Sammanfattning
fredag 14 september 2018 - Tours, Centre, Frankrike

onsdag 12 september 2018kör ner till Skavsta efter jobbet och träffar syster på hotellet vid flygplatsen och checkar in.5 minuter därefter så går strömmen och det visar sig att det gäller hela Skavsta och halva Nyköping.Det var bara att vänta i stearinljus i lobbyn, ca 50 pers stod

Lite utflykter
lördag 13 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gjorde en mycket trevlig utflykt i onsdags till vinområdena norr om staden, två vinprovningar och en två timmars lunchuppehåll i Stellenbosch där man kunde flanera runt bland butiker och restauranger. Torsdagen tillbringade jag nere i ett område som heter "Waterfront", det är som en hel

Landat och aklimatiserat mig
tisdag 9 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vilken fantastisk stad, jag fullkomligt älskar Kapstaden. När jag kom så hade jag lite problem med vattnet och det visade sig vara värre än jag trott, någon hade kört på och förstört vattenmätaren så vattnet var avstängt i hela fastigheten. Det fixades inte förrän idag vid 11-tiden.

Glömde länk till mitt boende
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen i Kapstaden
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kom med bussen till Kapstaden, blev trevligt överraskad av bussen, mycket modern, två våningar och gott om benutrymme även för mig. Stannade till ungefär var 4:e timma för kortare bensträckare och toabesök eller inköp av mat. Vi vart två timmar försenade på grund av en trafikolycka så

Tillbaka till Johannesburg (motvilligt)
torsdag 4 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Den mest besynnerliga nyårsafton någonsin. Jag hade ju bestämt mig för att lyxa till det och käka middag på det lite exklusivare stället, gissa om min förvåning att jag var den enda gästen där. 5 servitörer och vet inte hur många i köket samt i baren. Jag var där vid 21vilket jag

Swaziland
söndag 31 december 2017 - Ezulwini, Lobamba, Hhohho, Swaziland

Från Johannesburg lyckades jag hitta en transport som kunde ta mig till Mbabane i Swaziland, minibuss för 20 passagerare. Det tog 7 timmar inklusive 1,5 i gränskontrollen. En charmig liten huvudstad med ca 50 tusen invånare. Därifrån har jag nu hyrt mig en bungalow i en mindre by, Ezulwini,

Krugerparken
onsdag 27 december 2017 - Kruger National Park, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Var börjar man?Julafton, upp klockan 5 hämtad vid 6. 5 timmars minibussresa till Krugerparken. Blev tilldelad mitt tält och fick några timmars vila. Vid 16.30, solnedgångstur, fick se Elefant, Zebra, Vårtsvin (Pumba), Noshörning, Giraff, Gepard och tusentals gazeller samt ett flertal djur

Johannesburg
fredag 22 december 2017 - Melville, Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Igår vart det en soft dag. Promenerade mest runt i området Melville där jag bor (i 4 timmar), det är väldigt mycket upp och ner eftersom det är en kulle. Idag tog jag mig en rejäl promenad ner till centrum (2 timmar) och gick på en rundtur i ett fängelse där både Nelson Mandela och

Nytt resmål
onsdag 20 december 2017 - 60 1st Ave, Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Så var man då på väg. Lämnade ett mulet och kyligt Stockholm igår. En kortare flight till London och sen vidare med Virgin Atlantic till Johannesburg, Sydafrika. En så överraskande flight, de hade både en välkryddad Koreansk rätt och en pasta med vitlök. All flygplansmat har ju alltid

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

Karibien med Dominikanska Republiken som bas

12 december 2018 - 17 januari 2019

Årets vintersemester blir Karibien. Flyger till Dominikanska Republiken och sen får vi se vart det bär av, beroende på båt- och flygförbindelser.

Första besöket vid mitt Franska slott

Första besöket vid mitt Franska slott

13 september 2018 - 15 september 2018

Första besöket på Chateau Mothe-Chandeniers, slottet jag har köpt in mig som delägare i. Projektet går i första hand ut på att bevara och säkra så att det inte förfaller mer inte att renovera upp det till beboligt. Det kommer dock att bli ett Bed & Breakfast i en anslutande byggnad.

Sydafrika med safari samt Swaziland

Sydafrika med safari samt Swaziland

19 december 2017 - 18 januari 2018

Nordöstra Brasilien

Nordöstra Brasilien

14 december 2016 - 27 januari 2017

Brasilianska nordostkusten med bas i Fortaleza

Cuba

17 december 1993 - 17 januari 1994

Snabbvisit i Palma

Snabbvisit i Palma

5 juni 2013 - 7 juni 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christopher uppdaterar sin resa