Söndag, Farsta och mot Umeå.
torsdag 9 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår vid 09.30.Vi sitter ute på innergården.Stannar på rummet till strax före 12.00.Riktigt nöjd med Mornington, återkommer gärna.Tunnelbana till Farsta.Varmt är det.Tur jag har vattenflaska.Byte på Gullmarsplan.Något bättre luft i tunnelbanevagnen.Varm promenad till Jeffs

Lördagen, shopping m.m och Hallwylska kvällen.
onsdag 8 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Jeff beger sig ganska tidigt till sin pappa.Jag äter frukost vid 09.30.Tänkte sitta ute på innergården men det började regna!Ok frukost.Regnet slutade vid 11.00 då begav jag mig ut.Kanske lite för varmt klädd.Hade dock glömt klänningen jag tänkt ha på mig!Börjar med Odd

Resa till Stockholm och en trevlig kväll.
måndag 6 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

VARMT att packa och göra sig iordning för flygresan till Stockholm.Till slut stod vi i trapphuset och väntade på taxin.Avfärd söderut 16.50.Flygresan gick bara bra.Landade på utrikes.Arlanda Express in till city.Kostar 300:- för 2, på sommaren.18.35 åkte vi.Tunnelbana 1 station till

Kvällens restaurant, Hallwylska.
lördag 4 augusti 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så bra fick bord på Hallwylska.Fullbokat online men gick förbi på e.m. och då hade de ett bord för 2, 20.00.Skriver mera om dagen senare.Nöjda med Hallwylska."Hippt" ställe, känd bloggerska och deltagare i Let´s Dance satt i baren.

And off we go!
torsdag 2 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det dags för en weekend i huvudstaden.Verkar som det inte blir fullt lika varmt som senaste tiden på lö-sö.Kanske åskskurar också, paraplyer finns med.Värmen i juli har varit på Thailandsnivå med många plusgrader och senaste veckan hög luftfuktighet.Flyger med Norwegian,

Restaurant Grodan.
fredag 3 augusti 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Blir ett kort inlägg.Får skriva mer utförligt vid hemkomsten till Umeå.I alla fall hade vi turen att knipa ett bord på Grodans populära uteservering.Grev Turegatan, en kort promenad från vårt hotell, Mornington.Mycket nöjda med vår middag.Hotellet är också bra, jättemysigt rum mot

Resdagen mot Sverige/Umeå.
onsdag 13 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Onsdag 6 juni, NationaldagenKlockan ringde 05.50.Några timmars sömn blev det.En fin morgon, när det ljusnar.Frukost på rummet.Te/kaffe. Yoghurt och bröd med smör o marmelad.Packar ihop det sista.Betalade gjorde vi igår.Tackar trevliga paret som driver hotellet.Hans pappa äger det.Förut

Nerja igen.
tisdag 12 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Tisdag 5 juniFrukoststället har stängt.Hör till ett litet hotell, Carvansar.Vi går dit och frågar, säger att det lever om för mycket från vägarbetet för att de ska vilja ha öppet.Går ner till torget.Där finns några ställen.Sätter oss på Plaza 45.Jeff english breakfast, enorm

Måndag på dagen, i Frigiliana.
söndag 10 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Måndag 4 juniFrukost på samma ställe som igår.Idag är vi ensamma.Jeff english breakfast.Titti naturell yoghurt med banan, musli, valnötter,russin och honung.Gott. Dricker cappucino, Jeff te.En mjuk kakbit får vi också.Idag är det riktigt varmt, drygt 25 grader.Åter hotellet ett tag.Vi

Nerja bl.a.
lördag 9 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Igår, lördag, såg vi ett café helt nära oss efter gatan.Café Carvansar.Jättefint och bra meny.Vi tar engelsk frukost, dock en lite mindre modell.Mycket gott.Är enda gästerna men efter en stund kommer ett gäng spanjorer och fyller uppresten av stället.Oj det blir högljutt.Skönt väder ,

Sommarweekend Stockholm

Sommarweekend Stockholm

3 augusti 2018 - 5 augusti 2018

En sväng till Stockholm i sommarvärmen.

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Vårresa till Stockholm

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

16 december 2018 - 13 februari 2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Lycksele.

Lycksele.

30 september 2017 - 30 september 2017

Över dagen till Lycksele.

Stockholm

Stockholm

21 juni 2017 - 22 juni 2017

Begravning i Stockholm

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Lång-weekend Stockholm

Lång-weekend Stockholm

24 maj 2017 - 28 maj 2017

Vi åker till Stockholm för en lång-weekend

Glad Påsk Sundsvall.

Glad Påsk Sundsvall.

14 april 2017 - 16 april 2017

Firar påsk i Sundsvall på trevliga Hotel Grand.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elisabet uppdaterar sin resa