Get-a-way , Centara Grande , Hua Hin.
måndag 24 juli 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Har bokat 2 nätter på legendariska Centara Grande f.d. järnvägshotellet, i Hua Hin.Bott där 2013 och 2016.2013 i en två-vånings-svit ( blev uppgraderade ) 2016 i ett standardrum.Då hade vi även clubförmåner. En massa ät-drickbart ingick.Fick ett hyfsat pris, 2 nätter till priset vad 1

22 timmar i huvudstaden.
måndag 24 juli 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Dags att åka till Stockholm.Jeffs mormor ska begravas i Ansgarskapellet, Söderledskyrkan.Som begravningen är tidig, 11.00 åker vi ner dagen innan.Flyger vid 17.00 med Norwegian.Lite lustigt att vi hamnar på Arlanda utrikes och får även väskan där.Annars brukar man få åka buss till

Söndag, vi flyger norrut...
fredag 16 juni 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Är kvar på rummet till 12.00.Liksom igår åker vi 2 stationer norrut till Helenelund.Byter vid Årstaberg till Farsta Strand.29,2 plusgrader vidd Älvsjö.Jeffs mamma möter med bil.Trevligt umgänge med god mat och dryck.Vid 18.0 skjuts till Farsta Strand.Pendeltåg till

En sommarvarm lördag.
torsdag 15 juni 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Lördagen äter vi frukost gemensamt.Jeff beger sig iväg för en heldag med filmande.Jag börjar med en sväng på Mall of Scandinavia.Köper BH-favorit på Twilfit. 20 % för medlemmar.Present på Le Creuset.Bubbel, Systemet.Röda slingbacks H&M , 200:-.Åter hotellet efter att ha kikat runt

Fredag, shopping och Hotel Diplomat.
söndag 11 juni 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Även denna dagen åker Jeff iväg tidigt för att filma.Frukost själv, som igår.En hel del folk/ungdomar på hotellet. Lennart Johansson fotbollscup."Talents of today-stars of tomorrow."Går genom Mall of Scandinavia.Tittar i fina butiken Other stories.Visar en del bilder därifrån.Mot Centrum,

Vinterresa 2018
lördag 3 juni 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Vinterns resa startas i slutet av februari hem till Thailand/Huay Yang.Flyger med Finnair Umeå-Helsingfors-Bangkok.Åter Huay Bangkok-Hong Kong -Helsingfors-Umeå.Cathay Pacific Bangkok-Hong Kong.Stop over i HK 3 nätter.Nu gäller det att hitta hotell i HK om inte kostar "skjortan"....

Mot Stockholm, Quality Hotel Friends.
onsdag 24 maj 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Som vanligt blir det lite stressigt innan taxin kommer.12.50 avgår flyget.Norwegian, i det närmaste fullbokat.Pendeltåg till Solna station.Oj där är det en hel del fotbollssupporters.Antar de skulle in till Kungsträdgården.Går genom Mall of Scandinavia till hotellet, Quality hotel

Torsdag 25 maj , Mall of Scandinavia och Skogås.
lördag 3 juni 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vaknar tidigt.Jeff beger sig till sin pappa vi 07.00.Titti frukost vid 09.00.Riktigt bra.T.o.m. varm mjölk till kaffet.Fick ett fönsterbord.Ska nu snart bege mig till Mall of Scandinavia.De öppnar 10.00. Öppet till 21.00.Sedan i e.m. till Skogås och kusin E.Fortsättning följer.Som sagt var

Imorgon mot huvudstaden.
tisdag 23 maj 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det dags för en Stockholms-resa , en lång-weekend.Flyger imorgon mitt på dagen.Bokade denna resa redan i höstas.Efter bokningen kom Titti på att det ju är Elitlopps-helgen.Snabbt bokade vi  hotell via Coop.Det som då fanns var Quality Hotel Friends.Toppen det ligger ju alldeles

Bilder.
lördag 29 april 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här kommer resterande bilder från påsk-helgen.

Stockholm

Stockholm

21 juni 2017 - 22 juni 2017

Begravning i Stockholm

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Lång-weekend Stockholm

Lång-weekend Stockholm

24 maj 2017 - 28 maj 2017

Vi åker till Stockholm för en lång-weekend

Glad Påsk Sundsvall.

Glad Påsk Sundsvall.

14 april 2017 - 16 april 2017

Firar påsk i Sundsvall på trevliga Hotel Grand.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 19 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Höstweekend i Stockholm

Höstweekend i Stockholm

7 oktober 2016 - 9 oktober 2016

Vi firar svärmor/mamma denna helg. Ja Titti fyller också år!

Weekend i Sundsvall.

Sommarhelg i Stockholm

Göteborg 2016

Göteborg 2016

9 juni 2016 - 13 juni 2016

Iår blir det en försommar-resa till Göteborg.

Skellefteå-Schlagerkväll

Skellefteå-Schlagerkväll

21 maj 2016 - 22 maj 2016

Vi besöker Skellefteå och Schlagerkväll på Stadshotellet.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa