Shopping
lördag 29 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Sista dagen är till ända... Vi har varit på Citadel Outlet och shoppat ”i 180” Alla 5 har handlat minsann! 💲💲😄På väg därifrån såg vi något otäckt verkligen. Först trodde vi att någon försökt hoppa från en bro rakt ned på motorvägen under. Sedan kom vi på att personen

Hollywood och Beverly Hills
fredag 28 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi gör typ inget men ändå både åker vi bil och går massor...I onsdagskväll på väg tillbaka till LA, åkte vi förbi Annies skola hon gick på när hon var på språkresa här för 3 år sedan. Whittier College. Jätteroligt att se och framförallt var hon så entusiastisk att visa upp den

A dream come true 😍
tisdag 25 september 2018 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Sovit som en prinsessa inatt. Riktigt nice att dela säng med Ella igen. Hon har frusit och vi har sovit tätt. Myspys 😍 Stora tjejerna har också sovit gott i varsin jättesaäng. Så rullade vi då iväg mot först Hoover Dam och sedan Grand Canyon. Hoover Dam var jättehäftigt. Min

Neon
måndag 24 september 2018 - Las Vegas, Nevada, USA

Barnen kom som sagt igår. Jetlaggade till max 😴 Dom vaknade supertidigt i morse såklart, så blir det ju. Stina hängde med Göran ut på morgonprommis och Ella flyttade upp i en säng en stund innan det var dax att dra iväg mot Las Vegas. Vi körde en bit igår vilket var smart. Vi hamnande

American Football
söndag 23 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

En bra dag i Amerikas tecken 🇺🇸 Vi checkade ut från vårt boende prick kl 11. Sedan körde vi längs stranden och i byn en sista gång. Åh, vad jag älskar att vara här. Har till o med funderar ut Ikea-möbler jag ska ha i vårt hus 😂😂😂Så fick vi för oss att göra något

Manhattan Beach 😍🇺🇸😍
lördag 22 september 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Jaha nähä, San Diego går bort, Manhattan Beach går in! För fyra år sedan när vi var här, körde vi söder ut från LA sett. Vi körde rakt in på Manhattan Beach och Hermosa Beach. Jag sa då och är ännu mer övertygad nu, HÄR ska jag bo!! VILKET ställe 😄😍 Är så glad att vara

Måste bo här!
fredag 21 september 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Igår hade jag lagt ned massor av  tid på att skriva dagbok. Så pajade fotouppladdningrn och vips var allt borta.. kul! Jag har blivit lite kär faktiskt. I San Diego. 😍Vi kom inkörandes i en rasande fart på highway från bergen. Vi körde fel rakt in i ett villa kvarter. Eller ja, fel o

Mission Complete
tisdag 18 september 2018 - San Diego, Kalifornien, USA

Konstatetar att Phoenix är/var en mycket trevlig och städad stad. Varmt. Som sagt, 41 grader på em och vid 22-tiden, runt 38 gr. Idag har vi kört runt i staden och kollat lite innan vi satte fart genom bergen längs gränsen mot Mexico, till Ssn Diego. Som sagt, genom bergen, men också

Tvätt bl.a.
måndag 17 september 2018 - El Paso, Texas, USA

Tog 2 nätter i El Paso helt enkelt för att vi ville 😂 Eller jo, men vi var i stooort behov av att tvätta kläder. Reseförpackningar/engångs, med tvättmedel gick inte att uppbringa, så 2 liter senare körde vi två maskiner. Ljuvligt med väldoftande kläder igen 👍 (inte slla två

Dallas DALLAS
fredag 14 september 2018 - Dallas, Texas, USA

Vilken DAG!  VILKEN dag! Vi tog vårt pick och pack och for iväg mot Dallas. Eller ja, vi åkte förbi, för nu snackar vi DALLAS! Southfork Ranch. JR Ewing, nu är vi här 👍😄 Det var som ett museum nästan med en massa kommersiellt krimskrams därtill. JaA, Svärdan är inte den som är

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Indien, av alla ställen :-)

Indien, av alla ställen :-)

22 mars 2012 - 26 mars 2012

Bangkok/Lanta

Bangkok/Lanta

13 februari 2012 - 5 mars 2012

Hej kära dagbok. En 3-veckors liten efterlängtad semester. Ska bli så himla nice att komma "hem" igen ;)

Egypten

Egypten

25 november 2010 - 2 december 2010

Hejsan Nu är det dax för en charter faktiskt. Och från Visby, inte desto mindre. Jag och Göran ska göra vår årliga week-end utan barn.. Det råkade bli en 7 dagar lång weed-end i år, men det gör väl inget. Farmor och morfar ska dela på barnen. Det tackar vi för! Hej hej, vi hörs under eller efter resan. Kram

Thailand med omnejd :-)

Thailand med omnejd :-)

29 december 2009 - 9 mars 2010

Hej svejs. Nu är det dax igen. Nu till Peking, Thailand, Laos, Vietnam, Kambodja och Thailand igen. Tjo fjöjt, vi hörs och ses. Chris, Göran, Stina, Annie och Ella.

Portugal

Portugal

18 maj 2008 - 21 maj 2008

Liten bröllopsresa i all hast :-)

Thailand

Thailand

29 november 2007 - 5 mars 2008

Ett litet "break" i tillvaron. Eftersom jag är mammaledig och gubben min har ganska mycket ledighet att ta ut så skall vi nu ta en time out och bara ta det lungt. Vi är fem i familjen, jag Christina, gubben Göran samt tre barn Stina nästan 10, Annie 8 och lilla Ella 5 månader. Vi har varit i Thailand många gånger och det är nästan som vårat andra hem. Vi börjar våran resa med Bangkok och öarna utanför i några veckor, sedan möter vi upp ett gäng bekanta och rör oss ner till Phuket där vi så småningom skall fira jul och nyår. Efter nyår så skall Stina och Annie gå i en Svensk skola i Phuket. Då får vi en "vardag" i det varma Thailand. Vi åker hem till Sverige igen i början på Mars.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa