Nästa destination

(Onsdag 19 december)Så förflöt en vecka med lugn. Har kunnat varva ner och mår bra. Har ätit väldigt god mat hela veckan. Åkte med hyresvärdinnan och några kompisar till en strand för de som bor där undviker stränderna utanför dörren för det är för mycket turister och priserna är

Äventyret har börjat
torsdag 13 december 2018 - Punta Cana, La Altagracia, Dominikanska republiken

Så har äventyret börjat. Och det började lite dramatiskt, tisdag kväll käkade jag middag med Agneta vid Centralen och vi vart lite senare än jag tänkt mig, så efter att ha tagit pendeln till Märsta och buss till hotellet var jag framme vid 01.00. Satte klockan på 04.00 men snoozade lite

Sammanfattning
fredag 14 september 2018 - Tours, Centre, Frankrike

onsdag 12 september 2018kör ner till Skavsta efter jobbet och träffar syster på hotellet vid flygplatsen och checkar in.5 minuter därefter så går strömmen och det visar sig att det gäller hela Skavsta och halva Nyköping.Det var bara att vänta i stearinljus i lobbyn, ca 50 pers stod

Lite utflykter
lördag 13 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gjorde en mycket trevlig utflykt i onsdags till vinområdena norr om staden, två vinprovningar och en två timmars lunchuppehåll i Stellenbosch där man kunde flanera runt bland butiker och restauranger. Torsdagen tillbringade jag nere i ett område som heter "Waterfront", det är som en hel

Landat och aklimatiserat mig
tisdag 9 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vilken fantastisk stad, jag fullkomligt älskar Kapstaden. När jag kom så hade jag lite problem med vattnet och det visade sig vara värre än jag trott, någon hade kört på och förstört vattenmätaren så vattnet var avstängt i hela fastigheten. Det fixades inte förrän idag vid 11-tiden.

Glömde länk till mitt boende
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen i Kapstaden
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kom med bussen till Kapstaden, blev trevligt överraskad av bussen, mycket modern, två våningar och gott om benutrymme även för mig. Stannade till ungefär var 4:e timma för kortare bensträckare och toabesök eller inköp av mat. Vi vart två timmar försenade på grund av en trafikolycka så

Tillbaka till Johannesburg (motvilligt)
torsdag 4 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Den mest besynnerliga nyårsafton någonsin. Jag hade ju bestämt mig för att lyxa till det och käka middag på det lite exklusivare stället, gissa om min förvåning att jag var den enda gästen där. 5 servitörer och vet inte hur många i köket samt i baren. Jag var där vid 21vilket jag

Swaziland
söndag 31 december 2017 - Ezulwini, Lobamba, Hhohho, Swaziland

Från Johannesburg lyckades jag hitta en transport som kunde ta mig till Mbabane i Swaziland, minibuss för 20 passagerare. Det tog 7 timmar inklusive 1,5 i gränskontrollen. En charmig liten huvudstad med ca 50 tusen invånare. Därifrån har jag nu hyrt mig en bungalow i en mindre by, Ezulwini,

Krugerparken
onsdag 27 december 2017 - Kruger National Park, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Var börjar man?Julafton, upp klockan 5 hämtad vid 6. 5 timmars minibussresa till Krugerparken. Blev tilldelad mitt tält och fick några timmars vila. Vid 16.30, solnedgångstur, fick se Elefant, Zebra, Vårtsvin (Pumba), Noshörning, Giraff, Gepard och tusentals gazeller samt ett flertal djur

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christopher uppdaterar sin resa