Bangkok-Umeå , 23 timmar dörr till dörr
torsdag 23 februari 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Vi lämnar hotellet vid 21.00.Inte så mycket folk på sky train.Tar tåget till Siam, där byter vi. Går bar rakt över till denmotsatta plattformen.Lite mera folk.2 stationer till Phaya thai. Där får Jeff bära väskorna nrför trapporna.Annars finns det rulltrappor.I Phaya thai byter vi till

The last day in Bangkok.
onsdag 22 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Nej Titti var inte wild and crazy till frukosten.Dim sum såg inte alls gott ut.French toast smakade dessto bättre.Packat ihop det mesta.Vid 11.30 Sky train 1 station till Sapahan Taksin.Sedan tog vi båten till Mandarin Oriental.Hm blev lite besviken på blomdekorationerna.Var ganska sparsmakat

Jim Thompson outlet och Sky bar bl.a.
tisdag 21 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Frukost densamma som igår.Tog ett tag innan vi kunde bestämma oss för vad vi skulle göra.Blev till slut en tripp till Jim Thompson outlet.Ganska många stationer med Sky train till Bang Chak.Byte vid Siam.SÅ VARMT gå till Jim Thompson, en "kokande gryta".Tur det inte är så långt.Skönt

Chatuchak market och Blue Elephant restaurant.
måndag 20 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Vaknar söndagmorgon i Bangkok ganska tidigt. Äter en god frukost. Finns mycket att välja på. En hel del asiatiskt, som inte är något för oss precis. Men kanske ska Titti vara lite "wild and crazy" imorgon! Solen skiner visar att det ska + 35 idag. Borde kanske slappa vid poolen. Men nästan

Huay Yang-Bangkok.
söndag 19 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp 07.30.11.00 skulle vår bil till Bangkok komma.Plockat iordning det sista.Tömt kylen.Stängt av elen.Lämnat salenegen åter.Slängt sopor.Vattnat blommorna rejält.Sa hej då till Peter och Maria mittimot.Även till deras släktingar.Naturligtvis blev det lite stress på slutet.Strax före

Fix-och grejardagen
lördag 18 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Upp tidigt=städdag.Plötsligt kom Titti på att vi skulle ju varit på bali nu så det blir nog ingen städning.Såg att hon som städar svängde förbi oss med moppen vid 08.00.Sedan kom hon tillbaka och vi fick städning.Tacksamma för det.vi var till marknaden.Lite shopping,

Dagarna går....
fredag 17 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Fortsätter med grejandet här hemma.Oj såg att skohyllan i sovrummet var väldigt dammig.Jeff torkade av den.11.0 har vi tid hos frissan Jim.Hårtvätt och klippning för oss bägge.Jeff rakar sig också.Total kostnad 130 sv kr.till 7 Eleven, de hade fått "godsaker", handlar bakelser och

Onsdag 15 februari
torsdag 16 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Tagit ner gardinerna på ena sidan. Tvättat de för hand.De torkade snabbt.Imorgon får det bli de andra två.Torkat ur kylskåpet.Lämnat tvätt. En hel del.7 Eleven, nej de hade inte fått påfyllning av bakelser och muffins.Filmat där utanför och även vid affären/Motorvägen.Fågeln gav upp

Alla Hjärtans Dag/Förlovningsdag
onsdag 15 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

14 februari.Alla hjärtans Dag. Vår förlovningsdag.Sover till närmare 09.00.Strömavbrott som igår.Tur vi har kopplingen Jeff gjort så vi kan få vatten.Titti hann skölja det hon tvättat och duscha, dock inget varmvatten.Igår tog vattnet slut ganska fort, antar thailändarna har liknande

Blåsandet fortsätter.
tisdag 14 februari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Måndag igen.Strömavbrott på f.m.Tur vi precis hade ätit frukost och även hunnit diska.Elen kom tillbaka efter ca 1 timme.Då kunde jag duscha.Lunch på Mumsa.Delade på pizza hawaii och fried bananas with ice cream.GOTT! MÄTTA!Tankade och handlat rostbröd, yoghurt, jucie och schampoo.Jeff

Höstweekend i Stockholm

Höstweekend i Stockholm

7 oktober 2016 - 9 oktober 2016

Vi firar svärmor/mamma denna helg. Ja Titti fyller också år!

Weekend i Sundsvall.

Sommarhelg i Stockholm

Göteborg 2016

Göteborg 2016

9 juni 2016 - 13 juni 2016

Iår blir det en försommar-resa till Göteborg.

Skellefteå-Schlagerkväll

Skellefteå-Schlagerkväll

21 maj 2016 - 22 maj 2016

Vi besöker Skellefteå och Schlagerkväll på Stadshotellet.

Huay Yang  dec-feb 2016-2017

Huay Yang dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang.

Stockholm-Krakow

Stockholm-Krakow

4 mars 2016 - 10 mars 2016

Oj då ut på vift igen. Vi reser till ett oupptäckt land för oss Polen.

Örnsköldsvik!

Örnsköldsvik!

1 augusti 2015 - 2 augusti 2015

Spontant besökte vi Ö-vik för ett dygn!

3 städer på 8 dagar!

3 städer på 8 dagar!

29 augusti 2015 - 5 september 2015

Vi besöker Göteborg-Stockholm-Helsingfors. Färdmedel flyg-tåg-båt.

Luleå.

Luleå.

3 juli 2015 - 5 juli 2015

Senast var det 2011 vi besökte Luleå

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa