dag 82 av 151
lördag 13 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dag 82 av 151.Nu har mer än halva tiden gått sedan vi lämnade Sverige en kylig oktober morgon och man kan undra var tiden tar vägen samtidigt som jag kan känna att vi upplevt otroligt mycket under vår tid här i Costa Rica.   Vårt senaste äventyr efter att Familjen Fäldt lämnat oss var

Monteverde
söndag 7 januari 2018 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Monteverde Att ta sig upp till Monteverde är en utmaning pga av de dåliga vägarna och de enorma stup som finns längs de sista 2 milen upp till 1600m. Solen sken samtidigt som det regnade och blåste kraftigt vilket resulterade i massor av regnbågar som var väldigt nära. Kändes lite som man

Rättelse
tisdag 9 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Pga felaktig information från en hacker så kommer här en rättelse,1. Som Mikey vet så räcker inte 4 minuter, precis som på rangen där han/man kan stå i timmavis för att hitta svingen så behöver även 50 plusare en vis startsträcka, mao så behöver man en heldag.2. Jag gråter aldrig i

Ineffektivt
lördag 6 januari 2018 -

En av de märkligaste dagarna! 2018-01-07Dagen då vi ska göra vårt visarun. Vi går upp 05:00 dricker en snabb kopp kaffe, packar in i bilen och vi är iväg. Vi har 27 mil framför oss på vägar som är av skiftande kvalité. De första 10 milen tar 3h och de sista 17 milen tar lite över 2h.

Mikeys förkortade version av Costa Rica
söndag 7 januari 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Den efterlängtade resan till Costa Rica börjar med Taxifärd till/från Kastrup. Lotti har fixat  taxin med en förare vid namn "Dimman" som kör oss i samma fart som han pratar dvs i 150kmh. Munlädret vill aldrig sluta pladdra om ditten o datten, men trevlig är han iaf.Väl framme har vi på

FFFFF (Fiskesugna, förväntansfulla Familjen Fiskare Fäldt) 3/1-18
onsdag 3 januari 2018 -

Jonte, jag och Lotti bestämmer oss för att ta ytterligare än fisketur inan vi ska hem, de förra var ju helt fanatstiska. S & C stannar hemma för att, hmm ja ni vet säkert, under en hel dag. Trams och ren skär lögn, då Sammy mycket väl vet att sådant kan göras på under 4 minuter

Hemresan
torsdag 4 januari 2018 -

Hemresan närmar sig med en fart man inte vill den ska ha. Vi slappar och laddar inför resan hem. kl 15:12 sitter vi med tom blick i bilen och vinkar av våra kära vänner vi skrattat åt o med  i nästan 3 veckor. Flyget från Tambor går 17:25 och det tar ca 45 minuter dit, det är ju ändå

Nytt år!
söndag 31 december 2017 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Nyårsafton!!! Något man reflekterar över när man är iväg är att helger inte har någon som helst betydelse och att det har blivit ett dyrt ofog. Det finns inte många som firar julen för julens skull och nyår ska vara påkostat och glamoröst. För min personliga del handlar det om att

Jägarens död och den kvinnliga dominansen!
lördag 30 december 2017 -

Fiske igen! Efter den första fisketuren som var riktigt lyckad så bestämde vi oss för att göra en till. Denna gången så var fruarna med och de lyckades ganska snabbt eliminera den lilla manlighet som vi jägare sitter inne med, det visar sig att dom tagit med sig lektyr, chokladprodukter

Varmt
torsdag 28 december 2017 -

Golfdags i Tambor! Tiden går fort just nu dock med ett undantag! Det har blivit dags för oss att bege oss till Tambor och bo i huset som Eric och Julie lånat ut till oss trots att vi endast träffats vid 3 eller 4:a tillfällen, vi beger oss i god tid på en 3 mil lång resa som tar ca en timme

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Thailand och Down under

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Maldiverna och Dubai

Maldiverna och Dubai

20 februari 2015 - 13 mars 2015

Den 20 februari bär det iväg på nya äventyr. Vi börjar vår resa på Kuredu på Maldiverna där vi skall dyka och hoppas få se lite mantor. Efter vårt dykäventyr på Maldiverna så går resan vidare till Dubai.

kuredu, maldiverna

Dykresa 2012 Filippinerna

Dykresa

Dykresa

13 december 2010 - 8 januari 2011

Den 13 flyger vi från kastrup till Singapore och direkt vidare till Kuala Lumpur. Vi tar en liten övernattning där och flyger den 14 vidare till Tawu som ligger på Borneo. Där blir vi hämtade och åker ca 40 min med bil och sedan har vi ca 30 min på båt innan vi når mabul. Där dyker vi i 4 dagar och reser sedan vidare den 20 upp till sandakan på borneo för lite äventyr i djungeln. Den 23 flyger vi ner till Bali och firar jul där. Efter 7 dagar på Bali tar vi båten ca 2 timmar ut till Gili öarna och där firas det nyår. Den 5 flyger vi tillbaka till Singappore för lite shopping innan vi flyger hem igen den 7. Ska bli så spännande.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christel uppdaterar sin resa