Fundraiser å födelsedag
tisdag 25 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Dagarna springer fram å nu har vi bara 2 dagar kvar i Santa Teresa.   I helgen var vi i Tambor på fundraiser för sköldpaddor. Vi bodde över hos Eric å Julie.  Det började med lunch å bad när vidkom till dom det e ju varmt här. Efter en god lunch snoffsade vi om oss och gick.  Det var

Horseshoespel å umgänge med nya vänner
fredag 21 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Holla från Costa Rica.Här kommer en varm hälsning från oss.  Mackan å Jennifer bemästrar vågorna med surfingbrädorna å det går bättre och bättre.  Inga lätta vågor här.  här om kvällen blev det lite vin å tapas med Juan å Cindy (som har dykfirman) vi hamnade på ett underbart

Dykning, födelsedag å umgänge med goda vänner.
måndag 17 februari 2020 -

Måndag idag å vi har varit i Sankta Teresa i en hel vecka.  Känns som vårt resesällskap är lika förälskade i detta ställe som vi e.  Dagarna bara rullar på. Vi har haft våra Kanadensiska vänner här. Eric å Julie, dom hade med sig Anna å Paul som har ett hus i Tambor.  Ett trevlig

Poolhäng å surfing
fredag 14 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Holla sweden,  Några rader från oss.  Vi njuter i fulla drag ca 34 grader varm å inte ett moln på himlen.  Igår var det dags för grabbarna å Jennifer att surfa.  Jesus som Sammy med flera haft lektion med tidigare skulle lära dessa nybörjare också.  Vi hoppa alla in i vår minibuss

Zipline m.m.
tisdag 11 februari 2020 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hallå från oss. Här kommer lite om vårt äventyr i Arenal.   Efter en mindre god frukost packade vi in oss i vår minibuss å körde mot skyadventure som arrangerade vår dag. Det var samling nio då vår guide mötte upp oss sen var det dags för en djungeltur å lite hängbroar. Vi

Äntligen på väg
söndag 9 februari 2020 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Då har äntligen vår efterlängtade resa börjar.  Det var samling hos oss på morgonen där vi hämtades av Hasse med minibussen.  Ett glatt, förväntansfullt gäng gav sig av.  En smidig resa tog oss till Kastrup, lite hysteriskt där man misstänkt Coronavius hos någon resenär, men men

det går inte alltid som man planerat
torsdag 22 mars 2018 - San José, Costa Rica

Hallå Sverige,  Då var det dags för avfärd.  Sammy har varit vaken större delen av natten men vid halv sex tiden på morgonen hoppar vi på transfern till flygplatsen.   Ja det var många som skulle åka och vägen till flygplatsen håller man på och bygger om men efter en stund var vi på

Sista veckorna
torsdag 22 mars 2018 - San José, San Pedro, Costa Rica

Här e man nu mindre än 12h till flyget lyfter till Toronto, Sista tiden har gått extremt fort men vi har gjort väldigt mkt under den tiden.Melissa, Matte, Christel var på horseshoe tävling och jag lottades som vanligt med en halvdöd man, denna gången var det en som gick på syrgas och kunde

Sista dagen i Santa Teresa
söndag 18 mars 2018 - Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sveden,  Då har vår sista dag i Santa Teresa kommit och vi suger ut det sista ur detta underbara lilla ställe.  De sista dagarna har varit instensiva men ack så trevliga.  Igår var Sammy ute och dök en sista gång och jag var och körde Yoga på morgonen.   Sammy hade åter igen en

ont om tid
onsdag 14 mars 2018 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sweden,   Här kommer några rader från oss.  Idag har vi 5 dagar kvar i Santa Teresa och helt plötsligt känns det som om vi har ont om tid här.  Men det e väl lite så det är.  I måndags körde vi till Eric och Julie i Tambor och spenderade eftermiddagen i deras trädgård.  På

Costa Rica med familj och vänner

Costa Rica med familj och vänner

7 februari 2020 - 29 februari 2020

7 förväntansfulla resenärer denna gången. För 3:e gången får vi möjlighet att åka till detta underbara land som man inte kan få tillräckligt av. Vi ska dela denna resa med familj och vänner och det ska bli så fantastiskt.

Costa Rica

Costa Rica

24 oktober 2017 - 23 mars 2018

Ett långt äventyr

Thailand och Down under

Thailand och Down under

14 december 2015 - 11 februari 2016

10 veckor med golf, dyk och massor av mys. Jul och Nyår spenderas i Huahin i Thailand tillsammans med barn och respektive. När de sedan åker hem till Sverige i Januari, går resan vidare för Christel och Sammy till Australien. Sydney, Cairns, Adelaide, Great Ocean Road, Melbourne och Sydney. Resan avslutas några dagar i Singapore.

Maldiverna och Dubai

Maldiverna och Dubai

20 februari 2015 - 13 mars 2015

Den 20 februari bär det iväg på nya äventyr. Vi börjar vår resa på Kuredu på Maldiverna där vi skall dyka och hoppas få se lite mantor. Efter vårt dykäventyr på Maldiverna så går resan vidare till Dubai.

kuredu, maldiverna

Dykresa 2012 Filippinerna

Dykresa

Dykresa

13 december 2010 - 8 januari 2011

Den 13 flyger vi från kastrup till Singapore och direkt vidare till Kuala Lumpur. Vi tar en liten övernattning där och flyger den 14 vidare till Tawu som ligger på Borneo. Där blir vi hämtade och åker ca 40 min med bil och sedan har vi ca 30 min på båt innan vi når mabul. Där dyker vi i 4 dagar och reser sedan vidare den 20 upp till sandakan på borneo för lite äventyr i djungeln. Den 23 flyger vi ner till Bali och firar jul där. Efter 7 dagar på Bali tar vi båten ca 2 timmar ut till Gili öarna och där firas det nyår. Den 5 flyger vi tillbaka till Singappore för lite shopping innan vi flyger hem igen den 7. Ska bli så spännande.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christel uppdaterar sin resa