Söndag 22 januari
måndag 23 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Ett kortare strömavbrott på f.m.Precis när Titti skulle äta sin frukost.Det blev juice, kaffe och kex med ost.Idag skulle det vara sterilisering av några hundar och katter borta vid templet,vid beachen.Hm vi åkte visst både hit och dit innan vi kom på rätt ställe!Hade läst lite fel i

Härlig dag!
söndag 22 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Skönt slippa gå upp tidigt.Vi har små projekt varje dag.Idag var det stryka och sätta upp nya sovrumsgardinerna.Titti tvättade de gamla.Urblekta men sparas. De äldsta har jag skänkt bort.Sedan dags att olja in bordet med oljan vi fick på posten häromdagen.Även träkatterna oljades in, de

Fredag=städdag.
lördag 21 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Steg upp vid 07.00.Städdag.Duschade o tvättade håret.En lite enklare frukost.Till fredagsmarknaden.Inga orkideér fanns......det blev 5 rosor i stället.Har de inomhus , ute nickar de direkt av värmen.Köpte även lite grönsaker.När vi kom hem var städandet i full gång.Tog solsängarna och

Torsdag 19 januari.
fredag 20 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

På f.m. handtvättade jag en del.Det får hänga på torkställningen som jag ställer på kortsidan.Till Pop Shop och köpte bl.a yoghurt.Fruktyoghurt finns bara i små byttor. Jeff vill ha jordgubb.7 Eleven. Köpte bananmuffins, de är jättegoda.Även lite godis, corn flakes och vatten i stor

Onsdag 18 januari
torsdag 19 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Sover en lång natt....Tar det lugnt här hemma på f.m.Finns alltid en hel del att greja med.Far ut för att köpa en ny sop.Först till Ken-"lilla Ikea", han har slut på sopar.Pratar en stund.Till motorvägen, stora affären. Köper en sop och en typ större kvast.Den senare bra att rengöra

Några bilder.
onsdag 18 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder.Skriver om denna dagen, onsdag imorgon.

Ännu en hemmadag, tisdag.
tisdag 17 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Mest en hemmadag denna dagen som det regnat till o från.Var till Pop shop och handlade.Yoghurt, choklad,kex, hushållspapper och toalettpapper.Stora vattenflaskor, 6 liters köpte vi på ett annat ställe.Nu har en större hund tillkommit här på gatan!En tik , brun och snäll.Hon har visst

Hemma hela dagen, måndag.
tisdag 17 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Inte så mycket att skriva om denna dagen.Låg till sängs, åt en yogurt och drack coca cola.Kaffe och toast till frukost.Till slut vid 17.30 tog jag mig upp och duschade och klädde mig.Middag på Sao´s kitcen.Chicken soap with coconutmilk.Åt bara lite av den.Äppeljuice att dricka.Inte sugen

Insjuknar.....söndag.
måndag 16 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jaha tydligen har vi ingen vattentillförsel så nu är vår tank nästan tom...Hade vi kollat vattennivån hade jag ju inte tvättat t.ex och slösat vatten.Få se vad det blir av detta.Jeff for och fyllde upp våra 6-litersdunkar, 5 stycken.Internet har vi inte heller......det här liknar "Fawlty

Lördag 14 januari.
måndag 16 januari 2017 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jeff mår bättre, tack o lov.Vi tar det lugnt här hemma.Gör omelette till lunch.till Pop shop och handlar lite.Hemma hela e.m.Byter till nya kuddfodral i soffan.De jag handlat på H&M Home.2 blev över, ska ge de till hon som tvättar åt oss.Sent på e.m. till Pop shop igen.Bengt och hans

Höstweekend i Stockholm

Höstweekend i Stockholm

7 oktober 2016 - 9 oktober 2016

Vi firar svärmor/mamma denna helg. Ja Titti fyller också år!

Weekend i Sundsvall.

Sommarhelg i Stockholm

Göteborg 2016

Göteborg 2016

9 juni 2016 - 13 juni 2016

Iår blir det en försommar-resa till Göteborg.

Skellefteå-Schlagerkväll

Skellefteå-Schlagerkväll

21 maj 2016 - 22 maj 2016

Vi besöker Skellefteå och Schlagerkväll på Stadshotellet.

Huay Yang/Bali dec-feb 2016-2017

Huay Yang/Bali dec-feb 2016-2017

23 december 2016 - 22 februari 2017

Vi flyr delar av vintern även iår. Ser fram emot härliga dagar i vårt älskade Huay Yang. Få se om det blir en tripp till Vietnam/Ho Chi Minh City ( Saigon ) också.... Det blir inte Vietnam. Vi har bokat Bali. 1 vecka i slutet på vår resa.

Stockholm-Krakow

Stockholm-Krakow

4 mars 2016 - 10 mars 2016

Oj då ut på vift igen. Vi reser till ett oupptäckt land för oss Polen.

Örnsköldsvik!

Örnsköldsvik!

1 augusti 2015 - 2 augusti 2015

Spontant besökte vi Ö-vik för ett dygn!

3 städer på 8 dagar!

3 städer på 8 dagar!

29 augusti 2015 - 5 september 2015

Vi besöker Göteborg-Stockholm-Helsingfors. Färdmedel flyg-tåg-båt.

Luleå.

Luleå.

3 juli 2015 - 5 juli 2015

Senast var det 2011 vi besökte Luleå

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!