Tvätt bl.a.
måndag 17 september 2018 - El Paso, Texas, USA

Tog 2 nätter i El Paso helt enkelt för att vi ville 😂 Eller jo, men vi var i stooort behov av att tvätta kläder. Reseförpackningar/engångs, med tvättmedel gick inte att uppbringa, så 2 liter senare körde vi två maskiner. Ljuvligt med väldoftande kläder igen 👍 (inte slla två

Dallas DALLAS
fredag 14 september 2018 - Dallas, Texas, USA

Vilken DAG!  VILKEN dag! Vi tog vårt pick och pack och for iväg mot Dallas. Eller ja, vi åkte förbi, för nu snackar vi DALLAS! Southfork Ranch. JR Ewing, nu är vi här 👍😄 Det var som ett museum nästan med en massa kommersiellt krimskrams därtill. JaA, Svärdan är inte den som är

Nasa Space Center
torsdag 13 september 2018 - Houston, Texas, USA

I morse drog vi till Nasa Space Center. Vi tog en åktur på området och fick se det faktiska kontrollrummet som användes way back then. Tyvärr för vår del, är det under restaurering då det i sommar är 50-årsjubileum sedan Neil Armstrong med besättning, klev iland på månen

Mississippi och vidare till ett jävla väder!
onsdag 12 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Började dagen med vääärldens frukost på Best Western. Och nej, den var inget märkvärdig i sej, lite som amerikanska motell/hotell har mest, men by God, jag åt tills jag blev andfådd. (Överdriver en smula) Nola rice, alltså ris med cajunkrydda. English muffin med jordnötssmör. Jösses,

4 stater senare.. New Orleans
tisdag 11 september 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

Igår lämnade vi Georgia på morgonen, for in i Alabama, genom Mississippi och slutligen Louisiana. Vi stod på rätt bra mao. Så bra att jag knappt tog några kort, iaf inga att visa. Allt jag tänkte på var Forrest Gump i vanlig ordning. 😍Vi kör blandat highways och mindre vägar. Ibland

Valdag
söndag 9 september 2018 - Savannah, Georgia, USA

Har haft roamingen på av och till hela dagen för att vara uppdaterade på hur det går/gick hemma i Sverige. Bidde inte riktigt vad vi tänkt oss.. Vi åkte in till Savanna på förmiddagen och tog på  gympadojorna och gjorde stan. Åh, vilken fin och trevlig stad! 😍Vi fann parken där

Daytona racing
lördag 8 september 2018 - Daytona Beach, Florida, USA

I morse lämnade vi Winter Haven och började vå resa mot Daytona Beach. Vi körde lite småvägar först, himla trevligt, men gick sen på highway via Orlando. Körde inte in där, utan stod på. När vi kom till Daytona tryckte jag på att vi skulle åka förbi banan. Göran tyckte först inte

Miami
onsdag 5 september 2018 - South Beach, Florida, USA

...så var vi äntligen framme. Vi hann med 2 öl i London, lagom mellanlandning och sedan på American Airlines mot Miami, som var halvfullt. Tre säten var, man sov som en prinsessa/prins. Med ljumma vindar i håret, eller iaf det som är kvar av mitt då jag klippte av allt häromdan, och vad

Everglades
fredag 7 september 2018 - Everglades City, Florida, USA

Lämnade ett regnigt och grått Miami Beach i morse och drog iväg mot Evergladesträsket. Vi körde rätt länge och till slut var vi där. Hur jäkla stort som helst. Den ena Air boat-stället efter det andra dök upp längs vägen, men inte skulle vi låta oss luras av ”ta oss-vi är

Foton
fredag 7 september 2018 - Winter Haven, Florida, USA

vill bara säga till er oxå som inte har Facebook, att jag har lite problem med att få in bilder. Nu är det luppdaterat tror jag, men små filmsnuttar verkar inte funka tyvärr. Iaf lyckas inte jag tyvärr. Snart iväg mot nya äventyr 👍😍🇱🇷

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Indien, av alla ställen :-)

Indien, av alla ställen :-)

22 mars 2012 - 26 mars 2012

Bangkok/Lanta

Bangkok/Lanta

13 februari 2012 - 5 mars 2012

Hej kära dagbok. En 3-veckors liten efterlängtad semester. Ska bli så himla nice att komma "hem" igen ;)

Egypten

Egypten

25 november 2010 - 2 december 2010

Hejsan Nu är det dax för en charter faktiskt. Och från Visby, inte desto mindre. Jag och Göran ska göra vår årliga week-end utan barn.. Det råkade bli en 7 dagar lång weed-end i år, men det gör väl inget. Farmor och morfar ska dela på barnen. Det tackar vi för! Hej hej, vi hörs under eller efter resan. Kram

Thailand med omnejd :-)

Thailand med omnejd :-)

29 december 2009 - 9 mars 2010

Hej svejs. Nu är det dax igen. Nu till Peking, Thailand, Laos, Vietnam, Kambodja och Thailand igen. Tjo fjöjt, vi hörs och ses. Chris, Göran, Stina, Annie och Ella.

Portugal

Portugal

18 maj 2008 - 21 maj 2008

Liten bröllopsresa i all hast :-)

Thailand

Thailand

29 november 2007 - 5 mars 2008

Ett litet "break" i tillvaron. Eftersom jag är mammaledig och gubben min har ganska mycket ledighet att ta ut så skall vi nu ta en time out och bara ta det lungt. Vi är fem i familjen, jag Christina, gubben Göran samt tre barn Stina nästan 10, Annie 8 och lilla Ella 5 månader. Vi har varit i Thailand många gånger och det är nästan som vårat andra hem. Vi börjar våran resa med Bangkok och öarna utanför i några veckor, sedan möter vi upp ett gäng bekanta och rör oss ner till Phuket där vi så småningom skall fira jul och nyår. Efter nyår så skall Stina och Annie gå i en Svensk skola i Phuket. Då får vi en "vardag" i det varma Thailand. Vi åker hem till Sverige igen i början på Mars.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa