Vi skall ut och resa till Singapoer och Malaysia.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Krabis ö-värld
söndag 10 februari 2013 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag lämnar vi Ao Nang och tackar Marianne och Leif som tagit så väl hand om oss och lotsat oss runt. Vi har klättrat runt på "apberget", tog trappvägen och insåg ganska snart att man borde haft skor på sig i värmen, de blev nämligen brännheta, trappstegen. Men den lilla viken vi kom

Korat - Ao Nang - Koh Poda
torsdag 7 februari 2013 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi lämnade alltså Chiang Mai den 4:e februari med nattbussen till Korat. Där mötte Martin oss på morgonen. I en liten by ungefär 5 mil därifrån har han byggt ett fantastiskt vackert hus och där vi fick bo och umgås med honom och hans familj. En söt och väldigt trevlig thailändsk fru,

Pai - Chiang Mai
söndag 3 februari 2013 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

På väg till Pai. Javisst fick vi hoppa av bussen från Thaton, men inte fanns det något byte där inte. Ett par engelska tjejer hade redan stått där och väntat en timme. Men skam den som ger sig, vi fick lift hela vägen, nästan tre timmars slingerbultarväg/berg och dalbana. Tur att vi inte

Tha Ton
onsdag 30 januari 2013 - Wiang, Chiang Mai, Thailand

Vi befinner oss nu i Thaton som ligger 18 km norr om Fang. Hit kom vi i går efter 4 timmars resa på floden Kok. Vi trodde vi skulle åka med någon större båt, men det blev Longtail och bara vi två som passagerare, när alla andra gick av vid elefanttrekkingen. Någon större båt skulle

Gyllene Triangeln
lördag 26 januari 2013 - Mueang Chiang Rai, Chiang Rai, Thailand

I morse åkte vi buss upp till den mytomspunna Gyllene Triangeln. Det kändes mäktigt att sitta och titta ut över tre olika länder samtidigt, Thailand, Laos och Burma. Det är lördag och vi var många turister, mest asiater, som tittade den stora guldbuddan, allt annat guld och glitter och

Chiang Rai
fredag 25 januari 2013 - Mueang Chiang Rai, Chiang Rai, Thailand

Nu är vi framme i Chiang Rai och bor på ett litet trevlig hotell, som vi hittade via Vagabond (tack Calle), nära Wat Jet Yot-templet (där var du väl Elin? nära busstation). Vi åkte nattbussen från Hua Hin till Chiang Mai(12 timmar) och sedan efter några timmars väntan där vidare med ny

Adjö Hua Hin
onsdag 23 januari 2013 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Slut på strandlivet ett tag framöver. Vi har bokat biljetter på nattbussen till Chiang Mai i morgon, sedan vidare upp till Chiang Rai i norr. Där tänker vi hyra vespa och fara runt, innan vi åker på floden tillbaka till Chiang Mai och den stora blomsterfestivalen. Idag har vi bara slappat

Hua Hin
måndag 21 januari 2013 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi bokade en direktresa från hotellet med minibuss. Skulle nog inte ha åkt en lördag, fullständigt kaos i trafiken. Men nu har vi varit här i Hua Hin i två dagar och här är det strandlivet som gäller, finns nog inte en badkruka i närheten. Stranden är milslång och vi promenerar

Bangkok
fredag 18 januari 2013 - Bangkok, Thailand

Efter en lång flygresa kom vi fram till ett soligt och varmt, faktiskt lagom varmt, Bangkok. Där satt Elin och väntade på oss utanför vårt hotell. Vi har tillsammans varit runt på floden, Lumpiniparken, Siam Square. (Visat Elin MBK!!!). Vi bor i det charmiga, kaotiska, men underbara

Nu åker vi...
tisdag 15 januari 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det packat och klart och vi far iväg till flyget. Vi hörs framöver......

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina Och Folke uppdaterar sin resa