Puerto Plata (Silverhamnen)
måndag 7 januari 2019 -

Det var en äventyrlig resa att ta sig från Samaná till Puerto Plata, det fanns inga turistbussar utan en vanlig minibuss med 24 säten, allt eftersom vi lämnade stationen och mer folk utmed vägen ville åka med så vart vi i slutänden 37 personer plus allt bagage som folk hade, en del

Nyår
tisdag 1 januari 2019 -

Gott nytt år på er alla!Nyårsafton.Har spenderat en riktigt skön dag på sjön, åkte över viken, ca 1 timma till nationalparken, där utforskade vi lite olika grottor som det visade sig hade historisk innebörd.När ursprungsbefolkningen bodde här så bosatte de sig i grottorna under de 4-5

Tredje etappen
fredag 28 december 2018 -

Julafton var en konstig dag, alla butiker hade öppet som vanligt men på kvällen var i stort sett alla restauranger stängda, misstänker att det är den dagen då alla äter middag med familjen.Jag hittade så småning om en öppen restaurang på på huvudtorget, naturligtvis en av de dyraste i

Jul

Har mest promenerat runt i stan och kollat på sevärdheter, den äldsta katedralen i “nya världen”, det äldsta klostret i “nya världen”, sån´t där som förmodligen bara jag tycker är intressant.Går ut vid 9-snåret och promenerar några timmar, hem vid 13-snåret och tar en liten

Nästa destination
torsdag 20 december 2018 -

(Onsdag 19 december)Så förflöt en vecka med lugn. Har kunnat varva ner och mår bra. Har ätit väldigt god mat hela veckan. Åkte med hyresvärdinnan och några kompisar till en strand för de som bor där undviker stränderna utanför dörren för det är för mycket turister och priserna är

Äventyret har börjat
torsdag 13 december 2018 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Så har äventyret börjat. Och det började lite dramatiskt, tisdag kväll käkade jag middag med Agneta vid Centralen och vi vart lite senare än jag tänkt mig, så efter att ha tagit pendeln till Märsta och buss till hotellet var jag framme vid 01.00. Satte klockan på 04.00 men snoozade lite

Sammanfattning
fredag 14 september 2018 - Tours, Centre, Frankrike

onsdag 12 september 2018kör ner till Skavsta efter jobbet och träffar syster på hotellet vid flygplatsen och checkar in.5 minuter därefter så går strömmen och det visar sig att det gäller hela Skavsta och halva Nyköping.Det var bara att vänta i stearinljus i lobbyn, ca 50 pers stod

Lite utflykter
lördag 13 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gjorde en mycket trevlig utflykt i onsdags till vinområdena norr om staden, två vinprovningar och en två timmars lunchuppehåll i Stellenbosch där man kunde flanera runt bland butiker och restauranger. Torsdagen tillbringade jag nere i ett område som heter "Waterfront", det är som en hel

Landat och aklimatiserat mig
tisdag 9 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vilken fantastisk stad, jag fullkomligt älskar Kapstaden. När jag kom så hade jag lite problem med vattnet och det visade sig vara värre än jag trott, någon hade kört på och förstört vattenmätaren så vattnet var avstängt i hela fastigheten. Det fixades inte förrän idag vid 11-tiden.

Glömde länk till mitt boende
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

Första besöket vid mitt Franska slott

Första besöket vid mitt Franska slott

13 september 2018 - 15 september 2018

Första besöket på Chateau Mothe-Chandeniers, slottet jag har köpt in mig som delägare i. Projektet går i första hand ut på att bevara och säkra så att det inte förfaller mer inte att renovera upp det till beboligt. Det kommer dock att bli ett Bed & Breakfast i en anslutande byggnad.

Sydafrika med safari samt Swaziland

Sydafrika med safari samt Swaziland

19 december 2017 - 18 januari 2018

Nordöstra Brasilien

Nordöstra Brasilien

14 december 2016 - 27 januari 2017

Brasilianska nordostkusten med bas i Fortaleza

Cuba

17 december 1993 - 17 januari 1994

Snabbvisit i Palma

Snabbvisit i Palma

5 juni 2013 - 7 juni 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christopher uppdaterar sin resa