Resdagen mot Sverige/Umeå.
onsdag 13 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Onsdag 6 juni, NationaldagenKlockan ringde 05.50.Några timmars sömn blev det.En fin morgon, när det ljusnar.Frukost på rummet.Te/kaffe. Yoghurt och bröd med smör o marmelad.Packar ihop det sista.Betalade gjorde vi igår.Tackar trevliga paret som driver hotellet.Hans pappa äger det.Förut

Nerja igen.
tisdag 12 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Tisdag 5 juniFrukoststället har stängt.Hör till ett litet hotell, Carvansar.Vi går dit och frågar, säger att det lever om för mycket från vägarbetet för att de ska vilja ha öppet.Går ner till torget.Där finns några ställen.Sätter oss på Plaza 45.Jeff english breakfast, enorm

Måndag på dagen, i Frigiliana.
söndag 10 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Måndag 4 juniFrukost på samma ställe som igår.Idag är vi ensamma.Jeff english breakfast.Titti naturell yoghurt med banan, musli, valnötter,russin och honung.Gott. Dricker cappucino, Jeff te.En mjuk kakbit får vi också.Idag är det riktigt varmt, drygt 25 grader.Åter hotellet ett tag.Vi

Nerja bl.a.
lördag 9 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Igår, lördag, såg vi ett café helt nära oss efter gatan.Café Carvansar.Jättefint och bra meny.Vi tar engelsk frukost, dock en lite mindre modell.Mycket gott.Är enda gästerna men efter en stund kommer ett gäng spanjorer och fyller uppresten av stället.Oj det blir högljutt.Skönt väder ,

Första dagen i Frigiliana.
fredag 8 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Lördag 2 juniSkönt sova och vakna upp till fina utsikten.Nu svalt i rummet.Hade dörren till balkongen lite öppen.Jalusierna inte helt neddragna.Väldigt tyst, minimalt med biltrafik.Enkel frukost på rummet.Te/kaffe och Vasa knäcke som vi hade med oss.Beger oss inte ut förrän vid 11.30.Till

Söndag kväll.
måndag 4 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Lördag 3 juniSkriver enbart om kvällen för tillfället.Har bokat bord på Garden Restaurant ( den som jeffs släkt ägt) till 20.00.Innan dess köper vi tepåsar på lilla affären på vår gata, calle San Sebastian.De har te på rummet men "konstiga" örtteer.Puh för att gå uppför trapporna

Resan till Spanien/Frigiliana
torsdag 7 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Fredag 1 juniKlockan ringer 03.30.Lite sömn blev det.Äter frukost, Titti även havregyrnsgröt.Ingen stress!Taxin kommer 05.45.En hel del folk på Umeå City Airport.Vårt flyg är fullbokat.Checkat in via datorn igår hela vägen till Malaga.Avgång i tid 07.00.Mellan inrikes och utrikes åker

Första kvällen/fredag
lördag 2 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Fredag 1 juniAnkommer hotel Las Chinas ca 18.15.Taxiresan de 6 milen har gått snabbt.Vilket sött litet hotell ( öppnade 1989). 9 rum på övervåningen.Vi får nummer 105 Almijandra. Liten balkongTvå-bäddsrum med tjusig utsikt. Ser havet.Rummen med dubbelsäng var slutsålda när jag

Mot Sverige.
onsdag 6 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Hej då från Frigiliana.Vi fikar på rummet.07.30 kommer taxin som tar oss till Malaga Airport.11.10 går planet mot Stockholm.Sedan väntan på Arlanda ett antal timmar.Vi ses!Bilden fotad igårkväll.

Måndag kväll.
tisdag 5 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Ikväll blir det middag precis bredvid hotellet.Men först handlar vi keramik på Artisana vid torget.2 skålar, färgglada.Sedan går vi och bokar bord till imorgon på restaurant Gusto.Kvällens middag på Las Chinas.Känns väldigt retro.Som att Manuel från "Pang i bygget" serverar oss!!Jeff

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Vårresa till Stockholm

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

16 december 2018 - 13 februari 2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Lycksele.

Lycksele.

30 september 2017 - 30 september 2017

Över dagen till Lycksele.

Stockholm

Stockholm

21 juni 2017 - 22 juni 2017

Begravning i Stockholm

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Lång-weekend Stockholm

Lång-weekend Stockholm

24 maj 2017 - 28 maj 2017

Vi åker till Stockholm för en lång-weekend

Glad Påsk Sundsvall.

Glad Påsk Sundsvall.

14 april 2017 - 16 april 2017

Firar påsk i Sundsvall på trevliga Hotel Grand.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

Thailand/Huay Yang/Bangkok hösten 2017.

14 oktober 2017 - 15 november 2017

Kommande resa blir lite utanför högsäsongen. Blir nog bra det också.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa