strand.Pendeltåg till

Lycksele.

Lycksele.

30 september 2017 - 30 september 2017

Över dagen till Lycksele.

Stockholm

Stockholm

21 juni 2017 - 22 juni 2017

Begravning i Stockholm

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Lång-weekend Stockholm

Lång-weekend Stockholm

24 maj 2017 - 28 maj 2017

Vi åker till Stockholm för en lång-weekend

Glad Påsk Sundsvall.

Glad Påsk Sundsvall.

14 april 2017 - 16 april 2017

Firar påsk i Sundsvall på trevliga Hotel Grand.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 19 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Höstweekend i Stockholm

Höstweekend i Stockholm

7 oktober 2016 - 9 oktober 2016

Vi firar svärmor/mamma denna helg. Ja Titti fyller också år!

Weekend i Sundsvall.

Sommarhelg i Stockholm

Göteborg 2016

Göteborg 2016

9 juni 2016 - 13 juni 2016

Iår blir det en försommar-resa till Göteborg.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa