det går inte alltid som man planerat
torsdag 22 mars 2018 - San José, Costa Rica

Hallå Sverige,  Då var det dags för avfärd.  Sammy har varit vaken större delen av natten men vid halv sex tiden på morgonen hoppar vi på transfern till flygplatsen.   Ja det var många som skulle åka och vägen till flygplatsen håller man på och bygger om men efter en stund var vi på

Sista veckorna
torsdag 22 mars 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Här e man nu mindre än 12h till flyget lyfter till Toronto, Sista tiden har gått extremt fort men vi har gjort väldigt mkt under den tiden.Melissa, Matte, Christel var på horseshoe tävling och jag lottades som vanligt med en halvdöd man, denna gången var det en som gick på syrgas och kunde

Sista dagen i Santa Teresa
söndag 18 mars 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sveden,  Då har vår sista dag i Santa Teresa kommit och vi suger ut det sista ur detta underbara lilla ställe.  De sista dagarna har varit instensiva men ack så trevliga.  Igår var Sammy ute och dök en sista gång och jag var och körde Yoga på morgonen.   Sammy hade åter igen en

ont om tid
onsdag 14 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sweden,   Här kommer några rader från oss.  Idag har vi 5 dagar kvar i Santa Teresa och helt plötsligt känns det som om vi har ont om tid här.  Men det e väl lite så det är.  I måndags körde vi till Eric och Julie i Tambor och spenderade eftermiddagen i deras trädgård.  På

dykning
fredag 9 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God morgon Sverige,Dagarna rusar fram just nu    Snart e det 1 v sedan vi vinkade av Melissa och Matte på flygplatsen helt sjukt att det snart redan gått en vecka.  Det har varit underbart att ha dom här och det gjortde ont i mamma hjärtat när vi vinkade av dom.  Men vi har inte mycket tid

surf
lördag 10 mars 2018 - Unnamed Road, Puntarenas, Costa Rica

Surfing Äntligen blev det av. Dagen med det stora S:et skulle inträffa och det var kvinnornas våta dröm, mannens våta dröm enligt Mikey, Jesus uppenbarade sig i motljuset som den uppenbara surfgud han är, Mattias står och funderar över om han verkligen valt rätt lag, jag gav honom en

2 härliga veckor
tisdag 6 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

God Morgon Sverige,Sitter här ute i vår underbara trädgård och intar dagens morgon kaffe och kl är snart 07.00.    Om 2 timmar  ska vi bege oss mot San Jose och ikväll lämnar vi Melissa och Mattias på flygplatsen.  2 veckor som bara har sprungit förbi men dom har varit helt

Full fart
söndag 25 februari 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

San Jose, Monte Verde och Santa Teresa på ett par dagar!Efter det fantastiska beskedet vi fick i San Jose så begav i oss till Monte Verde för lite äventyr. Vägen dit var smidig fram till de sista 2 milen som består av extremt dålig grusväg och fascinerande stup, ett längre stop pga ett

Lyckade utflykter
lördag 3 mars 2018 - Monte Verde, Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Efter en stabil bilfärd som innebar en omväg pga att vägen ner från Monte Verde söderöver var avstängd för underhåll och en lyxig överfart med m/s Tambor III så var vi framme i Santa Teresa. Det blev en snabb middag på Restaurang Amici eftersom vi inte var i ST förrän vid 20 tiden och

Dagen då dom kom
onsdag 21 februari 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Jag hade tänkt skriva om Surfing, träning, välgörenhets evenemang för sköldpaddor och min mkt svåra sjukdom, men idag den 20 februari 2018 så har vi tagit emot Melissa och Mattias på flygplatsen i San Jose, Mattes väska var inte med, den är och far ute i världen men vem bryr sig för

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Thailand och Down under

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Maldiverna och Dubai

Maldiverna och Dubai

20 februari 2015 - 13 mars 2015

Den 20 februari bär det iväg på nya äventyr. Vi börjar vår resa på Kuredu på Maldiverna där vi skall dyka och hoppas få se lite mantor. Efter vårt dykäventyr på Maldiverna så går resan vidare till Dubai.

kuredu, maldiverna

Dykresa 2012 Filippinerna

Dykresa

Dykresa

13 december 2010 - 8 januari 2011

Den 13 flyger vi från kastrup till Singapore och direkt vidare till Kuala Lumpur. Vi tar en liten övernattning där och flyger den 14 vidare till Tawu som ligger på Borneo. Där blir vi hämtade och åker ca 40 min med bil och sedan har vi ca 30 min på båt innan vi når mabul. Där dyker vi i 4 dagar och reser sedan vidare den 20 upp till sandakan på borneo för lite äventyr i djungeln. Den 23 flyger vi ner till Bali och firar jul där. Efter 7 dagar på Bali tar vi båten ca 2 timmar ut till Gili öarna och där firas det nyår. Den 5 flyger vi tillbaka till Singappore för lite shopping innan vi flyger hem igen den 7. Ska bli så spännande.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christel uppdaterar sin resa