Uppmärksammad i radio och tidning ;)
tisdag 18 mars 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Hej, Dags för en liten uppdatering igen. Jag börjar med en liten resume över dagarna innan jag seglade med Alvei: Ons 13 feb: Lämnade Tauranga och tog bussen till Napier. Hade några timmars stopp i Rotorua (staden som stinker ruttetägg pga. underjordiska saker). Shoppade lite 2:hand, åt

part 2, sailing with Alvei
tisdag 4 mars 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Then played some cribbage with Derick on deck. After that I red “Tami, the survival of the Pacific” sitting in my favorite chair on board, yes..the bow-chair. Great weather the whole day. We caught a barracuda that Nacho cooked for dinner. We passed the French pass, strong current. Beautiful

Sailing with Alvei from Napier to Nelson.
tisdag 4 mars 2008 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

What an experience! I’m so glad I got the change to sail with Alvei, I’ll never forget my days on board. Even tough I just had a few days I learned more about tall ship sailing and life. Some info about the ship: Built: 1920 in Montrose, Scotland. Used for fishing in Norway. Evan bought the

Pensionärs liv i väntan på nästa seglingsäventyr
tisdag 12 februari 2008 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hallojs, Så vart det dags för en liten uppdatering kring vad jag pysslar med här på andra sidan jordbollen. Dagarna på landet hos Carols familj var fyllda med god mat, flugor, hundhår överallt, mycket skratt samt filmkvällar. Till och med jag lyckades bidra med det hemlagade genom min

Kite surfing och mer segling HUSK: The Kendolls, Henriksberg lör 2 feb!
lördag 2 februari 2008 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Hej! När jag kom till Auckland stannade jag två nätter hos en trevlig dam. Satt mest i hennes trädgård och läste eller promenerade med hennes härliga hundar. Ben, en av dem jag seglade med bjöd över mig till Waiheke island (ca 40 min med båt från Auckland). Där fick jag pröva pä kite

Ändrade planer, Bay of Islands sailing week - det bästa jag gjort på Nya Zeeland
lördag 26 januari 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Åh, min internettid tog slut samtidigt som jag var klar med mitt inlägg.. så nu ska jag skriva storyn igen.. Jag ändrade mina planer, som vanligt. Samma dag jag skulle gå ombord Ians båt (segla ner till Auckland), fick jag ett samtal från Grant som har sports båten Trauma som jag tävlat

Seglings-race, storm och regn samt nytt boende.
måndag 21 januari 2008 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Hellu, ska borja med att saga att det ar krangel med de svenska bokstaverna, sa ni far sta ut med att gissa er fram =) 2 feb spelar The Kendolls pa Showdown, Henriksberg. lar bli grymt bra med tanke pa att bandet de ar forband for har sin realse-fest den kvallen. onskar sa att jag kunde vara

En vanlig dag i Russell
tisdag 15 januari 2008 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Hej, Nu har jag varit ca 2 veckor här i Russell, hade ju tänkt att jag bara skulle stanna över en helg, men den härliga atmosfären här har gjort att jag stannat lite längre. Stället är så litet så det tar inte lång tid att lära känna invånarna. En vanlig dag för mig här ser ut

Jobb, Segling och löjligt varmt
måndag 7 januari 2008 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Hej på er, Jag stannade ytterligare en natt i Whangarei, bodde hemma hos en konstnärs familj som hade MASSOR med seglarböcker, perfekt! Jag träffade även några norska seglare samt Inga (en tjej från Norge som seglat med sin svenska kille i en 28 båt hit från Norge.. inte illa). Matt

Gott nytt år!!
tisdag 1 januari 2008 - Whangarei, Northland, Nya Zeeland

Hej vänner! Mycket har jag hunnit med senaste dagarna. Från Auckland åkte jag norröver med två argentinare och en galen italienare (chauförr). Galet långa köer eftersom att ALLA var påväg norr för att fira nyår i Bay of Islands. Stefano (italienaren) roade sig med att prata med de

New Zealand

New Zealand

23 december 2007 - 18 maj 2008

...

Roskilde 2007 tema:Hollywood

Roskilde 2007 tema:Hollywood

1 juli 2007 - 8 juli 2007

Äntligen! Efter ett års uppehåll bär det av mot Roskilde festivalen igen! Katariina och Elin har valt "Hollywood" som årets tema.. Man ska alltså klä sig/bete sig som någon hollywoodkändis.. vem som helst genom årtiondena.. Mitt val har nog falltit på Judy Garland, meddelar snarast om det är mitt slutgiltiga beslut. Alla som vill hänga med å bo i vårt camp är välkomna! Bara skriv ett inlägg å berätta vilken kändis du ska vara!

Norge

Norge

20 december 2006 - 1 maj 2007

Är i Norge å prövar på livet här.. bor i ett studentkollektiv i Ås.. Den som vill är varmt välkommen på besök. =) Snakkes!

Segling i Västindien december 2006

Segling i Västindien december 2006

30 november 2006 - 19 december 2006

Jag hittade en liten annons i Vagabond ang. segling i Västindien. Tänkte att det kunde passa mig. Och när jag ändâ ska dit kan jag ju passa pâ att förts vara fem dagar pâ ön där seglingen startar. Resplanen; Fem dagar pâ Gudeloupe Segling frân Gudeloupe 5 dec ankomst till Martinique 17 dec. Förtutom jag är det tre andra + skeppare som jag ska segla med. Hoppas att det är lattjo typer!!

Kauhajoki & Lahtis november 2006

Kauhajoki & Lahtis november 2006

7 november 2006 - 11 november 2006

En liten resa till mina rötter i Finland. Först några dagar hos morbror Magnus å Maria i Kauhajoki å så ett dygn i Lahtis hos Karolina.

"Un copa de straccitela"

"Un copa de straccitela"

18 maj 2006 - 22 maj 2006

[b]Behövde en avbrott från vardagen, så jag drog ner till Milano å hälsade på Karolina å såg Lordi vinna![/b]

INFLYTTNINGSFEST!

INFLYTTNINGSFEST!

18 februari 2006 - 19 februari 2006

Lillebror å jag bjöd in lite folk till inflyttningsfest.. sen bar det av till lite olika ställen bl.a. henriksberg å sticky.

Höstsegling med Linden

Höstsegling med Linden

25 september 2005 - 5 oktober 2005

Ytterligare en vecka på underbara Linden! Bilder är på g..

Svetlana and Olga on bling bling cruise

Svetlana and Olga on bling bling cruise

31 augusti 2005 - 3 september 2005

Bilder från eremtiaget kommer så snart jag kommit på hur det tekniska fungerar..

"The who? The Lapin tour!"

"The who? The Lapin tour!"

22 augusti 2005 - 28 augusti 2005

SAMMANFATTNING: Antal körda km: 4603,2 km Antal renar: 73 (vi har ej räknat de gånger vi sett stora flockar) temperatur i vattnet vis bad i Nordkapp: svinkallt, på minussidan. Plockat hjortron: Nej Brytit fredsbröd med samer: Nej Drukit öl i Kriuna: Ja Antal örnar: 6 st Antal myggbett: Christina: 2 Karolina: 1 Varit i samekåta: Ja Badat i Nordkapp: Karolina: Ja Christina: Ja Plexiläinen: Ja Snorkfröken: Ja Sami jr: Ja Apan: Ja Muminmamman: Nej Kronor vi tankar för: ca 4000 kr Sett isbjörn: Nej Ätit souvas: Nej Antal älgar: 0 Fiskat: Nej Sett norrsken: Nej Drukit öl i Ivalo: Nej Ätit valkött: Ja Antal sedda hundar på vägen: 3

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa