Vi skall ut och resa till Singapoer och Malaysia.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Hemma i Sverige igen
onsdag 6 mars 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är vi tillbaka hemma i Göteborg igen. Vi har haft en intressant och omväxlande resa och det kommer att dröja ett tag innan vi hunnit smälta alla intryck. Göteborg bjöd på lite disigt väder, men temperaturen var ju i alla fall på plus. Nu ser vi fram emot att våren skall komma så att

Tillbaka i Bangkok
måndag 4 mars 2013 - Bangkok, Thailand

Nu är vi tillbaka i Bangkok. Vi bor på Rambuttri Village Inn som vanligt. Har varit ute på Khaosan road och ätit pad thai, bokat buss till flygplatsen och shoppat lite. I morgon blir det varuhuset MBK. Om vi hinner sitter vi en stund vid poolen på taket och sen är vi på väg hem igen!! Sista

Hydda, hund och kareoke...
lördag 2 mars 2013 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vi packade varsin liten ryggsäck och for iväg med vespan (alla scootrar heter vespa) och kollade resten av den andra ö-sidan. Där fanns verkligen lyxiga ställen att bo på och privata båtar. Inga stränder dock, men har man egen båt finns det ju en mängd småöar utanför. Där fanns också

Andra sidan ön
onsdag 27 februari 2013 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Vi är kvar på Koh Chang och är förstås på stranden och badar och solar. Men vi hyr också vespa och tar oss runt. Tidigare har vi sett det mesta av vår sida av ön. Trodde inte det var möjligt att åka runt på den andra sidan, men vi gjorde ett försök i går och det var en upplevelse.

Koh Chang Thail
lördag 23 februari 2013 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Sleeping bus, VIP vill vi inte rekommendera, speciellt inte underslafen. Passar inte oss med en släng av cellskräck och långa ben. Efter två timmars försening fick vi dessutom punktering. (Calle; vi slapp i alla fall att springa igång bussen). Till slut kom vi fram till Sihanoukville där vi

Angkor Wat tempel tempel tempel...
onsdag 20 februari 2013 - Siem Reap, Kambodja

På busstationen i Siem Reap mötte oss en liten man med en stor skylt "Mr Folke" och en tuktuk. Vi hade redan bokat rum från Phnom Pehn, samma hotellkedja "Okey" med fri pick up. Väldigt trevligt med pool och restaurang på taket. Nästa morgon ny tuktuk kl 04.45 till Angkor Wat, det

Lite bilder från Phnom Pehn
tisdag 19 februari 2013 - Siem Reap, Kambodja

Här kommer bilderna som skulle varit med förra inlägget. Vi lägger bara upp en del av bilderna från museet/fängelset. Det är ofattbart att människor kan behandla andra människor med så mycket grymhet.

Kontrasternas stad
söndag 17 februari 2013 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Vi trodde vi skulle åka VIP-buss till Phnom Penh, men inte. Den fylldes på hela tiden, folk satt överallt, i fönstret och på golvet. Det tog sin tid, men fram kom vi till slut. Sedan med tuk tuk till ett väldigt trevligt litet guest house som heter Okey.Ligger faktiskt tvärs över gatan där

Amok
fredag 15 februari 2013 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Vi har alltså inte löpt amok utan i kväll ätit en av Kambodjas specialiteter s k Amok. Det är kyckling, annat kött eller fisk och skaldjur kokt i kokosmjölk och curry och serverat med ris. Jättegott men så stark att det krävdes två öl. I morgon bitti går bussen till Phnom Pehn. Efter

Framme i Kambodja
torsdag 14 februari 2013 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Resdagboken.se och våra lokala internetleverantörer är inte alltid överens om hur man pratar med varandra. Därför har vi ibland svårt att komma in och skriva i vår dagbok. Sista dagen i Ao Nang slappade vi runt poolen hos Marianne och Leif i väntan på bussen till Bangkok. Där bytte vi

Asien på nytt 2013

Asien på nytt 2013

15 januari 2013 - 6 mars 2013

Vi börjar i Bangkok, sen får vi se vart vindarna bär...

Singapore-Malaysia 2012

Singapore-Malaysia 2012

30 januari 2012 - 1 mars 2012

Tanken är att besöka Singapore, Borneo och Kuala Lumpur.

Thailand-Vietnam 2010

Thailand-Vietnam 2010

13 januari 2010 - 9 mars 2010

Till Bangkok, övärlden och norröver för att sedan åka vidare till Vietnam och där tillsammans med Phuong och Calle hälsa på hennes familj.

På luffen i Thailand

På luffen i Thailand

14 januari 2008 - 18 februari 2008

Vi packar våra ryggsäckar och far till Thailand för att se oss om, möta en annan kultur och njuta av ett behagligt vinterklimat

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina Och Folke uppdaterar sin resa