Dag 5
onsdag 6 december 2006 - Douz, Kebili, Tunisien

Idag har vi åkt bil nästan hela dagen...det var jätte dåliga vägar så vi satt och skumpade i baksätet av bilen...vi såg iallafall en jätte stor hord med får och en flock med dromerader som var ute på betning..På kvällen kom vi fram till Ksar Gelin..där gick vi en bra bit i öknen för

Norge
söndag 18 juli 2010 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Hej, Nu är jag i Norge...ser ut ungefär detsamma som förra gången vi var här för ca 4 år sedan...men det är en mysig stad Trondheim...rinner en fjord genom staden och finns en del fina trähus som står på pålar nära vattnet...det har varit riktigt fint väder i två dagar nu...runt 26

Familjeresa
tisdag 13 juli 2010 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Då var det dags igen att göra ett återbesök i Norge. Den här gången ska vi åka till Trondheim. Där har vi hyrt en stor lägenhet som hela familjen och farbror Björn ska bo i. Vi ska hälsa på farbror Terje med fru och kusin. Det enda som är planerat är att pappa med bröder ska kolla

New York, Princeton
fredag 5 december 2008 - New York, USA

Hejhej Då var man framme i NY, hälsar på Emelie som pluggar här i Princeton en termin. Flyget hit gick bra, 8h flyg, lätt match jämfört med 2 x 12h flygen från Nya Zeeland, är lite små trött men inte så farligt Hade en toppen utsikt när vi flög in över NY såg konturerna av

Sista dagen i Dunedin
fredag 13 juni 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Då var min utbytestermin slut och här sitter jag i mitt rum och blickar ut över Universitetsområdet en sista gång. Har haft hur kul som hälst och det har hänt så mycket på så kort tid. Sista veckorna har varit lite kämpiga med tre tentor och för många avsked, men nu äntligen är det

Maj, maj månad
onsdag 7 maj 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Då vart det Maj månad, bara sådär och April har rusat förbi...och som vanligt finns det alldeles för mycket att berätta, men några godbitar kan man väl plocka ut... Höjdpunkten måste ha varit lovet som vi hade, en veckas ledigt från skolan och jag och några vänner åkte iväg på en

Fiordlands, Christchurch and The Peninsula
fredag 4 april 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hejhej!! Nu har det hänt så där rysligt mycket på alldels för kort tid så har inte varit så flitig på att uppdatera här på resedagboken, men det som väntar på något gott... oj, ja får börjar med att dra tillbaka tiden några veckor...åkte på en trevlig liten en dags fälttur

Surfing, Wildfoodfestival and Fotball
tisdag 11 mars 2008 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Tjoho!! tänkte att det var på tiden att jag uppdaterar er där hemma lite om vad som händer i mitt liv...det händer så mycket hela tiden så det är svårt at få ner allting här men jag ska göra ett försök... vi börjar med förra helgen 1-2 Mars...Fredagen blev det lite BBQ hos en

Field Trip
tisdag 26 februari 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej vänner!! Då var man tillbaka efter en intensiv fältresa med geologikursen, känner mig helt utbränd och mör i kroppen...vilken start på skolan!! Första dagen blev jag attackerad av svåra geologitermer och omöjlig engelsk accent, var i chocktillstånd, vad pratar de om? Jag fattade

Roadtrip, bbq och valentinesday
fredag 15 februari 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

tjohej! okej, vi börja med tisdag kväll...bbq (grillkväll) hemma hos Calebs (kille från Dunedin som tagit väl hand om oss bytisar)kompisar...vi blev bjudna på massa god mat och träffade en hel del nya människor många nya zeeländare, så vi svenskar, spanior, brasilianare och tjeck var

Thailand

18-21 April Hochheim 26-30 Juni Wismar, Bolthagen

Kroatien

Kroatien

13 augusti 2011 - 20 augusti 2011

Filip och jag ska åka till Split och njuta av värmen i en vecka :)

Kalix

Kalix

28 juli 2011 - 31 juli 2011

Bröllop

Grekland, Kreta

Grekland, Kreta

22 juli 2010 - 30 juli 2010

Jag och Filip ska åka iväg på en sista minuten resa till Grekland.

Norge Trondheim

Norge Trondheim

16 juli 2010 - 19 juli 2010

Familjeresa till Norge där vi ska hälsa på släktingar och umgås med familjen.

New York

New York

4 december 2008 - 9 december 2008

Ska åka till New York och hälsa på Emelie som pluggar i Princeton =)

Abisko

Abisko

16 september 2007 - 30 september 2007

En fältresa med kursen "växthusgaser och koletskretslopp"

Bulgarien

Bulgarien

26 juni 2007 - 3 juli 2007

en vecka i bulgarien med Astrid! kan det bli något annat än galet-kul?

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 februari 2008 - 30 juli 2008

Ska studera Naturgeografi på Nya Zeeland i ett halvår :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Emma uppdaterar sin resa