Jakten på myten!
torsdag 16 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-14 En dag som tillägnades träning och att slappa. Jag sprang en runda på morgonen, då det hade regnat under natten så var det inte lika varmt men tillräckligt för att man blir helt matt efter ett träningspass. Vi tog en kortare promenad på eftermiddagen och tog en kaffe på The

Lite av varje
tisdag 14 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-11 Vi börjar vår dag med att ta en taxi 06:45 till en golfbana där vi ska spela Med Eric och Julie från Toronto i Kanada. Vi är där 07:30 där möter E och J upp vi börjar spela ganska snart och känner rätt omgående att det kommer att bli mkt varmt. Jag spelar ganska bra när E

Jordbävning!!!
måndag 13 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Jordbävning!!!God Morgon Sverige,   Här kommer några rader från Costa Rica.  Livet rullar på och vi har det väldigt lugnt.  Har mest tagit långa promenader på stranden, tittat på fotboll och träna Yoga.   Vår scooter har vi inte hunnit ut och prova.  Tiden liksom bara går utan

Dag, datum och tid ????
lördag 11 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dag datum tid ???Dagarna bara rullar på här.  Om det inte var för att man har datum i sin klocka hade vi nog tappat bort vilken veckodag det är.   Idag har vi spelat golf med Erik och Julie.  Ett trevligt par från Canada som vi träffade på igår när vi hejade fram Sverige.  Dom har

yoga och Nativo bar
lördag 11 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-10 Efter en lugn och fin morgon med gott Costaricanskt kaffe så var det dags att prova på yoga, känner mig RIKTIGT laddad inför detta test. Vi går rakt över gatan och upp på yogadäcket där man har den mest fantastiska utsikt. Det börjar med att personen som för övrigt e från

I latmaskens täcken.
fredag 10 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-07 Denna dagen avslutar vi med att gå en promenad på stranden och ett besök på Habanero, en restaurang som ligger nere vid stranden, Deras specialitet när det gäller dryck är margaritas och där slank det ner vars 2, vi tog även ngt lätt att äta. Det är ett fräscht ställe som

Curu wildlife refuge och mat
onsdag 8 november 2017 -

Curu wildlife refuge och lite mat.Gårdagen påbörjades tidig.  6.30 kom vår guide Eduardo och hämtade oss.  En trevlig costarican som verkligen brinner för djur och natur här.  Vi småpratar en del på vägen dit.  Det tar ca 1 timme att köra dit.  Vi diskuterar vägarna här och

Lite av varje
tisdag 7 november 2017 - Unnamed Road, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-04 Denna dag gjorde vi inte mkt, slappade mest hela dagen och förundras över det fantastiska djurliv vi får uppleva från vår trädgård, morgonen e bäst då här vimlar av kolibri, papegojor och andra fåglar. Vi fick under kvällen uppleva den första riktiga åskan

Surfing, apor, träning och mys
måndag 6 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Poolhäng och chill Dagarna bara rullar på här.  Dom sista dagarna har vi mest chillat vid poolen och haft det skönt.  Surfingen var en upplevelse men för min del har jag konstaterat att  jag för gammal för att börja surfa.  Träningen började på land och det var inga problem.

Fantastiskt ställe med brister
lördag 4 november 2017 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

2017-11-03 Bortsett från de 2 första dagarna i ST som det regnade så har vi haft perfekt väder, sol och ingen vind. Vi har nu chillat ett par dagar och inte gjort mkt mer än jagat fåglar apor och insekter i vårt närområde.Denna dagen började med Surflektion med Mikey som även sköter

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Thailand och Down under

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Maldiverna och Dubai

Maldiverna och Dubai

20 februari 2015 - 13 mars 2015

Den 20 februari bär det iväg på nya äventyr. Vi börjar vår resa på Kuredu på Maldiverna där vi skall dyka och hoppas få se lite mantor. Efter vårt dykäventyr på Maldiverna så går resan vidare till Dubai.

kuredu, maldiverna

Dykresa 2012 Filippinerna

Dykresa

Dykresa

13 december 2010 - 8 januari 2011

Den 13 flyger vi från kastrup till Singapore och direkt vidare till Kuala Lumpur. Vi tar en liten övernattning där och flyger den 14 vidare till Tawu som ligger på Borneo. Där blir vi hämtade och åker ca 40 min med bil och sedan har vi ca 30 min på båt innan vi når mabul. Där dyker vi i 4 dagar och reser sedan vidare den 20 upp till sandakan på borneo för lite äventyr i djungeln. Den 23 flyger vi ner till Bali och firar jul där. Efter 7 dagar på Bali tar vi båten ca 2 timmar ut till Gili öarna och där firas det nyår. Den 5 flyger vi tillbaka till Singappore för lite shopping innan vi flyger hem igen den 7. Ska bli så spännande.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christel uppdaterar sin resa